2008
|
|
• IELarekin lotzen diren hipotesiak kontuan hartuz: H baieztatzen da, IELari ildo afektiboa (sentimenduak) ildo kognitiboa baino indartsuago lotzen zaiolako, eta hobeto definitzen dituelako IEL motak (2 eta 3 Taulak). H eta H baieztatzen dira, motak eta identitate osagarriak definitzerakoan (kultura eta hizkuntza, adibidez) aurrekariek eta ondorioek modu esanguratsuan jokatzen dutelako, zer den aurrekari eta zer den ondorio nekez bereiziz (6.Taula). H baieztatzen da, artikuluan erakutsi ditugun emaitzak kontuan hartuta, adibidez, euskalduna ala espainiarra izan nahi portaera aukeratzerakoan, unibertsitateko ikasketa hizkuntza portaera aukeratzerakoan eta abar (3 eta 6 Taulak). H ez da osorik baieztatzen, euskalduna edo espainiarra ez diren bestelako lurraldetasun dimentsioak (Europa, jatorrizko erkidego autonomoa) IELaren eraikuntzan ez direlako nahiko esanguratsuak, orokorrean behintzat (3 Taula). H baieztatzen da neurri batean, aztertutako populazioaren gehiengoa lortutako mota sailkapenean kokatzen delako (aztertutako EAEko ikasle unibertsitarioen %59, 7 hiru muturreko prototipo, eta bi erdibidekoetan) (1 Taula); baina baieztatze hori neurri batekoa da soilik, populazioaren ia erdia (%40, 3) lortutako motatatik kanpo dagoelako; azken horietatik batzuek identitatea pertsona arteko mailakoa izango dute, eta ez taldearteko mailakoa. Gai
|
hori
oso garrantzitsua da gurea bezalako ukipen egoeratako erkidegoetan, baina artikuluan erakutsi ditugun emaitzekin ezin da baieztatu. H baieztatzen da, neurri batean behintzat, hiru muturreko prototipoen artean bi bakarrik direlako indartsuak: euskalduna eta espainiarra+ euskalduna, eta erdibideko tipoen artean, bakarra delako esanguratsua, euskalduna+ hizkuntza espainola.
|
2009
|
|
Danone eta Microsoft bezalako enpresa handiek merkatuaren logikaz domeinu guztiak erosten dituzte, eta puntu catera iristen direnean katalanez zerbait jarri beharra daukate, gutxi bada ere. Nazioarteko enpresa handi guztiak atariko orriak katalanez jartzen ari dira, eta
|
hori
oso garrantzitsua da.
|
|
Eta
|
hori
oso garrantzitsua da. Merezi du Google Translateren azken asmakizuna ikustea.
|
2015
|
|
kanpo prestatzaileok eskolako profesionalen ondoan lan eginez aukera daukagula errealitatea ezagutzeko, bertako prozesuak, irizpideak eta egiteko moduak aurrez aurre begiratzeko, bertako prestakuntza beharrak zeintzuk diren ikusteko. Harreman
|
hori
oso garrantzitsua da; izan ere, etengabeko prestakuntzan aplikatutako berrikuntzak, praktika onak, ereduak, beharrak... irakasle gaien prestakuntzara eramateko aukera daukagu Unibertsitatean, eta errealitatearen begirada gerturatu ahal diegu.
|
2019
|
|
osaera soziokultural berri honi egokituko zaizkion babes-lekuak. arnasguneetako gazte horiek erakartzeko balio izan behar dute, alde batetik, eta arnasguneen kanpotik datozen gazteak erakartzeko gai izan behar dute, bestetik, azken horiek aukera izan dezaten haien euskalduntze prozesua osatzeko. artikuluaren bukaerako esaldian m. zalbidek zera aipatzen du: " gainerako saioak lagungarri izan daitezke". kikek, Xabierrek eta Lionel-ek berariaz azpimarratzen duten gertakari
|
hori
oso garrantzitsua da. hasierako txostenean gutxiegi landu dugun heinean, mesede bizikoa da hiruren ekarpena. arrazoi du Lionelek, kikeren eta Xabierren ildotik honako hau gogorarazten digunean: " kanpoan eraginez arnasgunean ere eragiten da, bereziki gaur egun, euskaldun guztiak elebidun direlarik eta eremu geografikoak gero eta irekiago ditugunez". egia da hori. egia izanik ere arrisku bat ikusten diot, ordea, arnasguneez (ez kale giro zabaleko euskalgintzaz) ari garelarik arnasguneez kanpoko ekinbide horietan enfasia egiteari:
|
2021
|
|
Lehenik eta behin, katalanak galera ikaragarria izan badu ere ohiko hizkuntza (9,9 puntu) eta identifikazio hizkuntza (8 puntu) gisa, oraindik handiagoak dira katalana erabili ohi duten biztanleria ehunekoak eta lehen hizkuntza gisa identifikatzen dutenak. Datu
|
hori
oso garrantzitsua da, adierazten digulako oraindik posible dela hizkuntza suspertzea. Bigarren ondorio garrantzitsua hauxe da:
|