Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2007
‎Gizartean dauden mundu konplexuei buruzko diskurtso etikoa eskatzen zaio eragile sozialari, kazetaria izan, politikaria nahiz filosofoa izan. Mundu konplexu horiei eman behar die diskurtsoak irtenbide argumentatua. Diskurtsoak bere etika du, gaiei dagokielarik, gaien garapenei dagokielarik eta gaien gaineko erabakiei dagokielarik.
2008
‎“Eskola liburutegia hezkuntza prozesuaren zati bat da”, Eskola Liburutegiei buruzko UNESCOren Manifestuak jasotzen duen definizio horrek ez du zalantzarik hezkuntza komunitateak erakunde horiei eman behar dien benetako garrantzia zein den; izan ere, eskola bateko liburutegi orok eman behar dituen funtsezko zerbitzuak funtsezkoak dira ikasleentzat ezinbestekoak diren trebetasunak eta ezagutzak garatzeko. Ikasleen artean irakurtzeko ohitura eta plazera irakastea eta sustatzea, informazioa bilatzeko eta erabiltzeko trebetasunei ekitea, hainbat ideia, esperientzia eta iritzirekin harremana izan dezaten baliabideak eskuratzen laguntzea edo kultura eta gizarte arloko kontzientziazioa eta sentsibilizazioa bultzatzeko jarduerak antolatzea dira, besteak beste, eskola liburutegi guztiek lortu beharreko helburuetako batzuk.
2009
‎Elkartea kudeatzen duen ontzi ustiatzaileak ontzi eta espedizioei buruzko liburu eta posta pertsona elkartuen esku utzi behar ditu, eta horiei eman behar dizkie bidaia bakoitzaren emaitzen gaineko kontuak.
‎Izan ere, funtsezkoa da ikastetxeek eskolako liburutegiak irakasteko eta ikasteko dinamikan duen zeregina indartzea, eta maileguan hartzeko eta irakurtzeko liburuen edukiontzi huts gisa gela bezalako hezkuntza tresna eraginkor bihurtzea. Hezkuntzari buruzko Lege Organikoak berak (LOE) espazio horiei eman behar zaien garrantzia onartzen du, eta hezkuntzaren funtsezko helburuen artean “eskola liburutegien erabilerari emango zaion lehentasunezko arreta irakaskuntzaren kalitatea bultzatzen duten faktore gisa” jasotzen du. Liburutegietarako ideiak Jarduerak eta proiektuak batez ere ikasleentzat izan behar dira, baina baita guraso eta irakasleentzat ere.
2011
‎Ordezkaritza datiboaren aldi baterako edukitza bitartean edo ordezkaritza hori burutzen den artean, absentzia adierazpena duenaren heriotza frogatzen bada, oinordetza ireki behar da heriotza unean haren borondatezko nahiz legezko oinordeko direnen onurarako; aldi baterako edukitzaileak oinordeko horiei eman behar die hildakoaren ondarea, baina aipatu neurrian atxiki ditzake ordu arte jasotako produktuak, bereak izango balira bezala.
2017
‎Ezkerreko eskumuturrean bi kortxea dituzte tatuatuta; lehena bigarrena baino beheraxeago dago, eta azken horrek azpian azentu bat du, ezkutuko mezu batekin: “Bizitzan behean gauden uneak beti daude, baina goian gauden horiei eman behar diegu garrantzia”, azaldu du irudiaren esanahiaz Ane Lizarraldek (Azkoitia, 2001). Berak diseinatu zuen irudia, eta etxeko hirurek tatuatu zuten:
2018
‎Nire lehen puntuaren arabera zera esango nuke: bertako hizkuntza transmisioan gehien eragin dezaketen horiei eman behar zaiela lehentasuna: agian, berriro Fishman-i jarraiki, herri edo auzo bakoitzeko hurbileko zerbitzuetan (demagun eguneko erosketak egiteko dendak, etxean konponketak egiten dituzten enpresek/ banakoek (igeltserua, linterneroa, arotza, argiketaria..., zerbitzu pertsonalak (masaia, ile apaindegia, eguzki kabinak...).
‎–EBBk zioen Del Burgori eta Aizpuni eta horiei eman behar zitzaiela botoa, alegia, nazionalismoaren antikristoei. Araban eta Gipuzkoan alkatetza batzuk eskuratzearen truke, nahiz eta hori bera lortu genezakeen Euskadiko Ezkerrarekin adostuta.
‎Horretarako, ezinbestekoa da hezkuntza sistemaren erabateko berregituratzea, non inplikatuko diren sistemako eragile guztiak: sailak, irakasleak, ikasleak, familiak, gizarte eragileak, e.a. Eragile horiei eman behar zaizkie, gainera, aldaketa horiek modu efektiboan gauzatzeko tresna lotesleak. LOGSE ezarri zenetik, Espainian ez da egon inolako hezkuntza erreformarik, eta horrek bere isla du hezkuntza sistemaren egungo egoeran, lege berriak onartzen diren arren, ez baita hobekuntza esanguratsurik lortu.
2020
‎Eider Lopetegi bertako kidea da. Osasun sisteman protokoloz jasota dago haur horiei eman beharreko arta —20 asteko ekografian atzematen da—, baina behar dute sendiek elkartearen babesa. «Medikuen argibideak teknikoak dira; gureak egunerokoarekin lotuak dira:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia