2000
|
|
Izan ere, etorkizunean gertatuko denari buruzko zerbait ere esaten dute. Eta zientziak ezin izango luke aurresate
|
horiek gabe
jardun. Schlickek uste zuenaren aurka, Reichenbachek honako argudio honi eusten zion:
|
2003
|
|
Eta zer da diodan hori? Lotsaizunekiko lotsa, ekintza onetan lehia;
|
horiek gabe
ezin baitu ez hid riak ez hiritar soilak ekintza handi eta ederrik burutu. Hauxe diot nik:
|
|
Horrek galdatzen du iritzi zuzena, ikasketa eta eskarmentuak lagundua. Baliabide
|
horiek gabe
, edonork du arrisku bizia, aplikazio okerrak egiteko, nahiz legeek berezkoak dituzten gaietatik kanpoko arloetan aplikatuz, nahiz salbuespenek sortzen dituzten mugak nahasiz, nahiz ekitateari zabalkuntza gehiegi emanez zuzenbidearen derrigorraren gainean, edota hau bestearen kontra jarriz; nahiz, azkenean ere, haien erabilera eta aplikazioan kontuan hartu beharreko bestelako giderrak baztertuz.
|
|
Beraz, konpromiso kuasidogmatiko bat, batetik, erresistentzia eta desadostasun iturri den arren, orobat zientziagintza giza-jarduera guztien artean kontsistenteki iraultzaileena bihurtzen laguntzen du. Ez da beharrezkoa erresistentzia edo dogma bertute bihurtzea
|
horiek gabe
zientzia heldua ezinezkoa litzatekeela ohartzeko.
|
|
Ordurako bazeuden espezialitateen konbinaketaz sortutako esparruak salbuetsiz, biokimika kasu, paradigmak ekarpen erlatiboki berantiarrak dira zientzi garapenaren ibilbidean. Zientziagintzak, bere lehen urteetan
|
horiek gabe
dihardu, edo, gutxienez, gorago adibide gisa aipatutako eredu hain ageri eta loteslerik gabe. Newtonen aurreko optika fisikoak edo Black eta Lavoisierren aurreko beroaren ikerketak adibidetzen dute elektrizitatearen historian berehala aztertuko dudan garapen eredu aurre-paradigmatikoa.
|
|
Huts egiten badu, zientzialari gehienei arazoren bati egindako lehen erasoaldietan behintzat gertatu ohi zaien bezala, porrot horrek bere abilezia eza baino ez du erakusten. Baina ezin ditu paradigmak eskainitako arauak kolokan jarri, ezen arau
|
horiek gabe
ez bailitzateke hasieratik aurre egin beharreko puzzlerik izango. Ez da arraroa, beraz, zientzia helduko profesional batek bere gain hartzen dituen arazoak (edo puzzleak) paradigma batekiko konpromiso sakona eskatzea.
|
2006
|
|
Nolabait esanda, Humek ez zuen asmatu istorio hori aukeratzerakoan, Humeren ikuspegian balioak ez baitira propietate objektiboak, baizik eta sentimenduen mendean dauden propietateak. Hau da, sentimendu
|
horiek gabe
ez dago propietate estetikoei buruz mintzatzerik. Goiko terminologia erabiliz, esan daiteke bigarren ikuspegi honetan ezin direla banandu propietatea eta propietateranzko bidea, eta bidea desagertzen baldin bada, propietatea ere bai.
|
2010
|
|
Egungo eztabaidaren muina, beraz, goikoaren borondateak ezarritako legea da. Duda-izpirik gabe, lege hori borondatearen eta adimenaren egintzek osatzen dute, edo, gutxienez, ezin daiteke legerik izan, bi osagai
|
horiek gabe
; legeak horietako bat bakarrik izan arren, bestearen mende dago, aldez edo moldez. Horixe ondorioztatzen dute, lehenengo bi ikusmoldeen inguruan aipatu argudioek.
|
|
Alde fisikoan, beharbada, ez dira bereizten batak eta besteak dakartzaten egintzak, baina nahikoa da ikuspegi moraletik bereiztea, alegia, euren izate artifizialean bereiztea. Izan ere, legea zerbait artifiziala da, zenbait inguruabar, baldintza edo harremanen ondorioz gauzatzen den egintzaren emaitza, eta inguruabar, baldintza edo harreman
|
horiek gabe
, ez zen benetako legea sortuko, agintzeko egintza berdina izan arren.
|
2012
|
|
Horrez gain," komunismoak" ezin du hitz subjektibo edo ideologiko hutsa ere izan. Ezen, subjektibazioak politika eta historiaren" artean" dihardu, singulartasunaren eta singulartasun horrek osotasun sinboliko batean duen proiekzioaren artean; eta, beraz, materialitate
|
horiek gabe
, sinbolizazio horiek gabe, subjektibazioak ezin du erabaki baten mailara heldu.
|
|
Horrez gain," komunismoak" ezin du hitz subjektibo edo ideologiko hutsa ere izan. Ezen, subjektibazioak politika eta historiaren" artean" dihardu, singulartasunaren eta singulartasun horrek osotasun sinboliko batean duen proiekzioaren artean; eta, beraz, materialitate horiek gabe, sinbolizazio
|
horiek gabe
, subjektibazioak ezin du erabaki baten mailara heldu.
|
2013
|
|
Horretarako nahikoa litzateke beste modu batez antolatzea material horiek. Dena den, gauza bera ez badira ere, etxea material
|
horiek gabe
ez da ezer, etxea ere ez da. Materialak eta etxea ez dira gauza bera, baina materialek etxea osatzen dute eta formak antolaketa ematen die material horiei.
|
|
Izan ere, balioak, neurri batean, gure sentimenduei (atseginedo desatsegin-sentimenduei) atxikitzen zaizkie. Bestela esanda, sentimendu
|
horiek gabe
, sentimendu horiek oinarrian egon ezean, ez dago balioez mintzatzerik. Sentimendu edo gustu subjektibo horiek garrantzitsuak dira balioen eraketan, baina balioak ez dira sentimendu subjektibo horiek.
|