Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2007
‎Bat, ordea, nahikoa da ia bakarrik, aretoko izkina edo txoko bateko dekorazioaz arduratzeko. Askoz hobeto, kolore hori inguruneko tonu nagusiekin alderatuz gero: paretak argiak edo pastelak badira, kolore biziko pitxer bat gehiago izango du.
2009
‎Garai batean, hango berezko Tudanka behi arraza hazten zuten haragitarako. Arraza hori ingurunera ongi moldatuta dago, maneiu gutxi behar du... Baina ez du haragi asko ekoizten.
2010
‎“Comanche” karbonato kontzentrazio handieneko gainazal arrokatsuetako bat izan da. Mineral hori ingurune hezeetan sortzen da eta azidoan disolbatzen da. Aztarnategi horretan, aztertutako arroka bolumenaren ia laurdena burdin magnesio karbonatoz osatuta zegoen, planeta gorrian lehen identifikatu baino hamar aldiz kontzentrazio handiagoa.
2011
‎harresi sinbolikoak eratzen ditu, eta, hala, espazioak eta momentuak ukatzen dizkigu. Apartheid a dakar».Apartheid a estalia dela erantsi du, kontrol hori ingurune afektiboetatik datorrelako, familiatik gehienbat: «Eta horrek pentsarazten digu babesten gaituztela».
‎Bakterio baten indarra AEBetako Nekazaritzako Ikerketa Zerbitzuko (ARS) adituek egindako beste ikerketa batean frogatu da E.colik gaitasuna duela urpeko sedimentuan hilabetetan irauteko eta, beraz, azaleko urak kutsatzeko. Bakterio hori ingurune horretan egoteak uraren kalitatearen adierazlea da, eta kutsadura fekalaren sinonimoa da. Bizirik irauteko gaitasun hori nabarmenagoa da karbono organikoaren maila handiagoa den inguruneetan, uraren tenperaturak ahalmen txikiagoa baitu patogenoei “eraso” egiteko.
2012
‎Irakasle hark geografiaz interesarazi ninduen, zinez, zerabilen metodoak liluratu ninduen. Munduko kartak jartzen zituen mahai gainean eta" baduzue bost minutu errateko zergatik instalatu duten lantegi hau edo hori ingurune horretan" erraten zigun. Gauza zehatzen gainean buru belarri murgilarazten gintuen, inguruan eta errealitatean oinarrituak betiere.
‎Adibidez, haurrari jan ohi dituen frutak ezagutzen irakastea, behaketaren eta esperimentazioaren bidez. Beraz, helburu hori ingurune fisikoarekin lotuta egongo da.
‎Haurrei dagokienez, hezkuntzako esku hartze hori ingurune askotan egin daiteke:
2014
‎Darwinek zioen espezie baten barruan ale bakoitza besteekiko ezberdina zela. Bestetik, zioen ingurua aldakorra zela eta aldaketa horien aurrean ale bakoitzak, besteekiko ezberdina izaki, erantzun ezberdina ematen ziola aldaketa horri, eta erantzun horrek ale hori ingurune berrira hobekiago egokitzen bazuen ale horrek ugaltzeko aukera gehiago izango zituela, baina, bestetik, erantzun hori ezegokia bazen ez zela ugalduko edo hil egingo zela. Urrengo belaunaldiak ale arrakastatsuen kumeez osatuko ziren eta, noski, beren gurasoen antza zeukatenez, beren aita amei inguru berrian aurrera joateko ezaugarri berak edukiko zituzten, denboran zehar ezaugarri horiek gehiago garatuz eta nabarmenagoak izanez.
‎Hala, txapazko krokagailuak egin behar dira, erradiadorearen kolore berarekin pintatu behar da, termostatoa barrutik kamuflatu eta erraboila lotu behar da, haizagailuak jarri, eta haizagailuek 230° tik 12° ra bitarteko bero aldagailuarekin konexio elektrikoa egin behar dute. Erradiadorearen potentzia ez dugu aldatzen, haren osaera fisikoaren araberakoa besterik ez baita; beste historia bat erradiadorearekin lor dezakezun energia da, jariakin zirkulatzailearen eta haren tenperaturaren araberakoa; ondoren, energia hori ingurunearekin modu eraginkorragoan trukatuko duzu. Nire ideiaren arabera, erradiadorearen fluxu naturala fluxu behartu bihurtzen dugu, egongelaren eta erradiadorearen artean bero truke handiagoa sustatuz.
2017
‎2.1 Eskolako hizkuntza eta hizkuntzak eskolan etxeak gehienetan elebakarrak izanik, pertsona batzuentzat haurtzaindegia eta eskola dira lehenengo inguruneak non" beste hizkuntzarekin" eguneroko kontaktua izaten duten eta hura ikasteko prozesua hasten duten; gehienetan, oroimenean galduta gelditzen da. Jatorrizko gaztelania hiztunak diren askorentzat hezitzailea edo irakaslea dira katalanez hitz egiten dioten bakarrak zein berak hitz egiten dien lehenak ere. elkarrizketatutako gehienek jotzen dute haurtzaroko garai hori ingurune oso elebakartzat, eta hori ez dator guztiz bat katalanaren mapa soziolinguistiko osoa kontuan hartuz gero; izan ere, bi hizkuntzak hitz egiten dituzten hiztunak proportzio desberdinetan daude lurralde osoan zehar. garai horretako oroitzapenak oso fidagarriak ez izatetik harago, alegre et al. ren (2008) ikerketan aurki dezakegu hori zergatik gertatzen den azaltzeko era posible bat. dioten...
‎Eskuineko hemisferioa, ordea, gorputzaren ezkerreko aldea kontrolatzen duena, sormenarekin, artelan batekin, musikarekin konektatzen dugunean erabilitakoa da eta pentsamendu sortzailea, intuiziozkoa, sintetikoa, lausoa, irudimenezkoa islatzen du. Hemisferio hori ingurunearen ideia orokorra ematen duena da.
2021
‎Koka dezagun testu hori ingurune zabalago batean: Ez zen ohartu aurreko gauean iratzargailua jarri behar zuela, Toledoko autobusa garaiz hartzekotan.
2023
‎Jean Baptiste Fressoz energia eta ingurunearen historialariak oroitarazten digu" azken urte hori ingurunearen arazoaz jabetu garen urtea izan da" bezalako esaldiak historian zehar hainbat aldiz erranak izan direla eta ideia hori gehiegitan aldarrikatu dela benetan baliagarria izateko. Bere ustez, ingurunearen eta klimaren krisia ez dira ematen kontzientzia eskasarengatik, baizik eta eraldatu behar den eredu ekonomikoarengatik.
‎Fedibertsoaz hitz egiten dugunean, beti hasten gara fedibertsoa zer den azaltzen, baina hemendik aurrera ez; jakin nahi baduzu BERRIAn eta Wikipedian informazio asko duzu. Jakin behar duzu, hori bai, komunikazio tresna sorta libreago hori ingurune digital toxikoan arnasteko baliagarria zaigula.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia