Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2003
‎Bereziki aipagarria da bide judizialak hartu duen gehiegizko pisua Gobernuaren hizkuntz politikaren kontrako erantzuna artikulatzean. Argi dago bide guztiak erabili behar ditugula asmo zitalak galgatzeko; baina, era berean, lan ildo horiek ez baditugu estrategia zabalago batean kokatzen aukera faltsuak sortzeko arriskua dugu. Ez dugu jokatu behar gurea ez den lurraldean bakarrik, eta justizia arloa ez da gure lurraldea, hor galtzeko guztiak ditugulako (ikusi bestela Itoitzen gertatutakoa).
2004
‎Ikusle horiek ez dute ispiluaren (espektakuluaren) atzean dagoena ikusten. Nolabaiteko babesik gabe aurkitzen da egungo eskolatik ateratako gizakia.
2005
‎Ez nabil horien funtzioaren aurka. Baina argi eduki behar dugu horiek ez dutela inola enpresa bat bera maite, ez dutela inolako ardurarik inongo enpresaren benetako izanaren alde; unean uneko kotizazioen (enpresa ren itxuraren, truke balorazioaren) arteko gorabeheren arabera dihardutela partaidetzaksale rosten. Biziki saiatzen dira erosi aurretik enpresa renbalioa txikitzen (edo ustezko balio handiagoa isilik gordetzen) eta erosiz gero jasotzen.
2007
‎Oro har, hobespen horiek ez zuten atzetik garapen teoriko handirik, baizik eta taldearen eta norberaren lanen bidez, inguruko proposamenak behatuz eta erabaki praktikoz eramandako burubidea izan zen. Saio eta lanaren poderioz eta denen arteko elkarrizketan finkatu zen gizartean eredua.
‎Habermasek zenbait" nortasun kolektibo" existitzen direla onartzen du eta estatuen politikek" berezitasunekin sentikor" izan behar dutela defenditzen du, baina berezitasun horien babesa, bere ustez, gizabanakoen eskubideen bidez bermatu behar dira, hau da, gizataldeko kideei eskubideak aitortuz. Orobat, berezko nortasun kolektibo horiek ez dute, bere iritziz, estatu bat eratzeko justifikazioa izan behar. b) Autore komunitaristak
2008
‎• Azken batean, denboran atzera egiteko aukera izango balute, gehienek berdina egingo lukete: euren herrialdetik atera (%75, 6); horiek ez dute damurik herrialdetik atera direlako.
‎Lehenengora joango diren umeen familiek kultura maila altuagoa daukate, gizartea eta hezkuntza sistema hobeto ezagutzen dituzte edota haien seme alabentzako lan eta hezkuntza espektatiba altuagoak dauzkate. Bigarrenean ume gehiago topatuko ditugu ezaugarri horiek ez dituztenak. Horrela eskolak gizarte klaseen bereizketa islatzen du eta, aldi berean, gizarte klaseak etorkizunerako erreproduzitzen eta sakontzen laguntzen du.
‎Izan ere, aukerak dituenean euskaldunak oso kopuru altuetan erabiltzen du euskara. Aukera faltan dago arazoa, eta aukera horiek ez baditugu, hizkuntza politikaren desegokitasunaren adierazlea da.
2009
‎1 Zientzi garapena, XX. mendearen lehen erdian zientziari buruzko gogoetaren ardatz izandako ikusmolde horren arabera, logika induktiboan eta berrespenerako prozesu enpirikoetan oinarritutako metodo baten kodeek arautzen dute. Arau autonomo horiek ez dute, beraz, zerikusirik kanpotikoarekin (hau da, izaera sozial, politiko edo psikologikoa duten faktore ez epistemikoekin). Zientzia, horrela, objektiboa da, neutrala, gero eta ziurtasun gehiago lortzera bideratua.
‎Beste teknologia batzuek, aldiz, abantaila horiek ez dituzte, baina ezta desabantaila horiek ere. Esate baterako, ordenagailu eramangarrietan arruntak diren kristal likidozko pantailek ez dute arazorik kolorea eta mugimendua erabiltzeko, baina eguzki bizitan nekez ikusten da haietan edukia, luzaro irakurtzen aritzeko nekagarriak dira eta bateria asko kontsumitzen dute.
2012
‎Hala ere, egoera soziolinguistikoaren azterketa objektiboagoa eginez, konturatuko ginateke eremu euskaldun batean euskararen gainbehera modu horretan gertatzea oso larria litzatekeela. Oso larria da euskarak bere eremu geografiko eta soziofuntzionaletan atzera egitea, nahiz eta bereak ez diren eremuetan irabaziak eduki, normalean irabazi horiek ez baitute ondorio praktiko operatibo baikor nahikorik galdutakoa estaltzeko. Horrek ez du esan nahi, noski, bere eremuetatik kanpo euskara zabaldu behar ez denik; gainera, euskara bere eremuetan indartzeko, agian, kanpoko hainbat eremutan ere bere presentzia indartu eta ziurtatu behar da, bereziki jarreretan eragiteko.
‎" Ipar Euskal Herrian, euskara egoera larrian dago" edota" Inkesta soziolinguistikoak erakusten duen bezala, hil ala biziko kontua da (euskal) hiztunak sortzea"... Egiari zor diogu, haatik, erranaldi horiek ez zituztela euskalgintzako erakunde ofizialetako arduradun edo ordezkariek egin... baizik eta euskararen alde, egunerokoan eta jendeen artean, lanean ari direnek. Euskalgintza instituzionaleko kargudunek eta euskalgintzako funtzionarioak deitzen ditudan horiek, berriz, jarraiki zuten betidanik —edo behintzat kargu horietan dihardutenez geroztik— jokatu duten bezala, eta komeni den mintzamoldeari —baten batek burdin elea deitu dio— eutsi zioten.
2014
‎Baina horren ondoan sortzen da gero Lizardi, Euzko Gogoa eta Orixe, Zaitegi eta ingurukoen joera, 50eko hamarkadatik hasita arrakastatsua: horiek ez dute hizkuntza aranistek bezala ‘desegiten’, baizik eta euskarari berari ateratzen diote zuku guztia, hortik landa doana arbuiatuz, beste hizkuntzetatik jasoriko kultur terminologia aintzat hartu gabe. Txillardegi saiatu da joera horren mugak azaltzen.
2015
‎" Batzuentzat, Amaziga nazio bat litzateke. Gehienentzat, herrialde barreiatu horiek ez dute nazio estatu bihurtzeko posibilitaterik" (385).
‎Nahiz eta bi jarrera mota horiek ez duten elkar baztertzen, integraziozko jarrerak nagusitu egiten dira ‘lehen diskurtsoa’ deitu dugun horretan, eta jarrera instrumentalak bistakoagoak dira bigarrenean. Partizipaziozko motibazioak dauzkaten akademikoen hizkuntza praktikek euskal hiztunen komunitatean integratzea dute helburu, bai kulturalki bai sozialki, eta komunitate horren egoera hobetu nahi dute goi mailako hezkuntzan.
2019
‎etxea eta kalea. Hitz generiko horiek ez dute arkitektura forma edo arkitektura estilo bat definitzen, baizik eta arkitekturak sorraraz ditzakeen harreman afektibo bi.
2021
‎Ikusi dugunez, politikatik atzera egitea edo lotura politikorik eza ez da ez behintzat kasu guztietangazteek gizarte indibidualizatu batean askatasunez hartutako aukera. Bestalde, deskonexio prozesu horiek ez dute zentzu unibokoa protagonista guztientzat. Politikatik urruntzea ez da soilik pertsona ahaldunduen eta adituen axolagabekeriak sortutako efektua, sistemarekiko atxikimendurik ez dutela erakusteko egindakoa.
2022
‎Bi jarrera mota horiek ez dute elkar baztertzen eta ez dugu binomio itxia erabili behar biak ulertzeko. Hortaz, ez ditugu belaunaldi gazteenak estigmatizatu nahi azaleko baieztapen sinplifikatzaileak erabilita.
2023
‎Konplexutasunari aurre egiteko, gizarte berrikuntzek mikro mailan jarduten dute, eta soluzio partzial eta inkrementalak eskaintzen dituzte. Soluzio horiek ez dute izaera sistemikorik, baizik eta mikroberrikuntza sozialen forma hartzen dute (Castro Spila eta Unceta 2015), hau da, maila mikrosozialean jarduten duten eta intentsitate txikiko inpaktuak dituzten erakundeek (enpresak, GKEak, unibertsitateak eta administrazio publikoak) bultzatutako produktu, metodo eta/ edo zerbitzuak, talde kaltebera espezifikoetara mugatuak....
‎" d) Euskal kultura eta haren bi hizkuntza ofizialak ezagutzen dituzten eta beren ondare ukiezinaren erabilera eta ezagutza baloratzen duten pertsonak prestatzea". Euskal kultura kontzeptua euskarazko sorkuntzaren adieran beste pasarte batzuetan ere aipatzen da, baina pasarte horiek ez dute printzipioen zerrendaren neurriko garrantzirik.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia