2006
|
|
Mintegiak euskal ikasketetan gai oso ezberdinen gaineko formazioa eskain dezake, modu errazean, eta irakasle guztiak bertan izateko behar barik. zabalkuntza aipatu behar da. Gerora begira, irakasgaia gaurkotzen den heinean azken lanen berri ere emango da eta
|
horiek
zabaltzeko ere balioko du.
|
2007
|
|
Bestelako ekintza batzuek (ekintza osagarriak) sare
|
horiek
zabaltzeko aukera ematen dute, talde ezberdinetako jendearen arteko harremanak sortuz (hau da, sare handiagoak ehuntzea) eta proiektu baten eta talde baten partaide direla sentiaraziz.
|
2011
|
|
Besteak beste uriel weinreich en Languages in Contact famatuan (hizkuntza ukipenaren dimentsio indibidualetik abiatuz dimentsio kolektiborako bidea zabaldutakoan) eta Fishman-en Language Maintenance and Language Shift ezagunean (hiztun talde baten gizarte moldaerak belaunez belauneko perspektiban dituen iraunkor aldakortasun elementuak kontestualizatuz moldaturikoan). Beste formulazio asko, zenbaitetan aski diferenteak badirudite ere izendapenez, bidegile
|
horiek
zabaldutako ildotik dabiltza: baita kataluniako (eta gero, handik hedatuz, gure arteko, okzitaniako eta beste hainbat hiztun herritako) conflicte linguistique ren buru biko prozesu ardatza ere, punta batean substitució duelarik eta bestean normalització177 gatozen beraz harira, jatorrizko marko kontzeptualari eutsiz ahal den neurrian.
|
2012
|
|
Taldeetan dauden liderrek zer nolako sentsibilizazioa duten, zer nolako erreferentzia kulturalak dituzten, zer nolako aurreiritziak (lehen aipatu dugu baten bat)... sekulako eragina du bai produktuen programazioan eta, baita, nola ez, talde barruko hizkuntza harremanetan ere. esan bezala, debako taldeek ez daukate herriaren ikuspegi orokor eta bateratu bat, helburuak adosteko eta (balia) bideak markatzeko. kultur taldeek, orokorrean, ez dute euskal kultura eta euskara bera biziberritzeko, prestigiatzeko eta balioan jartzeko daukaten potentzialitateari buruzko kontzientziarik. ez da, aipatutako taldeetan izan ezik, euskara eta euskal kultura jardueraren erdigunean jartzeari buruzko hausnarketarik egin, kontzienteki erdigunean jartzeak, premia desberdinei erantzutea baitakar. zentzu horretan garrantzitsua deritzogu taldeak euskalgintzaren parametro hauetan ere jartzea; lan hau bera kontzientzia hartzen joateko lehen urratsa izan daitekeela uste dugu. ...eta hiztun komunitatearekiko hausnarketa egitea. kulturgintzaren eraginaren inguruko diskurtso berriak lantzea ezinbestekoa dela esango genuke eta, bide horretan, baliagarriak izan daitezke, nik uste, ekologiak edo genero berdintasunak, parekidetasunak, eskaintzen dizkiguten euskarri eta argumentuak. kaletar, herri mugimendu, erakunde publiko zein merkatuan mugitzen diren enpresen artean diskurtso
|
horiek
zabaldu eta bere egin ditzaten saiatzea behar beharrezkoa dela iruditzen zaigu.
|
2016
|
|
Goiko bederatzi erantzun aukera
|
horiek
zabaldu egin litezke kopuruz, soildu edo bestelakotu, aldian aldiko enfasi beharraren arabera15 Lehenengo lau adibideak (a-tik d ra doazenak) euskarazko jardunaren alorrean sartzen dira bete betean16, eta goitik beherako maiztasun eskema ageri dute oro har. Bosgarren (e) eta seigarren (f) adibideak ere euskarazko zati jardunaren atalean sartzekoak dira, erdara (erabat) nagusi
|
2022
|
|
Arnasgune geografikoez harago, euskaratik urrutiago dauden pertsonentzat badira euskarara hurbiltzen dituzten espazioak (unibertsitatea, adibidez). Posible izango al litzateke
|
horiek
zabaltzea gure inguruko beste espazio batzuetara" naturalki" euskararekin egin dezaten topo? (kirol instalazioak, liburutegiak bezalako arnasgune soziofuntzionalak...).
|