Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2005
‎Zientzia eta teknikarako erabiltzen diren alda era berezituak, aldiz, erabilera komunaren kodearekin hainbat alderditan bat datozen, baina beste alderdi batzuetan erabilera komun horretatik urruntzen diren azpikodeak dira. Urruntze hori jakintza esparru bakoitzaren berezitasunei zor zaie. Hizkuntza osoa erabilera guztien bilkura da; erabilera desberdinei dagozkien hizkuntzaren azpimultzoak elkarren artean gainezarrita daude eta azpimultzo guztiek elkarren artean duten lotura hizkuntza komuna
2006
‎Hitz handiegiak, zalantzarik gabe. Jakinek ez zuen inoiz Euskal Unibertsitatea izatearen ametsik egin, ez eta horren hasikina ere; amestu zuen, ordea, urrutitxo zegoen Euskal Unibertsitatea bideratu ahal izateko kultur hizkuntza jasoa, bai eta hori jakintza modernoaren alor guztietan erabili eta lantzekoa zela aldarrikatu.
2011
‎Irizpide minimo bat izan behar duzu gauza horiek irakurtzeko garaian. Askotan ez duzu irizpide hori jakintza maila hori ez duzulako.
‎Labur esanda, zer landu duzue kongresuan. Orokorrean esateko, kongresu honetan terrorismoaren aurkako gerra honetan giza eskubideak noraino heltzen diren aztertu dugu. Azterketa hori jakintza alorraren eta historiaren alorraren ikuspuntutik jorratu dugu. Eta hori estatu demokratikoen edukia eta esanahia parametro bezala hartuz egin dugu.
2013
‎http://zibergela.bitarlan. net/ 2012/ 12/ 13/ crowdfundinga proiektuak finantzatzeko bidea/. Euskaratutako bi webgune ere badaude helburu bererako: http://www.verkami. com/ eta http://goteo.org/.' Crowdlearning', ikaskuntza kolektiboa Aurrekoaren ideia beretik edaten du elkarlanerako Crowdlearning egitasmoak ere; baina proiektu hori jakintza banatzera eta bilatzera bideratuta dago. Hezkuntza eta heziketarako eredu berritzailea da Crowdlearning, azken muga gisa du ezagutza handitzea eta jendea erronka berriei aurre egiteko gaitasunez doitzea.
‎Horraino ia dena oso polita da, baina ekologia hori jakintza sortzen hasten denean, eta hizkuntzen bizitza baldintzak ikertzen, eta heriotzerako faktoreak izendatzen... gerta daiteke dioena ez izatea politikoki oso polita ideologia modernoen saretik pentsatzen dugunontzat. Hor hasten dira komeriak.
2014
‎beti betiko uxatu ditu siñiskeria oiek. Beraz, beiñolako liburuetan olako zerbait ageri denean, ba dugu hori arbuiatzeko eskubidea, eta bai obligazioa ere, eta hori Jakintzaren izenean.
2015
‎Haren ezagutza delako paideian datza, kultura orokor batean. Paideia hori jakintza literario, artistiko eta zientifikoaren ba­tuketa zen. Gerlatik landa, kasik historiaurreko gure aro hartan, batxilergoko azken aitzineko urtea, gaurko première hori, rhétorique deitzen genuen.
‎Giza eta gizarte zientziak daude azken diziplina multzo horretan. Maila kognitiboan, gailentasun hori jakintza pragmatiko, estandarizatu eta unibertsalizagarria sortzeko asmoetan islatzen da, alegia, motibazio sozialetatik eta produkzio kontestutik gero eta deslotuago dagoen jakintzan. Maila linguistikoan, jakintza horren ingelesezko komunikazioan, eta lingua franca ri esleitutako ustezko funtzio neutro eta instrumentalean.
‎Herri baten fluxu luzeko jakintza (eta jakinduria, beste plano batean) lantzea beharrezkoa da. Baina ezagutza hori jakintza unibertsalaren tresnekin kontrajartzea ez da egokia. Jakintza unibertsala dei dezakeguna (posmodernitatearen irribarrez apur bat erlatibizatuta ere), ezagutzaren ehunka adarretan abiadura handian ari da hazten.
2016
‎Ondare immaterial baten errepresentazio eta sinboloen sortze elkarbanatze batukorrean sostengua luketen horiek, hain zuzen ere. Berriro ere aipatu beharreko gakoa, beraz, ez da hainbeste ekonomia sinbolikoei sinboloen transferentzia ukatzea edo kolokan jartzea, baizik eta aditasunez usaintzea zer den benetan transmititzen dena akzio hori jakintzari dagokionean, eta berori bere errepresentazio propioaren sinboloek lausotzen eta akabuan funditzen dutenean.
2017
‎Alegia, bizitzen dugun horretan, sufritzen dugun horretan eta antolatzen ditugun erresistentzia horietan ere badago jakintza, geure autoetnografietan. Hain zuzen, hori jakintza denik ukatzen zaigun eremu horretan. Horregatik, 11 hizlariak bizipenetatik aritu ziren; baina 11 horietatik lau bereziki, propio hala eskatuta, antropologian ‘bizi ibilbidea’ deitzen zaion errelatua egin baitzuten.
2019
‎Horrela, oraina esplika dezaketen iraganeko uneei begiratuz, komunitate gisa egin daiteke memoriaren lana, haren ustez. «Komunean dugun iraganak elkarrekin bizi dugun oraina argiago ikusten utziko liguke, eta hori jakintza intelektual soiletik harago doa; eragiten digun horrek zerbait egiteko eskatzen digu».Aldekoarentzat, ordea, memoria historikoa eta memoria kolektiboa ez dira nahasi behar «Historialarien erranek eta idazleen erranek ez dute zertan bat egin». Aldekoak gehitu du memoria «irudimenaren ondorio» dela.Walter Benjamin filosofo eta literatura kritikari alemaniarraren hitzak oroitaraziz, memoria historikoak memoria, historia eta parte hartze etiko edo politiko bat eskatzen dituela gaineratu du Santanak.
‎Gipuzkoan eta Nafarroan ere izan zen ahots kritikorik akademiak ezarri nahi zuen batasun bidearekiko: besteak beste, Domingo San Sebastian Txadon Zaya Astigarragako sakristaua, Jose Zinkunegi mediku abertzale eta euskaltzain urgazle gipuzkoarra eta Pablo Fermin Irigarai Larreko idazle eta euskaltzain urgazle nafarra; azken hori jakintza akademikorik gabeko hiztun zaharrei lehentasuna emango liekeen akademia baten alde zegoen.
2020
‎Bi gai nagusirekin dago lotuta eraldaketa horren arrazoi nagusia: alde batetik, garapen zientifiko eta teknologikoarekin, eta garapen hori jakintza nahiz ekoizpena sortzeko sistemetan aplikatzearekin; eta, bestetik, merkatu libreko sistema kapitalista garatzeko ‘ereduarekin’, zeina demokrazia liberalen sistemari estu lotuta baitago. Jakintza, prozesuak eta produktuak ekoizteko gaitasun handiagoa duten herrialdeek bultzatutako hazkunde ekonomikoak modu berezi batzuk sortu ditu pentsatzeko, sentitzeko eta jarduteko, globalizazio eredu bat elikatuz.
2021
‎Balio hori jakintzaren argitara baino ezin da ezagutu. Hortik Elkartearen sorreratik ardatz honi, eta horren baitan bilketari, ikerketari eta nazioartekotzeari, emandako garrantzia.
2022
‎Halatan, zientzia sozialak eta humanitateak diziplinen arteko hierarkien behealdean kokatu dira gaur egun, merkatu irizpideen arabera baliorik ez dutelako. Aipatu prozesuaren alderdi kognitiboari dagokionez, nagusitasun hori jakintza pragmatiko, estandarizatu eta unibertsala sortzeko asmoetan islatzen da, motibazio sozial eta humanoetatik eta produkzio testuingurutik loturak hautsita agertzen dena gehienetan, eta ikuspegi nabarmenki androzentrikoa erabiltzen duena. Alderdi linguistikoari dagokionez, jakintza zientifikoaren komunikazioan eta, gero eta gehiago, haren produkzioan ereingelesak duen monopolioan adierazten da, baita lingua franca horri esleitutako ustezko funtzio neutral eta instrumentalean ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia