2000
|
|
Gutxitan gordetzen dituzte horiek, taldetxoek arinki askatzen dituzten negozioetan, halako ganora edo arreta, hain zuzen ere, moralak agintzen dituenak ohitura arloetan. Aspaldikoa da eta bizitzak hala erakutsia, dibortzio baterako adiskideak eta aliatuak batuta ere,
|
horiek
ez dutela osterantzekorik egiten beste batzuek idatzi agiriak sinatu eta gertatu den ororen gainean ezjakinarena baino.
|
2003
|
|
Ez dago herri bakoitzaren legea aipatu edo uko egin beharrik jakiteko zuzenbide naturalekoa dela neba arrebak eta alboko senideak oinordekoak izatea ondorengorik ez aurrekorik ez direnean; baina eskubide hori desberdin ikusten da toki diferenteetan. Erresuma honen probintzietan, esaterako, ohitura araubide non izan eta bertan odolbidezko oinordekoen eskubidea lege naturalpekoa ikusten da; bide horretatik, ohitura
|
horiek
ez dute bestelako oinordekorik aitortzen; areago, leku batzuetan ondasun zati zabalago edo urriagoa gordetzen da eurentzat; ohitura horietan guztietan xedaezineko jarauntsia esaten zaio horri; beraz, ezin xeda daiteke haien kaltetan, gainerako ondasunetan baino. Baina bestelako probintzietan, zuzenbide idatzia ohituratzat dutenak, bat bederak ere askatasuna du alboko senideak nahiz neba arrebak ondasunetan jaraunsgabetzeko eta arrotzei emateko.
|
2006
|
|
ongia eta gaizkia bereizten ikasi du —ez noski giza abere sokratiko batek emango lukeen zentzuan—, gorentasun eta makurtasun aristokratikoak bereizten ikasi du, horiek baitira esla eta cereia adjektiboek eskatzen duten itzulpen doia. Ezagupen
|
horiek
ez zituenean, npioj zen Telemako, alegia, haurra edo adin txikikoa ez ezik, inozoa eta, gainera, hitz egiten ez dakiena; horregatik itzuli dugu iritzirik gabeko. Interesgarria da, azkenik, adin txikitasun horrek itsutasuna eta zorigabetasuna ere adieraztea, sendotu egiten baita orain Telemako heroi bilakatu delako baieztapena:
|
|
[28] Nahiz eta gustuaren arauren bat finkatzen eta gizakiek dituzten ikuspegi desberdinak adiskidetzen saiatu garen, oraindik ere badaude desadostasunen bi iturri. Iturri
|
horiek
ez dute edertasun eta deformazioaren arteko mugak lausotzeko bezainbesteko indarrik, baina, gure onespenen eta gaitzespenen mailari dagokionez, aldaketaren bat sor dezakete. Lehenengoa gizaki partikularrek izaten duten aldarte desberdina da; bigarrena, ordea, gure garaiaren eta gure lurraldearen jokabide eta iritzi partikularrak.
|
2010
|
|
Hala eta guztiz ere, zenbait kasutan, errege aginte berberaren mende egoten dira erresuma eta erkidego desberdinak, eta hori, nolabait esateko, ausaz gertatzen da, errealitatean erresuma edo erkidego
|
horiek
ez baitute talde politiko bakarra osatzen; aitzitik, haren agintearen mende geratu dira, unean unean, titulu desberdinen ondorioz. Kasu horretan, bidegabea izango litzateke erresuma desberdinetan lege berdinak ezartzea, lege horiek batzuentzat onuragarri eta besteentzat kaltegarri direnean.
|