Emaitzak: 5
2003 | ||
Gizakien lana, produkzioa eta kontsumoa kontrolatuz, naturaren eta gizartearen erabateko menperaketa utilitarista. Castoriadisenustez, balio, arau eta orientabide sistema bi | horiek batak bestea kutsatu zutenetenik gabe XIX. eta XX. gizaldietan, baina irudikapen ontologiko eta axiologikoantagonistak dira. Gaur egun, aldiz, berezitasun bat dauka: | |
2004 | ||
bat dela onartzen dute. Errealitatea, maila fisiko edomaterialean, maila biologiko edo bizitzakoan, eta maila psikologiko edo adimenezkoan zatitzen da, baina | horiek bata bestearekin loturik daude, emergentzia, delako fenomeno batean: maila bakoitzak aurrekoa barneratzen du, baina berezitasun berri batzuk erantsiz beste maila berri horretara helduz. | |
2007 | ||
situazioan adimenak ideiak batera kontsideratzen ditu (gutxienez, subjektu, aditz eta objektuaren ideiak); perpausak ordea, | horiek bata bestearen jarraian bakarrik jaulki ahal dituenez, hizkera egokiak egin behar duena da, ideiak elkarri lotzean, bereziki sentiarazi edo nabarmendu beharra sentitzen den ideia, entzuleak hala nabaritzeko tokian ipini, esaldiaren ordena natural bakarra horrela esalearen momentuko interesena duzula. Sentsistentzat, ideien erresuma puru razionalaren lekuan, pentsamenduaren eta hizkuntzarena da erresuma bat non ere sentsazioek, ideiek, irudimenak, hitz egilearen interes eta pasioek eta gogoetak bat egiten duten. | |
2008 | ||
Aurrerabide sintetikoko metodoetan, esanahirik gabeko hizkuntza zatiak ikasten ditu lehenik haurrak. Letren izena ikasi eta gero, letra | horiek bata bestearekin konbinatzen edo sintetizatzen ditu, eta horrela silabak, hitzak edo esaldiak osatzen ditu. Osagai sinpleenetatik abiatu (grafemak, silabak?) eta egitura konplexuenetaraino (esaldiak, testua) heltzen da. | |
2011 | ||
Aurreko puntuko auziaz harago, hainbat autorek egindako proposamen pedagogiko eta didaktiko batzuk ere ekarri nahi genituzke hona, etorri berriek harrera lurraldeko hizkuntza edo hizkuntzak ikasteko orduan baliagarri izan daitezkeelakoan (Barkin, 2002; Barkin eta beste, 2007; Carbonel, 1995, Coelho, 1998; Carrasquillo eta Rodriguez, 1996; Sainz, 2002; 2004). Ez da gure asmoa proposamen hauek bateratzen saiatzea edo halako teoria didaktiko koherente bat eraikitzea, baizik eta askoz ere modu xumeagoan, proposamen | horiek bata bestearen atzetik labur labur aipatzera mugatuko gara: |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
horiek | 5 (0,03) |
Lehen forma
horiek | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
horiek bat | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
horiek bat beste | 5 (0,03) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |