2004
|
|
batetik, betearazpen horren aurka jartzeko araubidea; eta, bestetik, behin behinean betearazitako ebazpenak ezeztatzen direnerako erregela zehatzak. Erregela
|
horiek
ez dute besterik gabe erretorika bidez aitortzen kalte galerengatiko erantzukizuna, kasuan kasuko prozesu arruntera igorriz; haatik, horiek ordainaraztea ahalbidetzen dute, premiamendu bidea erabiliz.
|
|
Prozesua hasi ondoren gertatu aldaketak alderdien egoitzari, auzigaiaren egoerari eta epaiketaren objektuari buruzkoak badira, aldaketa
|
horiek
ez dituzte jurisdikzioa eta eskumena aldatuko; jurisdikzioa eta eskumena zehaztuko dira, auzibitartearen hasierako unean zer egiaztatu eta horren arabera.
|
|
Liburuak egiteko moduan hutsegiteak gertatzen dira, eta hutsegite
|
horiek
ez dute zuzeneko eraginik inskripzioen gain:
|
|
Izena edo abizenak aldatzeko baimenetan adieraziko da
|
horiek
ez dutela ondorerik sortzen, eskatzaileari buruzko jaiotza inskripzio egokiaren orri bazterrean inskribatzen ez diren bitartean.
|
|
Edozelan ere, noizean behin agertzen ziren erregistro zaharrak ezabatzea egokitzat jo da. Izan ere, erregistro
|
horiek
ez zuten beti jarduten lege aginduen arabera, eta arraro gertatzen ziren horiez arduratzen ziren funtzionarioen teknikarentzat. Nahikoa da behar besteko bermeekin baliabide bereziak ematea, salbuespeneko erregistro haien edukia osatzen duten egitateak erregistro arruntean inskriba daitezen.
|
2005
|
|
Aurreko artikuluaren arabera erregistratzaileak tituluan akatsen bat antzematen duenean, inskripzioa eskatzen dutenei horren berri emango die, horiek nahi izanez gero agiria hartu eta akatsa ongi dezaten, aurkezte idazkuna indarrean dagoen bitartean. Pertsona
|
horiek
ez badute agiria hartzen edo ez badute akatsa ongitzen erregistratzaileak nahi bezala, erregistratzaile horrekkurtsoak egikari daitezen; hala eta guz agiria itzuliko du, kasuan kasuko erretiz ere, 42 artikuluak bederatzigarren zenbakian aipatzen duen aurreneurrizko idatzoharra egin dezake erregistratzaileak, hala eskatzen bazaio beren beregi.
|
|
Agiri
|
horiek
ez badute ondorioztatzen ondasunen balioa, beste agiri sinesgarri batzuk aurkeztu behar dira, balio hori egiaztatzeko.
|
2006
|
|
Bereziki, informazioa idatziz emango die delituaren ondoriozko ofendituari eta kaltedunari, eurei 109 eta 110 artikuluen arabera dagozkien eskubideen inguruan. ...ruz, edo, doako laguntza juridikoaren eskubidearen titularrak izanez gero, ofizioko abokatuaren izendapena eskatzeko dutentaratuta, jardun osoa ezagutzeko duten es eskubideari buruz, eta, behin auzira berkubideari buruz, 301 eta 302 artikuluetan xedatutakoari kalterik egin gabe, bai eta euren eskubidearen arabera komeniraziko zaie, auzira bertaratu ez eta akzio zibilei ukorik egiten ez badiete edo
|
horiek
ez badituzte erreserbatzen, Fiskaltzak egikarituko dituela, hori egitea begarria dena eskatzeko duten eskubideari buruz ere. Gisa berean, horiei jakinarari dagokionean.
|
|
Askatasun printzipioaren ondorio horiek guztiak, gure epaile eta magistratu batzuen iritziz, gehiegizkoak izango dira zalantzarik gabe. Alabaina, ondorio
|
horiek
ez dituzte asebeteko, ziur asko, muturreko eskolak, eskola horien asmoa baita sumarioari hedatzea, hori hasten den unetik, publizitate, aurkakotasun eta berdintasun erregelak. Kodearen proiektuan, ordea, erregela horiek ezartzen ditu, epaiketa irekitzen denetik epai irmoa eman arte.
|
|
Horretarako, jatorrizko idazkia edo estanpa erreklamatuko zaie berori zutenei; pertsona
|
horiek
ez badute jatorrizkoa jartzen epailearen esku adieraziko dute hori nori eman dioten.
|
|
Lege honen arabera polizia judizialeko funtzionarioak diziplina bidez zuzendu behar badira, eta funtzionario horiek falta zein eginbidetan egin eta eginbideon ardura duen agintari judiziala edo fiskala baino goragoko mailan badaude, zengarria ezarriko; horren berri emango diote, besterik ez, zuzengarria nori ezarri behar eta horren zuzeneko buruari. azken
|
horiek
ez dute euren kabuz zu
|
2007
|
|
a) Espainian egiaztatutako diplomazia agenteak eta kontsuletxeetako funtzionarioak, bai eta diplomazia misio iraunkor zein berezietako, eta kontsuletxeetako bulegoetako gainerako kideak eta euren familiakoak ere, baldin eta, nazioarteko zuzenbideko arauen arabera,
|
horiek
ez badute betebeharrik, atzerritar gisa inskripzioa egiteko eta bizileku baimena lortzeko.
|
|
Zentro horiek ahalmen akademiko osoak izango dituzte. Baimena ezeztatuko da, zentroek betekizun
|
horiek
ez dituztenean.
|
|
Tartekaria edo tartekariak neutraltasun eta profesionaltasun printzipioen arabera izendatuko dira, zuzenbide lizentziadunen, gizarte gradudunen eta titulu baliokideak dituztenen artean. Izendatze hori egingo da estatuko zein autonomia erkidegoetako ordezkaritza handieneko sindikatuek, bidezkoa denabintziako esparruan, esparru funtziona kontuan hartuta, eta kasuan kasuko prolean edo enpresa esparruan langileen eskuordeen eta enpresa batzordeetako kideen ehuneko hamar edo gehiago duten sindikatuek aho batez hartutako erabakiaren bidez. Aipatu berri diren sindikatu
|
horiek
ez badute aho bateko erabakirik hartzen, lan agintaritza eskudunak ezarriko du izendatzeko modua, tartekarien inpartzialtasunari, tartekari horiek ezesteko aukerari eta tartekariak izendatzeko sindikatuen parte hartzeari buruzko printzipioak kontuan hartuta.
|
|
Errege lege dekretu honen 6 artikuluko 7 paragrafoak xedatutakoaren ildotik, ezarri beharreko zerbitzuak mantentzeko langileak izendatu eta langile
|
horiek
ez badituzte zerbitzuok mantentzen, errege lege dekretu honen 33 artikuluko k) idatz zatian jasotako kaleratze arrazoi zuzena izango da, ezar daitezkeen gainerako erantzukizunak gorabehera.
|
|
Lan prestazioak emateari eutsiz gero, enpresa azkentzeari edo jarduera bertan behera uzteari buruzko komunikazioek berez ez dute eragingo enpresaburuen Erregistroan behin betiko jasotzea enpresa inskripzioaren azkentzea, edo idatzoharra egitea jarduera bertan behera uztearen inguruan. Halaber, komunikazio
|
horiek
ez dituzte azkendukokizunak, nahiz eta enpresaburuen Erre enpresaburuak Gizarte Segurantzarekin dituen betebeharrak eta erantzugistroan bidegabe jaso enpresa azkentzea edo jarduera bertan behera uztea.
|
|
3 Afiliazioa eta alta eskatzean, enpresaburuek, inorentzat lan egiten duten langileei begira, langile horiek, hala denean, eta beregaineko langileek Gizarte Segurantzako zenbakia adierazi dute, bai eta erregelamendu honek eta, hala denean, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak zehaztu langilearen osterantzeko datu pertsonalak ere. Inorentzat lan egiten duen langileak lan zerbitzuak ematen hasi aurretik eman behar dizkio datu horiek enpresaburuari, enpresaburuak aurretiaz datu
|
horiek
ez baditu.
|
|
Gainera, bidegabeko kuota horiek zein subjekturi begira ordaindu eta subjektu horiek eskubidea izango dute kuotok itzul diezazkieten, kontuan hartu gabe kuota horiek prestazioak sortu dituzten edo ez. Subjektu
|
horiek
ez dute eskubide hori izango, kuotak maltzurkeriaz ordaindu direnean. Edozein kasutan ere, itzuli beharreko kuoten zenbatekotik kenduko da bidegabe jasotako prestazioen zenbatekoa, betiere, kuota eta prestazio horiek ez badira azken bost urteak baino lehenagokoak.
|
|
4 Lege honetan ezarritako langileen betebeharrek, babes eta prebentzio eginkizunak langileei edo enpresako zerbitzuei eratxikitzeak, eta prebentzio jarduerak gauzatzeko erakunde espezializatuekin egindako hitzarmenek osatu egingo dituzte enpresaburuen ekintzak. Hala ere,
|
horiek
ez dute enpresaburua askatuko, arlo honetan duen eginbeharra betetzetik, edonoren aurka egikari ditzakeen akzioak gorabehera.
|
|
Era berean, eta aurretiaz errentatzaileari hala jakinarazita, errentariak irisgarritasun obrak egin ahal izango ditu finka barruan etxebizitza moduan erabiltzen dituen eraikinetan, betiere obra
|
horiek
ez dutenean eragiten eraikinaren egonkortasuna edo segurtasuna gutxitzea, eta obra horiek beharrezkoak direnean, eraikinak modu egokian erabili ahal izateko eta desgaitasuna duenari edo 70 urtetik gorako adinarrean bizi diren familiakideak, odol bi duenari mesede egiteko. Azken horien artean egon daitezke errentaria nahiz horren ezkontidea; errentariarekin antzeko maitasun harremanak izan eta berarekin modu iraunkorrean bizi den pertsona, horren sexu joera gorabehera; euretako batekin modu iraunkodezko laugarren gradurainokoak badira; eta aurreko pertsona horietako edonorentzat landa finkako etxebizitzan doan edo borondatez zerbitzuak ematen dituzten pertsonak.
|
|
2 Batzaren hasieran, jabe batzuek ez badituzte ordaindu erkidegoarekin mugaeguneratutako zor guztiak, eta zor
|
horiek
ez badituzte epaiketa bidez aurkaratu edo zorrean duten kopurua ez badute epailearen nahiz notarioaren zainpean utzi, orduan jabe horiek eztabaidetan parte har dezakete, baina ez dute boto eskubiderik izango. Batzaren aktak jasoko du zein jaberi kendu zaion boto eskubidea; jabe hori eta berak erkidegoan duen partaidetza kuota ez dira zenbatuko, lege honetan ezarritako gehiengoak lortzeko.
|
|
Gatazka larriagoa gerta daiteke zentro pribatuetako irakasleen katedra askatasunaren eta zentro horietako hezkuntza ideien artean («izaera propioa», HLOren terminologia erabiliz); azken hori zentroetako titularrek ezarri dezakete, ikusi berri dugunez. Konstituzio Auzitegiak esan duen moduan, ideia
|
horiek
ez dute irakaslea behartzen ideia horien apologista izatera edo bere irakaskuntza propaganda edo doktrina bihurtzera, ezta irakaslearen lanak eskatzen duen zorroztasun zientifikoa ideia horien mende jartzera ere; zernahi gisaz, irakasleak ez du ahalmenik zentroko ideiei modu irekian aurre egiteko, bere jarduera ideia horien aurka ez dagoen moduan garatzeko baino. Modu horretan, zentroko ideiei erasorik ez egiteko eginbeharra ez betetzea irakaslea kaleratzeko arrazoi izan daiteke, betiere, kaleratzearen oinarriak argiak eta zehatzak direnean; froga kaleratzea egiten duen enpresaburuak eman du, bestela kaleratzea deuseza izango baita eta irakaslea berriro onartu baita ordezko kalte ordainik jasotzeko aukerarik gabe.
|
|
eskubideen aitorpen juridikoaren eta horiek guztien artean modu eragingarri eta benetakoan praktikan ipintzearen artean dagoen desberdintasuna gainditu nahi zen, botere publikoen zuzeneko esku hartzea sustatuz. Botere publiko
|
horiek
ez zuten zaintze eginkizun hutsa egingo («Estatu jendarmearen» edo «estatu abstentzionistaren» ildo klasikoan); horren ordez, estatuak gizartean eta ekonomian modu aktiboan esku hartuko du, prozesu ekonomikoa eta horren protagonista nagusiak arautuko ditu, gizarte desberdintasunak zuzentzeko eta banakako eskubideak eta eskubide politikoak, eta eskubide ekonomikoak eta gizarte eskubideak aitor... Eredu berri hau ez da zuzenbideko estatua «besterik gabe», Herman Heller ek lehenengoz zuzenbideko estatu sozial izendatu zuena baino.
|
|
Nazionalitate eta erregioen arteko bereizketa hurrengoa izango litzateke: lehenengoen kasuan, autogobernu eskakizunaren oinarria berezitasun historikoak, linguistikoak, kulturalak, geografikoak, etab. ziren, baita nazio «kontzientzia» deitu izan den hori ere (hain zuzen ere, «nazionalitate» terminoa erabili zen Espainiaren barruan «nazio» desberdinak zeuden edo ez alde batera uzteko); erregioak berezitasun
|
horiek
ez zituzten gainerakoak ziren.
|
|
Prozesuko legeria Botere Judizialaren uztailaren 1eko 6/ 1985 Lege Organikora egokitzeko lege organikoaren proiektuan, kasazio errekurtsoa eraldatu eta auzialdi penal bikoitza orokortu da). Horregatik, esan behar da Espainiaren kasuan ere Giza Eskubideen Batzordeko irizpenen ez betetze batzuk gertatu direla, eta berriro ere, prozedura baten falta sumatzen dela Espainiako zuzenbidean bide eragingarria egon dadin kasua berriro irekitzeko Ituna urratu dela zehazten bada, Giza Eskubideen Batzordeko irizpenei benetako eragingarritasuna eman ahal izateko,
|
horiek
ez baitute eragingarritasunik antolamendu juridikoan, Auzitegi Gorenak adierazi zuen moduan. Auzitegiak, 2001eko abenduaren 24ko autoan argi utzi zuen Batzordearen irizpena ez dela kasua berriz irekitzeko gertaera, PKLren 954 artikuluaren ondoreetarako; izan ere, «ez da bete beharreko gertaera arau-emailea Estatuko gobernuarentzat edo auzitegientzat».
|
|
Nabarmentzekoa da konstituziogileak sindikatuen eginkizunak zehatz nabarmendu nahi izan dituela, babes indartuko esparruan sartu duelako 28.1 artikulua, sindikatu askatasunari buruzkoa, EKren 7 artikuluarekin modu korrelatiboan ulertuta. Hala ere, ez dago antzeko artikulurik enpresaburuen elkarteetarako, eta Konstituzio Auzitegiak argi utzi du
|
horiek
ez dituela EKren 28.1 artikuluak babesten, horretan langileen sindikatuak soilik aipatzen baitira (apirilaren 23ko 59/ 1992 KAE eta maiatzaren 14ko 75/ 1992 KAE). Zernahi gisaz, Konstituzio Auzitegiak adierazi du EK-k enpresaburuen elkarte horiei ukiezintasuna bermatzen diela botere publikoen jardunaren aurrean; horrela, langileen askatasunaren antolaketa ahalmenen antza dute.
|
|
Baina eraldaketa
|
horiek
ez zuten arrakastarik izan eta Berrezarpeneko erregimen politikoa itzulbiderik ez zuen krisian murgildu zen 1917tik aurrera. 1923an erabat suntsitu zen, Primo de Rivera jeneralaren diktadurarekin, hain zuzen ere, koroak onartutako diktadura zena.
|
|
1947tik aurrera Oinarrizko Lege esan zitzaien, Oinarrizko zazpi Lege ezagunak. Izaera juridikoari dagokionez, lege
|
horiek
ez zuten konstituzio izenik eta ezin ziren parekatu erregimen demokratikoetan konstituzio izaera demokratikoko Konstituzio, Oinarrizko Arau edo Oinarrizko Lege gisa ulertzen dugun horrekin, estatu batzuetan indarrean egon direnak edo egon daudenak. Izan ere, definizioz, diktadura, besteak beste diktadura frankista, aurreko horiekin guztiz bateraezina da.
|
2008
|
|
3 Urripenaren ondorioz akzioak amortizatu eta ordaindutakoa itzultzen bazaie akziodunei, eta neurri
|
horiek
ez baditu akzio guztiak ukitzen, nahitaezkoa da akziodun interesdunen gehiengoak horren aldeko erabakia hartzea, 144 eta 148 artikuluek ezarritako moduan.
|
|
Eginbehar orokorra arauek ezartzen dute, subjektu jakin batzuei begira eta datu zehatzak eskatzeko. Horren ariora, datuak aldizka komunikatu behar zaizkio Administrazioari, eta
|
horiek
ez dute subjektu zehatzarekin edota tributu jakinarekin zuzeneko loturarik.
|
2009
|
|
Interesdunak ez badaude bertan edo
|
horiek
ez badute legebidezko ordezkaririk, kontsulak egingo du likidazioa atzerriko portuan, eta halakorik izan
|
|
Komisio hartzaileak bere izenean kontratatzen duenean, ez du zertan adierazi komisio emailea nor den, eta zuzeneko betebeharrak hartzen ditu gainerako kontratugileei begira, negozioa berarena izango balitz bezala; kontratugile
|
horiek
ez dute komisio emailearen aurkako akziorik, ezta horrek haien aurkakorik ere, baina euren horretan iraungo dute komisio emailearen eta komisio hartzailearen artekoek.
|
|
Derrigorreko porturatzearen gastuak ontzi ustiatzailearen eta pleit emailearen kontura geratzen dira, baina
|
horiek
ez dute erantzukizunik zamatzaileek porturatzearen ondorioz izan ditzaketen galeren gain, porturatze hori legebidezkoa izan bada.
|
2011
|
|
Gauza higigarriak dira, halaber, bizi artean edo jarauntsi bidez pertsona edo familia bati loturiko errenta nahiz pentsioak, baldin eta errenta edo pentsio
|
horiek
ez badute ondasun higiezina zama errealarekin kargatzen; besterendutako ogibideak; herri zerbitzuen gaineko kontratuak; bai eta hipoteka maileguak ordezkatzen dituzten zedula eta tituluak ere.
|
|
Jabeak gozamenpeko finkan gauza ditzake bertan egin daitezkeen obra eta hobekuntzak, edo, finka hori landa lurra izanez gero, landaketa berriak ere, baldin eta egintza
|
horiek
ez badute gozamenaren balioa txikiagotzen eta ez badiote kalterik egiten gozamendunaren eskubideari.
|
|
B) Zordunaren hileten ondorioz, tokiko usadioen arabera, bai eta zordun horren ezkontidearen eta guraso ahalpeko seme alaben hileta gastuen ondorioz ere,
|
horiek
ez badute berezko ondasunik.
|