2008
|
|
sortzen den berezko erresistentzia azpimarratu nahi izan zuen. Arte
|
horiek
ez dute mintzaira propiorik, ezin dute euren buruaren konturik eman eta ez dira gai gogoeta eta berbaldi propioa egiteko, baina arte horiek dira eguneroko bizitzaren jakintza, eta bizimodu arruntean modu askotara agertzen dira trebetasun praktiko horiek. Haietan ikusten du De Certeau k, erresistentziaren erregimena?:
|
|
nolakoa behar duen arautu egin dute... Egia esan, arau
|
horiek
ez dute herri erabilera zedarritzen, baina elkarrekintza publikoak eta ofizialak indar betean arautzen dituzte.
|
2009
|
|
Lan honetan, batuaz idatzita ez dauden Matematika arloko testuak aztertu ditugu. Euskarazko zenbakikuntza landu zuten testuak ere aurkitu ditugu; baina
|
horiek
ez ditugu testu matematikotzat hartu; izan ere, ikuspuntu linguistikotik jorratu zuten gaia, ez zituzten landu Matematika arloko gaiak, ezta Matematika arloko terminologia ere. Matematika arloko gaiak aztertu zituzten bederatzi testu aurkitu ditugu guztira; hona hemen horien deskribapena.
|
2011
|
|
71). Gauza
|
horiek
ez dute gure uste osoa, badakigu jakin, ez dutela benetako baliorik, egunerokotik jaulki ditugu, bereziak eta bereiziak dira: jaietarako, aisiarako, polito egiteko, apaintzeko, adierazpen emozionalak egiteko... balekoak.
|
|
Hiru gizonezko besterik ez dugu elkarrizketatu, osasun ikuskatzaile bat eta bi polizia agente. Elkarrizketetan jasotakoaren arabera, gizarte laguntzaileak, larrialdiko zerbitzukoak, abokatuak, eta poliziak berek esaten zuten arlo polizialean emakume gutxi batzuk besterik ez daudela horretan eta askotan
|
horiek
ez dutela biktimekin zuzenean tratatzen, baizik eta kasuen segimenduan aritzen direla. Emakumezkoen artean, guztiek formakuntza dute Berdintasunean eta Genero indarkeriaren inguruan, txertatuta dute genero ikuspegia eta jarrera kritiko feminista jorratzen dute.
|
2012
|
|
hau da, denbora tarte luze batean testuliburu kopuru handia aztertzeko balio duen eredua da gurea. Egon badaude beste metodologia sakonago batzuk, baina
|
horiek
ez dute gure helburuetarako balio edo, erabiliz gero, ia ezin gauzatuzko egingo zuketen gure langintza, kontzeptuen kategoria konkretu bat lantzeko edo testu gutxi aztertzeko diseinatuta daudelako. Hala ere, gure ereduan eragina izan dute bai Prendes Espinosaren ereduak (orokorra), nola matematika liburuetarako diseinatuta dauden Monterrubio eta Ortegaren ereduak eta Fernandezenak ere, hirurak arestian aipatuak.
|
|
Aurremodernitateko sadikoak benetan disfrutatzen zuen mendekoa torturatzen, azken
|
horiek
ez baitzuten inolako zentzurik edo baliorik; mendekoak objektu hutsak ziren. Sadikoak, bestetik, eskubide guztia zuen mendekoekin nahi zuena egiteko.
|
2013
|
|
Horrezkero, komunitatea ez da edozelakoa, bakardadea lagun dutenen anaitasunik gabeko anaitasunarena baizik (Derrida, 1998b: 61); etortzear dauden kide
|
horiek
ez dute Nietzsche-ren antzik izan behar, ez dute jarraitzaileak izan behar: filosofo mota berria izan behar dute, tentatzaileak (Nietzche, 1995:
|
|
Alde edo ezberdintasun
|
horiek
ez dute ezberdintasun etiko edo moral handirik berekin, eutanasia, suizidio lagundua eta sedazioa ezberdintzen ahalegintzean alderdi fenomenologikoak nabarmentzen baitira, eta alderdi horiek ez dira garrantzitsuenak, suizidioak, eutanasiak edo sedazioak, egoera jakin batzuetan, sufrimendua, prozesu terminala edo ekintzarako borondatea?, emaitza bera ekartzen baitute eta ez baitago inolako ezberdi...
|
|
Beraz, HEren eutanasiaren aldeko agertzen badira ere, pertsona
|
horiek
ez dute suizidioa hiltzeko eskubidean oinarritzen den praktika edo jokabidetzat hartzen. Motibazio indibidualaren esparruan sartzen dute jokabide hori, eta ez gizartearenean.
|
2016
|
|
Zientzia eredu positibistaren metodologia garatzeko, arrazoi lerrobakarra, kausaren eta ondorioaren arteko norabide bakarreko harremanaren eta antzeko kategorizazioen arabera ekoitzitako premisek subjektua mutur batean eta objektua bestean kokatu izan dituzte. Kategoria
|
horiek
ez dute bataren eta bestearen beharrik izan, eta, arrazoi eremu banatuetan, bakoitzak bere bidea egin du. Haatik, eredu soilik murriztaile (baztertzailea) eta kuantitatiboak (estatistikoa) neutraltasun zientziaren izenean, bazterrean utzitakoarekin kontraesanean jarri ditugu hemen.
|
|
Era horretako produkzioan eta proiektuetan oinarrituriko berrikuntza eta garapenak aktibitatea hartzen du zeinu nagusi, eta modelo gisa ikertzaileak goraipatu baldin badituzte, horien artean begirune bereziz artistak; antolakuntza modu estimatuenak sare informaletan egituratzen direnak izan daitezkeenean, oro har (Boltansky eta Chiapello, 1999). Badirudi paradigma
|
horiek
ez dutela erantzunik. Artearen erantzukizunak, ostera, artistaren obra plastikoak erakusketa baterako paradaren beta duenean hobesten du bere konpromisoa (plastikoa eta estetikoa, materialtasunezko praxitik eratorria).
|
2017
|
|
Urte haietan arteari buruzko eztabaidak espazio handia zuen gizartean argiki, orduan ere gehitu zelako «Egunen gurpilean» sailaren barnean arteari buruzko atala. Idatzi
|
horiek
ez ditugu beharbada ekoizpen akademiko zorrotza kontsideratu behar, entseguaren eta erreportajearen arteko izaera hartzen baitute, baina unean uneko arte ekoizpenen berri ematen dutenez, baliabide interesgarria izan daitezke ikerketarako. 1992an Jesus Gil Massak hartu zuen atal horren ardura; 1993an Hasier Etxeberriak hartu zuen erreleboa, eta, 1994an, Joxean Muñozek.
|
2022
|
|
Moduzkotzat jo izan diren hitzen artean ere badira zenbait oinarrian aditzoina edo gertakari bat iradokitzen duen izen bat dutenak, hala nola eztulka etorri. Argudia daiteke
|
horiek
ez dutela berez gertaera nola gauzatzen den azaltzen; aitzitik gertaerarekin batera aldi berean beste gertaera bat abian dela adierazten dute. Horiek horrela, zantzuak daude pentsatzeko, batetik atzizki honek sarrera desberdinak dituela, eta bestetik, denotatzen duen esanahia gehienetan ez dela moduzkoa.
|
|
gaur, bihar, aspaldi, iaz. Ez dago zalantzarik egungo hiztunarentzat hitz
|
horiek
ez dutela barne egiturarik, etimologikoki bestela izan daitekeen arren: gaur, OEHren arabera, gau+ haur hitzen elkarketatik sortu da; aspaldi, bestalde, asko+ aldi18 bezala eratorri da Euskal Hiztegi Historiko Etimologikoan (EHHE, 2019).
|