Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2003
‎Hala, ikasleen% 49,4k dio eskolan irainak jasotzen dituela, eta hamar gurasotik bik bakarrik uste du hori gertatzen dela. Ehuneko hori nabarmen jaitsi da eraso fisikoen kasuan: ikasleen %12k erantzun du erasoak jasoko dituela, eta gurasoen %3, 2k bakarrik uste dute hori.
2005
‎Aseguru eta Berraseguru Entitateen Espainiako Batasunak (UNESPA) istripu arin eta larrien parteak bildu ondoren, RACC Fundazioak txosten bat egin du, eta bertan adierazi du, nahiz eta auto zaharrak izan ezbehar indize handiena izan behar luketenak, erantzuteko ahalmen txikiagoa baitute, berriak direla, batez bestekoaren %16, istripu gehien izaten dituztenak. Baina indize hori nabarmen jaisten da ibilgailuak 5 urte baino gehiago dituenean. Bestalde, azterlanak ondorioztatzen du emakumeak gizonak baino seguruagoak direla bolantean, 8 urtean heltzen baitira heldutasunera, eta gizonei, berriz, bi urte gehiago kostatzen zaie.
2008
‎Bederatzi milioi euroko taldea ei dauka Realak soldatetan. «Kopuru hori nabarmen jaistea da gure asmoa, ez delako bideragarria. Batzuek soldata jaitsi dute jada eta beste batzuek ez.
‎Beraz, orain hamar urte baino 10.000 aldiz merkeagoa! Badirudi datozen urteetan kostu hori nabarmen jaitsiko dela eta pertsona bakoitzaren genoma mila dolarretan lortu ahal izango dela. Beraz, eskuragarri egongo da gure munduko ia edonorentzat.
2011
‎Azterlan horren arabera, Espainia osoko 1.200 gurasoren lagin adierazgarria izan du, eta ikasleen %65ek bakarrik du eskola ostean jolasteko denbora; gurasoen %80k, berriz, sarri egiten zuen. Gaur egungo gizarte esparruak eragotzi egiten die guraso askori laneko eta familiako ordutegiak bateratzea Batez besteko kopuru hori nabarmen jaisten da haurra handitzen den heinean: bederatzi urtetik aurrera, %54 baino gehixeago eskolako lanaldiaren ondoren jolasten da, eta %39 baino ez, 11 urte bete ondoren.
2012
‎Lan bila dabiltzanean, espainiarrek “gero eta gutxiago hartzen dute kontuan” mugak. Gazte gehienek nahiago lukete beren udalerrian edo komunitatean lan egin (%28), baina kopuru hori nabarmen jaitsi da aurreko edizioarekin alderatuta, han %34 geratuko baitzen jatorrizko hirian. Gainera, %26k dio hiria “axolagabea” dela, eta %24k esan du Espainiatik kanpo lan egin nahi lukeela.
2014
‎Familiatik kanpoko esparruetan erabilera hori behera egiten du. Hizkuntza horien erabilera zertxobait ageri da lagunartean (%5, 8) eta eskolako atarian (%3, 6), aldiz, erabilera hori nabarmen jaisten da eskolan (%0, 7).
‎Ikasle horientzat, era nabariagoan, eskola bihurtzen da euskararen erabilerako gune bakarra. Baina ikusi dugu eskolak bere mugak dituela, izan ere, eskolatik aldentzean, erabilera hori nabarmen jaisten baita. Euskararen erabilerak babesa duen gunean erabiltzen dute euskara gazteek, eta gune honetatik aldentzean, gizartean, eta kasu honetan Bilbon, nagusi den espainieraren erabilerara jotzen dute.
2016
‎polizia babesleku edo komisariara iristen diren galdatutako harmailen% 70 bere jabeekin berriro aurkitzen da, Animalien Babes Elkarteen Kanadako Federazioak egindako ikerketaren arabera. Ehuneko hori nabarmen jaisten da felidoen lankideentzat. Galdutako katuen% 5 bakarrik itzuli da bere etsipenen besoetara.
2020
‎Telebista tradizionalaren kontsumoari dagokionez, egun horietan kontsumoak gora egin zuen nabarmen baita gazteen artean ere: 2019ko azaroan% 50 baino gehiago ziren telebista ikusten ez zutela adierazten zutenak, kopuru hori nabarmen jaitsi zen berrogeialdian(% 23). Zentzu berean aztertu behar da egunkarietako webguneetara egindako bisiten hazkundea; hain zuzen, gazteen erdiek aitortu zuten egunkarietako webguneetan egindako sartu irteeraren bat(% 50,4).
‎Era berean, desberdintasuna aztertzeko erabiltzen den beste adierazle bat kontuan hartuta, hots, pertzentilen artean ratioen bitartez desberdintasuna neurtzen duen S80/ S20 kozientea, Nafarroa Espainiako komunitaterik berdintsuena da, 5,2ko batez bestekotik 3,9rekin. Adierazle hori nabarmen jaitsi da azken urtean, 4,4tik 3,9ra jaitsi baita.
2021
‎Hiru hilabetez, ikasleek listu kortisolaren zenbait lagin hartu behar izan zituzten. Datuak aztertu ondoren, ikertzaileek ikusi zuten hormona hori nabarmen jaitsi zela maskotekin zuzenean kontaktuan jarri ziren pertsonen artean. Aurkikuntza horrek baieztatu zuen emozio positiboak sentitzeak onura garrantzitsuak izan zitzakeela osasun fisiko eta mentalerako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia