2008
|
|
Artikulu honetan, euskararako hizketa teknologiak garatzen diharduten zenbait talderen aurkezpena egingo dugu lehendabizi. Ondoren, teknologia
|
horiek
gauzatzeko gaur egun ditugun ahots baliabideak aztertuko ditugu, betiere teknologia vs. baliabideak bikoa kontuan izanda; datu baseak nola egiten diren eta non eskuratu daitezkeen ere ikusiko dugu. Hirugarren atalean, teknologiaren bi alor nagusiak, ASRa eta TTSa, aztertuko ditugu, baita, laugarren atalean, Administrazioak hizketa teknologien alorrean eman dituen pausuak ere.
|
|
Hori egin ostean, helburu estrategikoak definituko dira lau mailatan banatuta. Helburu estrategiko bakoitzaren garapena neurtzeko zein adierazle erabiliko ditugun finkatuko dugu jarraian eta, azkenik, helburu
|
horiek
gauzatzeko burutuko ditugun jarduerak. Hori daukagula, urteko planak zehaztuko ditugu, adierazle bakoitzarekiko urtean lortu nahi ditugun jomugak edo emaitzak aurreikusiz.
|
2014
|
|
Modu horretan, eta Boasek esaten digun bezala, behin oinarrizko biziraupenerako beharrak ase ondoren, garai historiko bakoitzean gizarteak lurraldearekin izan dituen interakzioak begiratu dira. Aldaketa
|
horiek
gauzatzean, gizarteak zein ikuspuntu zuen ikusi dugu.
|
2019
|
|
Ikt Batzorde atal Bereziaren lana izan zen, beraz, hasierako zereginen proposamen zerrenda luzea aztertu, proposamen berriak luzatu, moldatu eta lehenestea. halaber, eginkizun zehatzak eta
|
horiek
gauzatzeko ekimenak proposatzea. Ibilbide honetan, batzordekideez gain, kanpoko hainbat eragile adituren aholkua ere kontuan izan zen.
|
2021
|
|
Aitzitik, garatzeko aukera gogoangarriak dauzka, besteak beste, euskararen ezagutza hazi baita gazteen artean (Urteaga, 2019) eta sail elebidunetatik zein euskarazko murgiltze eredutik ateratzen diren ikasle kopuruak gora jarritzen baitu, hizkuntza eta kultura nortasun propioak agerikoak baitira (Urteaga, 2021), ikasleen eskaera geroz eta apartagoa delako, eta, Iparraldeko unibertsitate eskaintza garatzeko nahimena agertzen baitute gizarte zibil antolatuko ordezkariek nola erakunde publikoek. Alabaina, abagune
|
horiek
gauzatu daitezen, premiazkoa da irakasleak eta irakaslegaiak euskaraz hezitzea eta mugaz gaindiko kooperazioa sendotzea.
|
|
Aitzitik, aukera
|
horiek
gauzatu daitezen, ezinbestekoa da hainbat neurri hartzea, hala nola, irakasleak euskaraz trebatzea eta mugaz gaindiko lankidetza garatzea.
|
|
Nahikeri hori oso zabaldua dago, bai erakunde publikoek bai gizarte zibil antolatuko eragileek begi onez ikusten baitute. Edozein kasutan, potentzialitate
|
horiek
gauzatu daitezen, ezinbestekoa dirudi, batetik, irakasleak euskaraz trebatzea, eta, bestetik, mugaz gaindiko lankidetza garatzea. Kontua da, aukera horiek gauzatzeak, hitzetatik ekintzetara igarotzea suposatzen duela, une berean, frantsesezko irakaskuntza eskaintza ugaritzen ari baita.
|
|
Edozein kasutan, potentzialitate horiek gauzatu daitezen, ezinbestekoa dirudi, batetik, irakasleak euskaraz trebatzea, eta, bestetik, mugaz gaindiko lankidetza garatzea. Kontua da, aukera
|
horiek
gauzatzeak, hitzetatik ekintzetara igarotzea suposatzen duela, une berean, frantsesezko irakaskuntza eskaintza ugaritzen ari baita. Hain zuzen ere, inertziak indartsuak dira eta publikoki adierazitako borondate politikoa ez da beti ekintzetan islatzen (Conseil de Développement du Pays Basque, 2018).
|
2022
|
|
Une honetan, hizkuntza egoera aztertzeko eta urteko planifikazioa egin ahal izateko aplikazio bat eskaintzen zaie entitateei. Honen bidez, urteko helburuak adierazteaz gain,
|
horiek
gauzatu ahal izateko epe, baliabide eta arduradunak ere zehaztu ahal izaten dituzte. Baina, zein izan da gaur egun Bai Euskarari Elkarteak darabilen prozedurara iristeko ibilbidea?
|