Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎...horretan, antagonismoa deitu diogun diskurtso horretan, sakontzea eta luzatzea da lan honetan interesatzen zaiguna, diskurtso hori globalizazioaren aurkako mugimenduaren barruan sortu dena delako, hain zuzen ere.Globalizazioa interpretazio kontrajarriak, positiboak eta negatiboak, onartzen dituenfenomeno gisa hartzen duten iritzien aldean, diskurtso hau bestelakoa da, etainterpretazio kontrajarri horiekiko jarrera hartu eta herri bezala irauteko politikakgaratu behar direla aldezten du. –Gure jarrera da negatiboegiak diren jarreretatikihes egin behar izatearena, baina jakina, eragin handia sortuko duten aldaketak gertatuko badira ere, ez dugu pentsatu behar euskal nortasuna galdu egingo denik... Ez dago beste biderik!
2004
‎British Medical Journalek 2000 urtean Britainia Handian egindako azterlan baten arabera, zigarroen ordez mugikorrak erabiltzen dituzte nerabeek. Tresna elektroniko horiekiko jarrera, askotan, tabakoarekin bezain obsesiboa eta mendekotasunezkoa da. 150.000 erabiltzaileri baino gehiagori buruz egindako beste azterlan batek, oraingoan Lancasterreko Unibertsitateari buruzkoak, erakusten du hirutik bat zure telefonoari lotuta dagoela, eta kopuru hori aurreko urteko antzeko beste azterketa baten bikoitza da.
2007
‎Arian Arian, bakegintzarako hezkuntza delako materialaren oinarrizko helburua daBH eskolaren eremuan sartzea, haurrek ikas dezaten gatazkak elkarrizketaren etaadostasunaren bitartez konpontzen. Zehazki, egileek honako hau lortu nahi dute: batetik, haurrek garatzea inguruan dituzten gatazkak aztertzeko gaitasuna etagatazka horiekiko jarrera kritikoa; bestetik, haurrek garatzea gatazkak elkarrizketaren bidez konpontzeko behar diren jarrerak, estrategiak eta komunikazio trebetasunak; azkenik, haurrek sentitzea talde batzuetako kide direla eta testuinguruanera eraikitzailean eragiteko gaitasuna dutela.
2011
‎Adibidez, Txutsiztan herrialdeko biztanleen aldeko edo kontrako jarrera izatea ezinezkoa da herrialde hori ezezagun zaigulako, guk asmatu dugu-eta. gerta daiteke, gertatzen da, objektua ezagutu arren bereizteko gauza ez garenean harekiko jarrera ezin eraikitzea. Adibidez, aho gingila edo hizkuntza bakar bat besterik ezagutzen ez duenari bere hizkuntzari buruzko jarreraz galdetzea, segur asko, horrelako kasuetan pertsonek ez dute objektu horiekiko jarrerarik eraikitzen.
2012
‎Ikasgelan hobetzeko errefortzu jarduerak dituzten seme alabei laguntzen zaienean, batez ere, gurasoek lasai egon behar dute seme alabei urduritasuna ez transmititzeko. Lan horiekiko jarrera positiboak erakutsi behar zaizkie, eta lan horiek egitearen onurak erakutsi. Indartze jarduerak ez dira aparteko lan gisa interpretatu behar, baizik eta eskola errendimendua hobetzeko eta etekinak lortzeko modu gisa.
2016
‎Kanaleko uharteetan, jerseyeraren eta guerneseyeraren (Frantzia iparraldeko Oïl hizkuntzen familiakoak, normandieraren aldaerak) erabilera nabarmenki gutxitu zen XX. mendean, eta gaur egun galtzeko egoera larrian daude (adineko hiztun tradizionalak gero eta gutxiago dira). Hala ere, hizkuntza horiekiko jarrera oso positiboa izan da azken 30 urteotan (Sallabank 2013a). Jarraian, uharte bakoitzean hizkuntzarekin lotura duten ekimenak aipatuko ditut, eta ondoren, konparaketak egingo ditut.
2021
‎Hitzetan sendo, ekintzetan ahul. Neurri handiagoan edo txikiagoan guztiok egiten ditugulakoan nago eta ez naiz soilik politikaz ari; iritzi horiekiko jarreran oinarritzen naiz. Gureak bailiran saltzen ditugu irmo besteen aurrean, ustezko pentsakera horren defentsan, gure ideologia edo sineste baten aitzakian, kasu askotan dimentsio ezezagunetako interesak ezkutatzen dituzten arren.
‎Irakurmena edo irakurritakoaren ulermena da, bestalde, kezka hartzen den beste gaitasunetako bat, eta horri lotuta, ikasleen ikuspegi kritikoa. PISA txostenari60 erreferentzia eginez, irakurritakoaren ulermenari buruz eskainitako emaitzak mintzagai dituzte hainbat parte hartzailek (IE1, IE2, IE3, IE4, IE5, IE6, IE7), proba horiekiko jarrera eszeptikoa nagusi bada ere. Azken horrek zehaztutakoaren arabera, gaztelaniako irakurritakoaren ulermenean Araba, Bizkaia eta Gipuzkoako ikasleak OECDren nahiz Estatu espainiarraren batez bestekoaren azpitik daude puntu gutxiko tarteaz bada ere, eta ikasle nafarren kasuan, berriz, diferentzia handiagoa da baina batez besteko horien gainetik geratzen da, dena den.
‎Haien argumentarioan, halere, osagai afektiboak eta konpromisozkoak antzeman daitezke, IIR1 ek arrazoitzen duenez, euskara eta euskal kulturarekiko atxikimendua daukatenek, oro har, literaturarekin ere harreman handiagoa daukatelako, eta euskal literaturarekin lotura estuagoa, noski. Atxikimendu hori eskolan baino, testuinguru afektiboetan, etxean batik bat ereiten dela onartzen dute gazteek eta, horretarako, euskal autore eta obren presentzia edota gurasoen horiekiko jarrera erabakigarriak direla antzematen da.
2022
‎Honela definitzen du Betancourtek kultura gaitasuna: zenbait giza talde, hiztun komunitate edo kulturen gaineko ezagutza, horiekiko jarrera egokia edo sentiberatasuna, eta pazienteekin komunikatzeko gaitasun egokien konbinazioa litzateke. Osasun arloan, kultura aniztasunarekiko sentiberatasuna biltzen du barnean.
‎Patriarkatuaren logikari jarraituz, beraiek izan dira subjektu eta beraiek izan dira neurri. Aldaketekiko erresistentzia modu bat ere izan daiteke sartzen diren berri horiekiko jarrera zakarra. Edonor ez da gai lehen eraso horri buelta eman eta bere lekua egiteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia