2007
|
|
Baina III. kapituluko printzipio artezkarien ahalmenak ez dira hor agortzen, partikularrek horiei heldu ahal dietelako botere publikoei esparru zehatz batzuetan defentsa neurri zehatzak eskatzeko: gogoan izan dezagun, adibidez, ingurumenerako eskubidea, edo kontsumitzaile eta erabiltzaileen defentsa, etab., Europako beste herrialde batzuetan eskari horiek bideratzeko erabilgarriak izan diren mekanismoen bidez; mekanismo
|
horiek
antolamendu juridikoan ere ezarri dira, besteak beste, legegintzarako herri ekimena (EKren 87.3 art.), eskariak egiteko eskubidea (EKren 29 art.) eta Herri Defendatzailearen erakundea (EKren 54 art.) edo horren baliokideak autonomia erkidegoetan. Era berean, ez dira ahaztu behar herritarrek, zerbitzuen erabiltzaileek, etab. parte hartzeko dituzten mekanismoak, Konstituzioan bertan ezarritakoak (EKren 51.2 art.) edo printzipio artezkari hauek garatu dituzten legeetan.
|
|
Kzren 1.4 artikuluaren arabera, «Zuzenbidearen printzipio orokorrak legerik edo ohiturarik izan ezean aplikatuko dira, printzipio
|
horiek
antolamendu juridikoa eratzeko duten izaerari kalterik egin gabe». Zernahi gisaz, konstituzio esparruan, konstituzio zuzenbideko (eta ez zuzenbide orokorrekoak soilik) printzipio orokorrek garrantzi handia dute, antolamendu juridikoa osatzen dutelako, antolamenduaren hutsuneak betetzen dituztelako eta zuzenean aplikatzeko moduko benetako arau juridikoak direlako.
|
2008
|
|
ezin dira analogiaren bidez osatu zigor legeak, salbuespenekoak eta aldi baterakoak. Kodearen bi manu
|
horiek
antolamendu juridikoaren gainerako adarretan aplika daitezke, Zuzenbide ordeztaile gisa.
|
2011
|
|
4 Zuzenbidearen printzipio orokorrak legerik edo ohiturarik izan ezean aplikatuko dira, printzipio
|
horiek
antolamendu juridikoa eratzeko duten izaerari kalterik egin gabe.
|
2021
|
|
Helburua da giza portaera indibidual eta kolektiboko tresnei eta irtenbideei eustea, eta horrek agintarien kontrola eta esku hartzea eskatzen du. Izan ere, tradizionalki, tresna eta konponbide
|
horiek
antolamendu juridikotik esplizituki gaitu izan dira mota guztietako alderdietan, Osasun Publikoaren arloko Neurri Bereziei buruzko apirilaren 14ko 3/ 1986 Lege Organikoan egindako hasierako aurreikuspenetik hasita; beraz, beste behin ere hainbat neurritan eragiten da hedapen birikoari aurre egiteko, eta erabilgarria izatea aurreikusten da, hala egiaztatzen baitu gure inguruko herrialdeek sistemat...
|
|
Helburua da giza portaera indibidual eta kolektiboko tresnei eta irtenbideei eustea, agintaritzen kontrola eta esku hartzea eskatzen baitute. Izan ere, tradizionalki, tresna eta konponbide
|
horiek
antolamendu juridikotik esplizituki gaitu izan dira mota guztietako alderdietan, Osasun Publikoaren arloko Neurri Bereziei buruzko apirilaren 14ko 3/ 1986 Lege Organikoan egindako hasierako aurreikuspenetik, eta, beraz, beste behin ere hainbat neurritan eragiten dute, hedapen birikoaren bidez, gure inguruko herrialdeek sistematikoki neurri horietara edo antzekoetara jo izanak egiaztatutako erabil...
|
2023
|
|
ezin dira analogiaren bidez osatu zigor legeak, salbuespenekoak eta aldi baterakoak. Kodearen bi manu
|
horiek
antolamendu juridikoaren gainerako adarretan aplika daitezke, Zuzenbide ordeztaile gisa.
|
|
Autore horri jarraituz autonomiaren kontzeptuak hurrengo ezaugarriak izango ditu: a) Autonomia duen subjektuak ahalmen mugatua du eta jatorriz boterea banatzen duen subjektuaren mende egongo da. b) Bere arauak egiteko eta emateko ahalmena da autonomia. c) Arau
|
horiek
antolamendu juridikoa osatuko dute, baina jatorrizko subjektuaren antolamendu juridikoan barneratuko dira. d) Arauketaren ahalmenaz gain, politika publikoak jorratzeko eta betearazteko gaitasuna dakar. e) Politika publikoak betearazteko diseinatu dituen estrategia eta erabakien gainean erantzukizuna izan dute.
|