2001
|
|
Igaro dena eta orain ez dagoena berriro presente egiteko, denboran aurrera egitean atzean utzi dena jasotzeko, hautemapenen arteko elkarketa sortzeko, beraz, erreprodukzioa behar da. Jarraian, hautemapenen arteko elkarketa
|
hori
sortu ondoren, gero gainera irudimen produktiboak irudi batu bat osatuko du, sintesia egingo du eta bere emaitza objektua izango da. Azkenik, adimenak irudiari sentsuzko alderdia kendu eta objektua berrezagutuko du batasun gisa, niaren identitateak ezartzen dituen kategorien bitartez.
|
2003
|
|
Eta eskulangintzen jarduera, ez al dakigu jainko hori irakasle duena ospetsu eta distiratsu gertatzen dela, eta Maitasunak ukitzen ez duena, ilun? ...k musika, eta Hefestok errementaritza, eta Ateneak ehungintza, eta Zeusek ‘jainko eta gizakien gobernua’ Horren ondorioz jainkoen arazoak ere Maitasuna agertu eta gero antolatu ziren, edertasunarena noski (itsuskeriaren gainean ez baita maitasunik jartzen); eta bera baino lehen, hasieran nioenez, jainkoei izugarrikeria asko gertatu omen zitzaizkien Beharraren erregetzagatik; baina jainko
|
hori
sortu zenetik, edertasunaren maitatzetik onura guztiak sortu dira bai jainko eta bai gizakientzat.
|
|
Hortik dator, etorri ere, lege naturalek iragana eta etorkizuna zehazten dituztela eta nahierarakoek, aldiz, etorkizunari buruz dihardutela, soil soilean, iragana beti erabaki behar dutelako aurreko legeek. Ondorio
|
hori
sortzeko, idatzi, argitaratu eta erregistratu egiten dira, inork ezin salbuets dezakeela bere burua haien ezagupide ezaren bidez. Hala ere, bakoitzari beren beregi eurok jakinaraztea erraza ez den neurrian, nahikoa da legearen indarra izan dezaten, jendaurrean agerian jartzea; orduan egiten dira erregela publiko, guztiok bete beharrekoak. Era berean, gizabanako batek ez betetzeak dakartzan okerrak ez dira aurkako arrazoiak, guztiontzat horiek duten onuragarritasuna gutxitzeko.
|
|
Horien artekoak izaera guztiz desberdina du, eta lagunen artekoa baino askoz ere indartsuagoa da. Egiatan, senar emazteek elkar aukeratzen dute, eta askatasun osoz euren burua jartzen dute betebeharpean ezkontzaren bidez; alabaina, behin lotura
|
hori
sortu eta gero, nahitaezko eta deseginezin bihurtzen da.
|
|
lehen, gai guztietan erkide diren erregelak; hurren, gai anitzetara heltzen direnak, baina ez guztietara, eta, azken, gai bakar bati dagozkionak; bestela, sarritan gertatzen den moduan, gai zehatz baten erregela berezia beste batera zabaltzea, bigarren horretan aplikagarria ez dela, gezurrezko izan daiteke. Adibidez, erromatar zuzenbideak ematen digu harako erregela, esamolde ilunetan aintzat hartu behar dela hitz egiten duenaren gogoa; eta erregela mugagabe
|
hori
sortua denez gai askotako erregelak dituen beste titulu batean, bertan ere ez direla bereizten zer zeri dagokion, badirudi orokorra eta erkidea dela, eta besterik gabe ezarriz gero, erakarriko da hitzarmenetan nahiz testamentuetan beharrezkoa dela esamolde ilunak interpretatzea noren borondatea izan eta horren gogoaren bidez. Hala ere, aplikazio hori egoki eta zehatza da testamentuetan, baina oke... Izan ere, lehenengoetan bakar batek hitz egiten du, eta haren borondatea da legea; baina, bigarrenetan, kontratugileen gogoa da lege egiten dena.
|
2006
|
|
• Hiri bati lotuta daudenak, hiri
|
hori
sortu, aberastasunez hornitu, babestu eta garaile bilakatu dutelako122.
|
2009
|
|
Baina" el ‘mundo verdadero’ de Platon era solo una fabula" 34 erraten digu Rortyk Nietzscheren planteamenduari jarraiki. Zerk eraman zuen, ba, Platon fabula hori asmatzera, mundu berri
|
hori
sortzera. Hona hemen neure hipotesia:
|
2012
|
|
Georg Cantor eta Paul Cohen dira hor autore aipagarrienak. Badiourentzat multzoen teoria sortzea izango da aurkikuntza hori, oro har, bere sisteman funtsezkoa izanik horren oinarria den ontologia berri
|
hori
sortzea ahalbidetuko dion gakoa. Artean, musika dodekafonikoa edo arte abstraktua (Logiques des mondes liburuaren hasieran aipatzen duen moduan), edo
|
2014
|
|
azkenengoan, adibidez, ‘Wagner eta faxismoa’ gai egokitzat jotzen da noski. Musikaren eta filosofiaren eztabaida berrian, orain abian dugun honetan, bi eremuen arteko lotura uztartzeko guraria daukagu, ze rol dauka Wagnerrek musikaren eta filosofiaren arteko lotura berri
|
hori
sortzeko harremanaren aukerarekin edo aukera ezinezkoarekin. Rol hori erabat, edo bereziki, negatiboa al da, eztabaidatzen duten askok uste duen bezala?
|
2017
|
|
Horrela, bai erreflexuak bai erreflexiboak burujabetasunerantz jotzen du bakoitzak, eta bereizten dituen ezer horrek askozaz sakonago zatitzen ditu biak bere baitarakoak izateko duen ezerezak islatua eta islatzailea bereizten dituena baino. Alabaina, ezin dute ez erreflexiboak ez erreflexuak ezerez bereizle
|
hori
sortu, bestela erreflexioa bere baitarako autonomo bat izango litzateke erreflexuari zuzendua, eta horrek eskatuko luke onartzea kanpoko ezeztapen bat barneko ezeztapen baten aurreko baldintzatzat. Ezin egon liteke erreflexiorik erreflexioa ez bada izate oso bat, bere ezerez propioa izateko duen izate bat.
|