Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2006
‎Beraz zenbakietara jo baino lehenago aurreneko galbahe hori kontutan hartu beharra dago.
2008
‎Erdarazko eskaintza handi horren parean, oso mugatua da euskarazkoa. Eta eskaintzaren testuinguru hori kontuan hartuta, argi esan dezakegu Zarautzen hedabideen kontsumotik euskaraz egiten den %20 urri hori ez dela hain urria, euskarazko hedabide horiek, oro har, gainerako hedabideek baino ikusle eta irakurle gutxiago dituztelako. Aitzitik, Zarauzko audientzia zerrendetan euskarazko hedabideek toki ona dute, oro har:
2010
‎" Estatu bateko lurraldean bertako biztanleek, Estatuko biztanleriaren barruan gutxiengoa izanik, tradizioz hitz egiten dituztenak;[...] eskualdetako edo eremu urriko hizkuntzen barruan ez dira sartuko estatuko hizkuntza ofizialaren dialektoak, ez etorkinen hizkuntzak" (euskaltzaindia, Hizkuntza zuzenbidea: 92) 1 definizio hori kontuan hartuz jakin behar da Frantzian eskualdetako hizkuntzak asko direla, europar lurraldean berean guti baldin badira ere. lurralde honetan hizkuntza hauek baditugu: alsaziera, bretoiera, frankosoziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain provenzera, euskara, katalana, korsikera, oil hizkuntzak, okzitaniera. halere, kolonizazioaren ondorioz, frantses estatuak kontinente denetan lurralde kopuru handia kudeatzen du oraino.
2011
‎Kanpoan ere zabaldu behar da, ez baita hemen gertatzen denaren inguruko berri handirik. Eta horrek euskararen aurkako diskurtsoa elikatzen du. tuta egin ditu, kasu honetan, Bilboko zenbat gara elkartea. hori izan ez balitz Orhipean edo Orekan ez ziren izango, ezta liburu horien gaztelaniazko eta ingelesezko bertsioak ere. eta hori kontuan hartzeko modukoa da. Beste adibide bat jarriko dut. garabidek, sortu berri den elkarte batek, azken 50 urteetako euskararen berreskuratze prozesua erakusten duen dVda eta liburuxka argitaratu ditu 4 hizkuntzatan. kontua da, askotan buru belarri lanean ari garenok ez dugula dibulgazioa egiteko modurik izaten, eta beste nonbaitetik etortzen zaizkigula gero materialak. garabideren liburuaren harira, paradoxikoa da Ikastolen elkarteak halako lanik orain arte ez argitaratu izana. helburua ez da egurra ematea inori, nork dagokion erantzukizuna hartzea baino, soziolinguistikaren baitako gaiak dibulgatzea garrantzitsua delako edonon.
‎Badirudi ingelesa ari dela eginkizun hori betetzen, gero eta gehiago gainera. hala eta guztiz ere, ez ditugu gauzak nahasi eta oker balioetsi behar. hizkuntza batzuk orokorrak dira, eta interkomunikazio eginkizunak dituzte; horrek, ordea, ez du esan nahi gorenak direnik. Interkomunikazio eginkizunak betetzen dituzte eta kito. hizkuntza orokorrak gorenak direla pentsatzea da arazoa. globala izateak ez du esan nahi gorena izatea; oso garrantzitsua da hizkuntza taldeek hori kontuan hartzea. hizkuntza iraunkortasunak hizkuntza guztien duintasuna balioesten eta defendatzen du; horrez gainera, arrazoibide eta printzipio bideragarriak sortzen saiatzen da. esate baterako, ingurumen iraunkortasunaren arloko alderdiak hizkuntzari aplikatzen badizkiogu, besteak beste, printzipio hau ezarriko dugu: erdara behar beharrezko kasuetan soilik erabili behar da, hizkuntza komunitatearen hizkuntzen eginkizunei ahalik eta kalte gutxien eragin diezaien.
2012
‎Aurreko emaitzen irakurketa une batez alboratu, eta, azter dezagun apurtxo bat sakonago testuingurua. Bizkaiko inguru hau, Arratia, bertako herri guztien euskalduntasun maila berdina ez bada ere, euskararen arnasgune gutxietariko bat da (zalbide, 2009), baldintza hori kontuan hartu behar dugu ikastetxeetako egoerak aztertzean eta baita hizkuntza planak diseinatzean ere. Gure herrietan eta ikastetxeetan euskara" etxeko jaun ta jabe" balitz, ikastetxeetako diagnosietan eta diseinatzen ditugun hizkuntza planetan, izaera/ egoera horrek isla izan luke.
‎Eta datuak ez datoz bat, batetik fenomeno ezberdinak neurtzen dituztelako eta bestetik behaturen eta aitortuaren arteko alde hor dugulako (eta logikoa den bezala, ISLren emaitzak sistematikoki azaltzen zaizkigu EHKNren emaitzak baino apur bat gorago). Baina alboratze hori kontuan hartuta, koherentzia ia erabatekoa da bi iturrietako datuen artean, bai denboran gertatutako bilakaera deskribatzerakoan, bai adin taldeen portaera joera bereziak azaltzerakoan eta baita lurraldeen arteko ezberdintasunak deskribatzerakoan ere.
2013
‎Ezberdintasun hori kontuan hartuta ere, zein arrazoi edo faktore egon daitezke kalean eta enpresan erabilera horren ezberdina izateko. Gure ustetan aldagai esanguratsuena trinkotzea izan da.
2015
‎Zer dakite ikasleek poesia errezitaldiaz?, adibidez. Sekula errezitaldirik ikusi edo entzun ez duten ikasleentzat erabat berria izango den jarduera egiteko eskatuko diegu, eta hori kontuan hartu dugu bidean.
2018
‎Zentzu horretan unibertsitateko ikasle horiek laneratzen direnean euskaraz lan egiteko gai izango diren edo ez da Deustuko Unibertsitatearen kezka nagusia. Baina unibertsitateek erantzukizun handia dute horretan, eta hori kontuan hartuta haien hizkuntza politika berrikusi lukete.
2019
‎Soziolinguistikaren alorrean neurri berezikoa da Mikel Zalbide eta bere iritziak kontu handiz eta kritikoki hartzeko modukoak dira. ikasitako, irentsitako berritasunen arabera gure ikuspuntua zabalduz. ondoren, aberastasun berri hori kontuan harturik, ekintzetara pasatzea da hurrengo pausoa, edo dagoeneko abiatuta ditugun ekintzak berritasun horien arabera moldatzea edota, are, eraldatzea, beharrezkoa balitz. gure ezagutza teoriko praktikoarekin bat ez datorrena, aldiz, alde batera utzi dugu, baina beti ere zabaltasunez eta ondo aztertu ondoren irakurritakoa edo entzundakoa. Baikortasunez lan egin behar dugu, euskaltzale guztion helburua bera baita:
‎Ikerketaren helburua, ordea, ez da jarrera horiek non gailentzen diren jakin eta aztertzea, baina aldagai hori kontuan hartzea interesgarria izango da erkaketa lana egiteko.
‎Euskararen aldeko trukeordaineko eta arrakasta motibazioak, bestalde, areagotuko eta hedatuko badira, hizkuntz horri lan, modernotasun eta arlo aitzindarien ateak zabaldu behar zaizkio" (Martinez de Luna, 2001). teoria horiek ikerketaren eremura ekarrita, desoreka hori kontuan hartzea interesgarria izango da ondoren musikariek erabiliko dituzten arrazoiak aztertzerako garaian alderaketa hori egin ahal izateko.
2021
‎Testuinguru hori kontuan hartu behar da euskara biziberritzeko estrategiak garatzeko orduan. Jakina da euskara egoera zaurgarrian dagoela, eta ez, ostera, frantsesa edo espainiera.
2022
‎Testuinguru hori kontuan hartuta, aurreikusten zen 96 Lege Proiektua lantoki eta goi mailako irakaskuntzako hizkuntzaren erabileran oinarrituko zela (Nadeau 2020). Ikus dezakegu, kasu gehienetan, proposatutako aldaketak Kartak proposatutako hizkuntza plangintzaren urratsen ondorengoak direla; beraz, aurreikusteko modukoak ziren.
‎• Hizkuntzen kale neurketak egoera hori kontuan hartu behar luke, eta auzo horietan arreta berezia jarri, hiriko datuak ez ezik, auzo horietako datuak ere estatistikoki esanguratsuak izateko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia