Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎Ukipen egoera bateko harremanetan erabiliko den hizkuntzaren hautua ez da berez gertatzen, baizik eta zirkunstantzia baldintzatzaile batzuen mendean. den eta zer ez, zer dagoen ongi ikusia ala gaitzetsia, eta abar. Batzuetan, gizarte diskurtso informalaren irizpide horiek bat etorriko dira hizkuntzaren lege estatusa eta bere araudi formalarekin; bestetan, ordea, planteamendu horiek kontrajarriak izango dira. Kasu batean edo bestean, beti eragingo diote elkarri, norabide beretik joateko zein, norabide ezberdinetarantz abiatuz, elkarren aurka egiteko.
2008
‎Horiek, ordea, pixkana pixkana ikasten dira, urteen joanean. Gazteak, berriz, erantzunak behar ditu eta, horiek batera, bidezidorrak eta bide ziurrak, guk orduan bezala.
‎Segi dezagun orain Txepetxen teoria ospetsuarekin eta, bereziki, motibazioa/ ezagutza (baina percepción erdaraz)/ erabilera triptiko famatuarekin5. " Hiru momentu horiek batak bestea osatzen eta indartzen dute" esaten digu E. Baxokek (Bat, 1997: 23).
‎Erramun Baxoken Txepetxen triptikoari buruz aurreko oharra berriz hartuz, ageri da hiru eragile horiek bata bestearekin harremanetan direla eta beraz, ibilbide (recorrido) edo zirkuitu (circuito) bat baino holako eskema dugula, ikaskuntza mota deneri aplikagarria zaiena:
‎Esate baterako, Ikerfel en azterketan zehar zenbait euskal hedabideren hizkera baloratzen denean (Ikerfel 63, 65, 238, 240 or.), itxuraz aztergai den afera ez da balorazioaren funtsa. Izan ere, erantzun horiek batik bat hizkuntzaren egoera gutxiagotua islatzen dute zeharka.
2012
‎Nahiz eta datuak ez diren guztiz konparagarriak, esandako arrazoiengatik, zenbait ondorio pareka ditzakegu. Ondorio horiek bat datoz, oro har, lan honetan atera ditugun ondorioekin, arnasguneetan ikusitako joerekin. V. Inkesta Soziolinguistikoko ondorio nagusietako bat hau da:
2016
‎Emandako puntuazioen frekuentziari begiratuz gero, teknikarien balorazioen% 90,9 hiru eta lau puntuazioen tartean kokatu ziren, eta beste% 9,1 bat eta bi puntuazioen tartean. Balorazio horiek bat zetozen aurretik dinamizatzaileek eta herritarrek emandakoekin.
‎DiKomA proiektua hiru fasetan garatu da, hiru urtetan zehar. Hiru etapa horiek bat egiten dute Casals et al. (2001) eta Lowe (2001) autoreek ikerketa kooperatiboaren diseinuan definitu dituzten co situational, cooperational eta co productional faseekin, eta, bere baitan bildu dituzte diseinu pentsamenduaren metodologiaren faseak. Etapak honako hauek izan dira:
2018
‎Alde batetik, Donostia Ospitalean prestakuntza jasotzen duten BAMEak daude, 36 espezialitatetan banatuak, eta bestean, Lehen Mailako arretan espezializatzen diren Familia Medikuen Irakaskuntza Unitatea dago. Litekeena da etorkizunean bi unitate horiek bat egitea, ESIaren egiturak hala eskatzen badu.
2019
‎Bigarrenean, online iturburuetatik datu bilketa egin dugu, aldagai esanguratsuak antzemateko, edo gutxienez aldagai horietarako hurbilpen onargarriak (Ikus Materialak). hirugarrenean, lau kategoriako sailkapen sistema bat ezarri dugu: thriving oparo (t), vital bizi (V), heritage ondare (h), and still motel (S). kategoria horiek bat datoz nagusiki hizkuntzari dagozkion erabilera digitalaren neurriekin, eta hazi prototipikoak ezarri dira azalpenerako (ikus Metodoak). azken atalean, hainbat sailkatzaile automatiko nola eraiki diren aztertu da, hazietan oinarrituta eta gainontzeko datuetara aplikatuta (ikus Emaitzak). Lau urratseko metodo hau sendoa dela frogatu
2020
‎Aztergai izan diren bi ikasle multzoen eskolako erabilera mota guztietan gertatzen da atzerakada haurtzarotik nerabezarora igarotzean eta, hortaz, ARRUEko datu horiek bat egiten dute ikerlerro horretatik kanpo beste egile batzuek ere adierazi duten adinaren araberako hizkuntzamudantzaren pertzepzioarekin.
‎344 minutukoa. Gainera, bi zifra horiek batez besteko populazio osoari dagozkie, baina bakarrik telebista ikusi zutenengan begirada jarrita, ikusle horien kontsumo denbora 371koa izan zen martxoan eta hilabete horren 15ean 426 minutu. Datu historikoak batzuk eta besteak.
2022
‎Bestalde, herriko betiko lagunekin badirudi zailagoa dela muda egitea, batez ere talde handian; izan ere, gazte proaktiboak euskaraz egiten saiatzen dira eta lagunei esplizituki eskatzen diete, baina oztopoak handiegiak direnez, ez dute lortzen. Hain zuzen ere, oztopo horiek batez ere lagunen euskara gaitasun mugatua eta hauen jarrera epel nahiz erreaktiboak izan direla ikusi dugu. Gainera, askotan ohiturari botatzen diote errua, zailtasunaren arrazoi nagusitzat izendatuz.
‎Euskara biziberritzen eta leheneratzen aurrera egingo badugu, heldu beharreko gai estrategikoa da elefantea, hau da, esparru sozioekonomikoari berez daukan garrantzia ematea; izan ere, problema handi baten aurrean gaude: izugarrizko ahalegina egiten dugu hezkuntzaren bidez gazteak euskaraz hezi eta lan mundura euskaraz etor daitezen, baina gero gazte horiek batez ere erdaraz funtzionatzen duen lan munduan murgiltzen dira eta gehienetan irentsi ere egiten ditu, euskaraz egiteko aukerarik eman gabe.
‎Baina hau hipotesi hutsa da oraingoz. Hiriburuetan eta zonalderik erdaldunenetan, gainera, hizkuntza horiek batera, euskara bera baino gehiago entzuten dira.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia