2003
|
|
Baina nik gorroto nituen nire begiak. Haurrek burla egiten zidaten eta begi
|
horiek
Jainkoak ezarritako zigorra zirela esaten zidaten," bata amaren begia duzu, bestea aitarena". Eta nik amonari galdetzen nion ea nire gurasoek zein koloretakoak zituzten begiak.
|
|
Ikus dezagun Zarauzko misiolariek 1839an, Lehenengo Karlistadako azken egunetan, Aian (Gipuzkoan) egin zuten misioan predikatutako sermoi bat. Fraidea azken garaietako zoritxar guztien errepasoa egiten hasten da, eta zoritxar
|
horiek
Jainkoak bidali eta herritarrek merezitako zigorra direla erakusten du, haien bekatuak ez baitira Ninibe herriarenak baino makalagoak. Maiz agertzen den konparaketa da:
|
|
Unibertso osoan gizakiari eskaintzen zaizkion gauzetan, bera barne, ez dago bat bera ere, haren helburua izan daitekeenik. Beraren baitan, pozaren ordez, heriotza eta miserien hazia du; inguruan, unibertso osoan ibilita ere, ez du deus kausituko, helburua izan dakiokeenik, ez espirituarentzat, ezta bihotzarentzat ere; areago, hura inguratzen duten gauza guztiak xede horren zerbitzupean jarrita ere, bera da gauza horien jomuga; berarentzat sortu ditu
|
horiek
Jainkoak; zeru lurrek gordetzen duten guztia gizakiaren premietara zuzenduta dago, bertan ezereztu behar direla premia horiek desagertzen direnean. Nabaria da mundu honetako gauzak gure ulermenaren eta bihotzaren duin ez direla.
|
|
Bigarrena da gizakiak Jainkoak euren premiak asetzeko ezarri dizkien lanetan aritzea; lanerako hartu ditugu gorpuzkiak eta zentzumenak, eta egun gizakiak
|
horiek
Jainkoak ezarritako zigor moduan badituela egia bada ere, modu berean esan daiteke gorpuzki egokiak eman zizkiola Sortzaileak haste hastetik eta ez zela hori gertatu zigor gisa ezartzeko ustearekin. Dena den, zalantzarik gabekoa da gizakia, izaeraz, lanerakoa dela egina; horrexegatik, hasierako errugabetasun egoeran Jainkoak agindu zion hori.
|
2005
|
|
48 Behin baino gehiagotan, gizonezkoek idatzitako liburuen agintea aipatzen dut. Gizonezko
|
horiek
Jainkoaren inspirazioa hartu zuten liburuok idatzi nahiz onesteko, eta, bide horretatik, antzinako aliantza eta aliantza berria bereizten ditut. Zenbaitzuek antzinako aliantza eta zuzenbide naturala parekatzen dituzte.
|
2006
|
|
Zer ondorio atera? Judu tradizioan heroitzat zeuzkaten emakume berezi
|
horiek
Jainkoaren asmoak mundu honetan gauzatzeko tresna edo bitarteko izan zirelako. Ba, bide heterodoxo eta bihurri samar horietatik bidali bazuen Jainkoak bere Semea mundura, gu ez gaitezen izan hain ipurterre puritano, buru estu eta moralista zitalak.
|
2007
|
|
Richard Dawkins Oxfordeko Unibertsitateko irakasle ospetsuak, bere aldetik, zorrozki aztertu ditu Einsteinen ideia
|
horiek
Jainkoari buruz The God delusion bere liburu trinko eta zalapartatsuan.
|
2009
|
|
Esan du bekaturako bultzada saihesteko egin duela. Pederasta
|
horiek
Jainkoa madarikatzen dute, edo bere patuaren aurka matxinatzen dira, eta kimikoki irentzea eskatzen dute. Beren benetako nahia, bere nortasun osoa egituratzen duen joera, ezin baitute legearekin eta argiarekin adostu.
|
|
Ez al duzu juduen sinesmena ezagutzen? Justu
|
horiek
Jainkoaren errukia bereganatu dutelako. Bestela esanda, justu horien bidez errukiaren ahalmen infinitu eta misteriotsua berriro munduaren gainetik zabaltzea lor dezaketelako.
|
2010
|
|
Benedictoren arabera, praktika
|
horiek
Jainkoa iraintzen dute pekatuak dira eta gizakiaren duintasuna urratzen dute.
|
|
Aitortzen ditu, berebat, eta bereak balira legez eskatzen ditu kanon sakratuak eta Aita Santuaren dekretuak, kontzientziarako lotesle diren heinean, horiek baitira betiko salbaziorako bideak. Horrexegatik, Jainkoaren argiaz bilatzen du lege horietan lehen jatorria eta azken xedea, hau da, nola datozen
|
horiek
Jainkoarengandik bertatik; hainbatez, eurak emateko ahala Berarengan dago eta Berarengandik datorkie gizakiei, dela bide naturaletatik, dela naturaz gaindikoetatik. Arean ere, gizaki horiei eragin die horrek, eta eurekin ari da une oro elkarkidetzan.
|
|
Horrexegatik, Jainkoaren argiaz bilatzen du lege horietan lehen jatorria eta azken xedea, hau da, nola datozen
|
horiek
Jainkoarengandik bertatik; hainbatez, eurak emateko ahala Berarengan dago eta Berarengandik datorkie gizakiei, dela bide naturaletatik, dela naturaz gaindikoetatik. Arean ere, gizaki horiei eragin die horrek, eta eurekin ari da une oro elkarkidetzan.
|
|
Baina hire gain dun ehun puntu
|
horiek
Jainkoari lotzea.
|
2011
|
|
Areago: erligio bat dugu [gu aberri eta hizkuntza bakarrarentzat eta
|
horiek
Jainkoarentzat].
|
2012
|
|
Leize zuloaren ahoa harkaitz handi baten beheko aldean zegoen, eta halabehar hutsez, hala esango nuke, gauza
|
horiek
Jainkoaren ardurari egozteko arrazoi ugari ikusi izan ez banitu?, hantxe ari nintzen ikatza egiteko zuhaitz adar sendo batzuk mozten. Baina, aurrera egin aurretik, adierazi nahi dut zein zen ikatza egiteko nuen arrazoia.
|
2013
|
|
Mirakulua aipatzean, Jainkoaren eskua ageri zen. Gudu handi horien irabaztea mirakulua baldin bazen, Eskualduna erraten ari zen garaipen
|
horiek
Jainkoari esker izan zirela. Hain zuzen, garbiki idatzi zuen gerla Jainkoari esker irabazi zuela Frantziak.
|
2015
|
|
Amon jainkoaren zerbitzariak boteretsuak eta aberatsak egin ziren Egiptoko Inperio Berrian eta Amon gurtzeko tenpluak ikusgarriak egin ziren. Amonen santutegietan opariak egiten ziren eta sua behar beharrezkoa zen opari
|
horiek
jainkoari behar bezala eskaintzeko. Baina Egipton egurra ez zen ugaria, gai preziatuegia zen erretzeko, baita Amon bezalako jainko batengatik erretzeko ere.
|
|
Nahiko zarpailak dira konparazio hauek gauza hain zoragarriarentzat, baina nire agudezia ez da gehiagorako; izan ere, poz honek bere buruaz eta gauza guztiez ahanztera darama, eta ez da konturatzen ezta ez du asmatzen hitz egiten ere, bere pozetik darionaz izan ezik, eta
|
horiek
Jainkoaren gorazarreak dira.
|
|
13 Berriro diot, pertsona asko ezagutzen ditudala Jaunak naturaz gaindiko gauzetara jasotzeko mesedea egin dienak, esandako otoitz edo kontenplazio hau emanez, eta beste huts eta inperfekzioekin ikusten baditut ere, honekin ez dut ikusi haietako bat bera ere eta ez dut uste izango denik ere, mesedeak Jainkoarenak baldin badira, esan dudanez. Mesede handiagoak har ditzanak, begira beza berarengan nola doazen haziz ondorio hauek; eta bat ere ikusiko ez balu, benetan beldur izan dadila eta ez dezala uste izan gozotasun
|
horiek
Jainkoarenak direnik, esan dudanez. Hark arimara etortzean beti aberasten baitu hura.
|
|
Nik ezagutzen dut pertsona bat, oso zaharra, bizitza on onekoa, penitentzia zalea eta Jainkoaren mirabe handia, eta urteak daramatza ordu asko igarotzen dituela ahozko otoitzean, eta gogoetazko otoitzik ezin du inola ere; gehienik ere, apurka apurka gelditu egiten da ahozko otoitzetan. Eta beste pertsona ugari daude honelakoak, eta apaltasunik bada, ez dut uste azkenean besteak baino okerrago irtengo direnik, gozotasun handiak dituztenen antzera baizik eta, hein batez, haiek baino ziurtasun handiagoz; izan ere, ez dakigu gozotasun
|
horiek
Jainkoagandikoak diren ala deabruak jartzen dituen. Eta Jainkoagandikoak ez badira, arrisku handiagoa dago, deabrua hemen harrokeria jartzen saiatzen delako; Jainkoagandikoak balira, ordea, ez legoke zertan beldurrik izan, beste liburu batean oso luze idatzi nuenez.
|
2016
|
|
Itzultzaile
|
horiek
jainko ttiki batzuen ospea hartzeagatik eta testuaren mamia sinesmenarekin lotua izateagatik, gauza batez segur zegoen: etorkizunean eta Jainkoaren izenean, burubero batzuek erlijioa dogmatzat har zezaketela eta horrek jokamolde izugarriak sor zitzakeela ere, fedearen izenean izango ziren desmasia ikaragarriak aurreikusiz.
|
|
Hastapen ‘natural’ horretan, beraz, espirituak badauzkagu, baina Jainkorik ez oraindik. Bigarren fase batean, espirituak izadian eragile suposatzetik aisa pasatzen bide da (nola zehazki?)
|
horiek
jainkotzat eta gizakiaren antzeko sentimendu eta dohainez jantzitzat edukitzera.73 Summa summarum, izadian gertatzen diren fenomenoen kausak ez jakitetik, eta horientzat suposatzen diren kausak gizakiaren antzeko dohainekin hornitzetik emaitzatuak lirateke lehen jainkoak. (Darwinek horiek bereizi egiten baititu aro zibilizatuetako adimen altuen Jainko altutik, horren jatorria justifikatzera bera sartu gabe). 74 Azaldua dago era honetan nondik nola ezjakintasunetik sortua den basatiaren (eta jende ilustratugabearen) pre edo kuasi jainkoa.
|
2017
|
|
Eta Jainkoaren ontasuna eta liberaltasuna hain da handi non, orain zuk dituzun on
|
horiek
Jainkoarenak berarenak eta Jainkoak emanak dituzularik, guztiarekin ere, zuk horietatik pobreari ematen diozunean, zeuretatik emango bazenio bezainbat estimatzen baitu Jainkoak.
|
2019
|
|
Bidelapur eta gaizkinak Karlos V.a erregegaiaren tropari lotutako lur hartako seme borondatezko soldaduak ziren (heroiak halaber, duinak halaber, ohore eroaleak halaber). Don Ildefonso Ez Dakit Zer ek, lotsagabe, proposatu zuen elkarrekin pontxe bat edatea eta hori kartetan jokatzea eta," Jainkoaren kontu korapilatsu
|
horiek
Jainkoarentzat", eta gure arteko" ezerezkeriak bazterrera uztea". Kriseiluak itzali ziren, kinke giltzak itxi, eta gauak etxe gainean isuri zuen bere tinta beltza.
|
2022
|
|
Beste garai eta testuinguru jakin batzuetan, meteoritoek antzeko lilura eragin dute gizakien artean. Ez zen erraza izan behar zerutik eroritako argi eta harri
|
horiek
jainkoen mezularitzat ez jotzea. " Haria jarraitzen duzunean, konturatzen zara harreman handia dagoela harri berezi hauen eta mota guztietako sinesmenen artean", azaldu du meteorito zaleak.
|
|
Eta nere galdera da: berez, ze animalia orekatu ustekorentzat asmatu ote zituen bi sistema (osagarri?)
|
horiek
Jainkoak edo Naturak. Arra bete ez den animalia koxkorren batentzat agian?
|
|
Hitz
|
horiek
Jainkoarenak dira, nahiz eta oso kezkagarriak izan.
|
2023
|
|
Malenkoniatik babestu beharra ikusten zuen, hark gorputza ezabatzen zuelako. Luterok esaten zuen esperientzia mingarriak izan zituela monasterioan, baina pentsatzen zuen esperientzia
|
horiek
Jainkoarengandik zetozela, eta santutasuna lortzeko ezinbestekoak zirela. 1539 urtean Bere Idatzi Alemanen Wittenberg eko Edizioari egindako Sarreran bere lanak ulertzeko hermeneutika bat ezarri zuen Luterok; Biblia interpretatzeko metodoa azaldu zuen bertan; azaltzen zuen nola eraiki zituen bere idatziak eta bere teologia, nola irakurri behar ziren Eskriturak eta nola ikasi behar zen teologia.
|
|
Jainkoari esleitzen dizkiogun xede partikularrak, kausalitate konexioen konplexutasun infinitua baino gehiagoan egiten ditugun zatiketak252 baizik ez dira; zatiketa horiek praktikatzen ditugu, iraupenean barrena, gertakari jakin batzuk juntatuz beste milaka artean hautaturiko euren ondorio jakin batzuekin. Arrazoi dugu erranez zatiketa
|
horiek
Jainkoaren nahiarekin bateragarriak direla; baina maila berean eta salbuespenik gabe, hori egia da edozein gizatiar den edo gizatiar ez den ezpiritu motak, edozein handitasun neurritan, espazioan eta denboran barrena, unibertsoaren konplexutasunean, egingo liratekeen zatiketa guzietarako.
|
|
Gauza
|
horiek
Jainkoak erabakitzen ditu, ez guk.
|