Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2007
‎Pertsonak eta objektuak bereiztea da haurrak egiten duen lehenengo aurkikuntzasoziokognitiboetako bat (Durkin, 1995). Guri agerikoak iruditzen zaizkiguobjektuen eta pertsonen arteko desberdintasunak, zeren eta, bizitzan zehar bi entitate horiekin izan ditugun bizipenetan oinarriturik, pertsonen izaerari eta gauzenezaugarriei buruzko ezagutza ugari pilatu, antolatu eta partekatu baitugu.Jaioberriek eta haur txikiek, aldiz, askoz ere esperientzia gutxiago daukate, eta ezdute aukerarik inorekin horien inguruan hitz egiteko (Durkin, 1995). Hori kontuanizanik, gakoa honako hau da:
2011
‎" Nitasunaren" eta" gutasunaren" arteko oreka bilatzen du programak," nitasunean ezin baitzara zoriontsu izan, gutasunean ez baduzu parte hartzen", Gabilondoren hitzetan. Nitasuna lantzeko, gazteek buztinarekin irudikatu dute beren burua, begiak itxita, eta irudi horien inguruan hitz egin dute gero. Taldeka landu dute hortik aurrerakoa, beraiek egin beharreko erretratu artistikoen, abestien eta film labur baten bidez.
‎Eztabaida-taldean ikertu dira gaztetxoen ikus-entzunezko eduki gustukoenak, eta horiek kontsumitzeko motibazioen inguruan sakondu da. Horrez gain, Blancorengandik jasotako informazioari jarraiki, euskarazko ikus-entzunezko batzuk aztertu dira, eta horien inguruan hitz egin da.
2015
‎Hainbat adibide eskaintzen dituzte irakasleek: curriculumeko edukiak errepasatzeko ikasleek azaldu bezperan zer egin eta landu zuten; polemika baten inguruko iritziak irakurri eta komentatu zeintzuk iruditzen zaizkien koherenteak eta zeintzuk ez; matematika arloan buruketak ozen irakurri, eta haiek ebazteko moduak ahoz azaldu; gai polemikoei buruz eztabaidak sortu eta horien inguruan hitz egin eta argudiatu; inguruneko gaien errepasoa beti ahoz egin...
‎Gainera, zerbait esaten denean, sekretu kutsua du. Beraz, apurka-apurka haurrak barneratzen hasten dira ez dela gai horien inguruan hitz egin behar. Aztertu daiteke nola haurrek euren gorputza esploratzen duten txikiak direnean.
‎Orotariko bideo-plataformen eta saresozial birtualen arrakasta medio, ikus-entzunezkoen partekatzea sarera hedatu da, gure emaitzekerakusten duten moduan: nerabe gehienek noizbehinka (%31, 1) edota askotan (%26, 3) partekatzen dituzte internet bidez bideoak eta horien inguruan hitz egiten dute. Ikusentzunezkoak lagun-taldean partekatzea, beraz, garrantzitsua da nerabeentzat, eta Barkhuus-eketa Brown-ek (2009) ondo deskribatu duten bezala, ikus-entzunezko kontsumoa esperientziasoziala da nerabezaroan, produktu kulturalak ohiko eztabaidagai izaten baitira lagun-taldean; aro analogikoan horrela zen, baina digitalean areagotu egin da esperientzia sozial hori.
2016
‎Otaegiren ustez, istorioak" aitzakia" dira azken batean: orokorrean, gure egunerokoan tartea eskaintzen ez diegun gai horien inguruan hitz egiteko tresna. Istorio-txarteletako bizipenak informazio-txarteletako kontzeptuekin lotu behar dituzte partaideek, eta solasaldia aberasteko eztabaidagaiak erabil ditzakete.
2021
‎Mutikoek ere, haien artean bizi duten bortizkeria aipatu zen. Erakusten du posible dela bortizkeria horien inguruan hitz egitea neska eta mutiko artean, lagunen artean, baita familian ere, edo maitasun harremanetan. Argazkietan ez da sobera ageri, baina aste osoko lana goxotasunean iragan da, eta komunikazio hori posible da.
‎[...] Eremu gehienetan bezala, umorean ere gizonezkoa hartzen da zentro edo oinarri eta orain arte egin den umorea, historikoki egin den umorea, erreferente komun gisa balio zuten eta gizonezkoenak ziren gauza inportanteetan oinarritu da. Umore unibertsaltzat hartzen da gauza horien inguruan hitz egitea. Historikoki emakumeek egin dituzten jardunek, borrokek, lorpenek prestigiorik ez daukatenez ez dira umore objektutzat jo.
2022
‎Iragan astean irratian gai horien inguruan hitz egiten ari ginela, inoizko elkarrekintza kopuru handiena izan genuen Euskadi Irratiko Amarauna-n. Harrigarria izan zen gaiak jaso zuen arreta eta programaren Whatsappean sortutako emaria.
2023
‎Orain arte, ate joka ibili denean, «harrera bikaina» egin diotela dio Karrerak, eta sumatu duela jendeak baduela gai horien inguruan hitz egiteko gogoa, «baldin eta horretarako espazio eroso eta konfiantzazko bat topatuz gero». Donostiako Tabakaleran egiten ditu grabazio lanak, eta Spotify plataforman publikatzen ditu ondoren.
‎Informazio bilkura horrekin, VWek trantsizioko baldintzen inguruko negoziazioari ekin dio. Zuzendaritzak eta langile batzordeak ondorio horien inguruan hitz egin beharko dute aurrerantzean. Zuzendaritzak nabarmendu du auto elektrikora egokitzeak «prestakuntza handia» eskatuko diela langileei.
‎Baina, horrez gain, eskumenen esparruan finantza-zaintzako organo eskudunaren derrigorrezko parte-hartzea ere aldarrikatzen da. Goazen, bada, horien inguruan hitz egitera.
‎Baina, toki-autonomiak mugak ditu eta horien inguruan hitz egingo dugu hemendik aurrera. Muga horietan oinarritzen dira toki-erakundeen gainean beste lurralde-administrazio batzuek dituzten kontrolak edo zaintzak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia