Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Maila horiek batera ageri dira I. taulan, zeinean euskararen kasuaz gain guregan kontaktuzko eragin zuzena duten hizkuntza hurbilenen kasuak ere azaltzen diren.
2010
‎horien balio oinarriak logika kulturalaren ardatzak dira, hots, lurraldea eta hizkuntza erdigunean daude; berdin gaien norabide soziala gizartearen diskurtsoaren norabidearekin loturan. Baita eszenaratzea, estetika, irudia, estiloa, horiek batera nortasun iturri den jarrera kulturala erakusten baitute. Buruko guztiak, epe luzeko memorian biltegiratutakoarekin harremanetan eguneratzen diren eduki eraldatzaileak dira gizarte balioen loturan.
2012
‎Sentsazio negatibo horiek aldatu nahi badira, emozio desberdinak bereizten eta emozioen intentsitatea neurtzen irakatsi behar izaten zaie, eta, horretarako, emozioen identifikaziorako ariketak eta emozioen intentsitatea neurtzen ikasteko ariketak aurrera eramaten dira beraiekin. Emozioen identifikaziorako ariketen bidez, emozio desberdinak existitzen direla jabetzen dira eta emozio desberdin horiek bata bestetik bereizten ikasten dute. Emozioen intentsitatea neurtzen ikasteko ariketen bidez, gertaera desberdinek emozio bera eragin dezaketela baina intentsitate maila desberdinarekin aditzera ematen zaie, eta haurrak egoera erreal edo alegiazkoetan jartzen dira egoera horiek beraiengan sortzen dituzten emozioak eta horien intentsitatea bereizten ikas dezaten.
2013
‎Adibidez, Ikerfel en azterketan zehar zenbait euskal hedabideren hizkera negatiboki baloratzen denean (Ikerfel, 2007: 63, 65, 238, 240), itxuraz aztergai den afera, hedabideen hizkera alegia, agian ez da balorazioaren funtsa, erantzun horiek batik bat hizkuntzaren egoera gutxiagotua isla baitezakete zeharka.
2015
‎2.2.2). Bi ezaugarri horiek batera egotea Euskal Herrian, eta hemen baino ez, esanguratsua da eta koherentzia sistemikoa eskatzen du; koherentzia hori etxe barruan norberak duen tituluak eskaintzen du.
‎Lan honetan, azpimarratu egingo dugu hasiera batean behintzat begi bistakoa dena: testuinguru horiek bat etorri behar dute polaritate negatiboko osagaiarekin bere egia aurresuposizioan. Alegia, testuinguru zilegitzaileek eta osagai zilegituek, tankera bereko egia aurresuposizioak sortu dituzte, batzuk besteekin elkartzen direnean.
2021
‎Adierazten dutenez, horren erdian" oasi" bat da bertso eskola," dibertsioa" eta" ondo pasatzea" bereziki aipatzen direlarik emaitzetan. Emaitza horiek bat datoz, beraz, DLH gisa aisialdiak duen garrantzia aldarrikatzearekin, okupazio eta betebehar gabeko denboran kokatuz bertsoeskolak (Artetxe eta Alonso, 2019; Ruiz de Gauna, 2012).
‎Pentsamendu sinbolikoa tradizionalki gizaki modernoekin lotuta egon den arren, gogoratu behar da guztiek ez dutela garatu, beste aurrekari batzuk ere garatzera iritsi direla, eta horren adibide neandertalak ditugu. Portaera aldaketa horiek batez ere Erdi Paleolitotik Goi Paleolitorako bidean zalantzazko zenbait alderdi erakusten dituzte. Beraz, erregistro arkeologikoan pentsamendu modernoari hasiera ematen dioten prozesu espezifikoak bilatu behar dira, neandertalen kasuan, adibidez, ehorzketetan edota erabilitako industrian aurkitu dira (ibid.:
‎Baina, aldi berean, ikasturtean zehar euskara gaitasunean egindako hobekuntza eta euskara gehiagotan erabiltzeko egindako esfortzua ere aitortzen zaie; halaber, balio handia ematen diote egiten duten esfortzuari, daukaten hizkuntza testuingurua eta hurbileko sarean duten euskaldunen dentsitatea ez baita batere lagungarri. Emaitza horiek bat datoz EAEko hiru lurraldeetako euskal hiztunek euskaraz egiteko duten erraztasunarekin (Eusko Jaurlaritza, 2019); izan ere, Erd Ele taldeko ikasleak euskal hiztunen dentsitatea apala den gune soziolinguistikoetatik datoz eta etxeko giroa eta harreman sare hurbila gaztelaniaz izan ohi da.
2022
‎Hala ere, migranteek hautemandako estresaren eta disfuntzio sozialaren puntuazio txikiagoek adierazten dute haien egokitzapen psikologikoa euskal migranteak ez direnena baino hobea dela. Emaitza horiek bat egiten dute Europako herrialdeetan egindako aurreko azterlanetan lortutakoekin. Azterlan horiek migranteak eta beren herrialdean geratu ziren pertsonak alderatzen dituzte estresari, osasun mentalari (Elgorriaga et al., 2016; Glaesmer et al., 2009) eta ongizateari dagokienez (Erlinghagen, 2011; Neto eta Barros, 2007).
2023
‎Era berean, erakusten dute liskar errepertorio maskulinizatu batzuek, de facto, mugimenduok formalki sustatzen dituzten balio emantzipatzaileen kontra egin dezaketela. Emaitza horiek bat datoz beste toki batzuetako gune liskartsuetan egindako ikerketen ondorioekin (Montesinos Coleman eta Bassi, 2011; Rossdale, 2019). Baina, bestalde, gure analisiak aukera eman digu genero sistema eraldatzeko bidean mugimendu liskartsuetan eragin dezaketen zenbait faktore identifikatzeko ere, beste gune aktibista batzuk ikertzeko iradokitzaileak izan daitezkeenak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia