Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2008
‎Artikulu honetan, euskararako hizketa teknologiak garatzen diharduten zenbait talderen aurkezpena egingo dugu lehendabizi. Ondoren, teknologia horiek gauzatzeko gaur egun ditugun ahots baliabideak aztertuko ditugu, betiere teknologia vs. baliabideak bikoa kontuan izanda; datu baseak nola egiten diren eta non eskuratu daitezkeen ere ikusiko dugu. Hirugarren atalean, teknologiaren bi alor nagusiak, ASRa eta TTSa, aztertuko ditugu, baita, laugarren atalean, Administrazioak hizketa teknologien alorrean eman dituen pausuak ere.
‎Hori egin ostean, helburu estrategikoak definituko dira lau mailatan banatuta. Helburu estrategiko bakoitzaren garapena neurtzeko zein adierazle erabiliko ditugun finkatuko dugu jarraian eta, azkenik, helburu horiek gauzatzeko burutuko ditugun jarduerak. Hori daukagula, urteko planak zehaztuko ditugu, adierazle bakoitzarekiko urtean lortu nahi ditugun jomugak edo emaitzak aurreikusiz.
2014
‎Modu horretan, eta Boasek esaten digun bezala, behin oinarrizko biziraupenerako beharrak ase ondoren, garai historiko bakoitzean gizarteak lurraldearekin izan dituen interakzioak begiratu dira. Aldaketa horiek gauzatzean, gizarteak zein ikuspuntu zuen ikusi dugu.
2019
‎Ikt Batzorde atal Bereziaren lana izan zen, beraz, hasierako zereginen proposamen zerrenda luzea aztertu, proposamen berriak luzatu, moldatu eta lehenestea. halaber, eginkizun zehatzak eta horiek gauzatzeko ekimenak proposatzea. Ibilbide honetan, batzordekideez gain, kanpoko hainbat eragile adituren aholkua ere kontuan izan zen.
2021
‎Aitzitik, garatzeko aukera gogoangarriak dauzka, besteak beste, euskararen ezagutza hazi baita gazteen artean (Urteaga, 2019) eta sail elebidunetatik zein euskarazko murgiltze eredutik ateratzen diren ikasle kopuruak gora jarritzen baitu, hizkuntza eta kultura nortasun propioak agerikoak baitira (Urteaga, 2021), ikasleen eskaera geroz eta apartagoa delako, eta, Iparraldeko unibertsitate eskaintza garatzeko nahimena agertzen baitute gizarte zibil antolatuko ordezkariek nola erakunde publikoek. Alabaina, abagune horiek gauzatu daitezen, premiazkoa da irakasleak eta irakaslegaiak euskaraz hezitzea eta mugaz gaindiko kooperazioa sendotzea.
‎Aitzitik, aukera horiek gauzatu daitezen, ezinbestekoa da hainbat neurri hartzea, hala nola, irakasleak euskaraz trebatzea eta mugaz gaindiko lankidetza garatzea.
‎Nahikeri hori oso zabaldua dago, bai erakunde publikoek bai gizarte zibil antolatuko eragileek begi onez ikusten baitute. Edozein kasutan, potentzialitate horiek gauzatu daitezen, ezinbestekoa dirudi, batetik, irakasleak euskaraz trebatzea, eta, bestetik, mugaz gaindiko lankidetza garatzea. Kontua da, aukera horiek gauzatzeak, hitzetatik ekintzetara igarotzea suposatzen duela, une berean, frantsesezko irakaskuntza eskaintza ugaritzen ari baita.
‎Edozein kasutan, potentzialitate horiek gauzatu daitezen, ezinbestekoa dirudi, batetik, irakasleak euskaraz trebatzea, eta, bestetik, mugaz gaindiko lankidetza garatzea. Kontua da, aukera horiek gauzatzeak, hitzetatik ekintzetara igarotzea suposatzen duela, une berean, frantsesezko irakaskuntza eskaintza ugaritzen ari baita. Hain zuzen ere, inertziak indartsuak dira eta publikoki adierazitako borondate politikoa ez da beti ekintzetan islatzen (Conseil de Développement du Pays Basque, 2018).
2022
‎Une honetan, hizkuntza egoera aztertzeko eta urteko planifikazioa egin ahal izateko aplikazio bat eskaintzen zaie entitateei. Honen bidez, urteko helburuak adierazteaz gain, horiek gauzatu ahal izateko epe, baliabide eta arduradunak ere zehaztu ahal izaten dituzte. Baina, zein izan da gaur egun Bai Euskarari Elkarteak darabilen prozedurara iristeko ibilbidea?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia