Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2000
‎Antzeko zerbait gertatzen zaigu hizkuntzarekin: Iparraldean nortasunak gora egiten du euskaldunen kopuruak gora egiten duenean, Hegoaldeko herrialdeetan harreman hori hain argia ez dela ikusten dugun bitartean.
2001
‎Hortxe, irakurketa ekintza horretan, jasotzen du testuak bere funtsa eta zentzua, testua ez baita ezerirakurle batek eskuartean hartzen eta irakurtzen ez badu. Ulertzekoa denez, orduan, irakurketa ekintza hori hain funtsezkoa izanda, testuek irakurketa hori bultzatzenduten mekanismoak dauzkate beren baitan. Bestela esanda, idazlea irakurleonpartehartzea eragiten saiatzen da, horretarako estrategia zenbaitez baliatuz.
2002
‎Komunikatzailearen, mezuaren, hedabidearen eta hartzailearen artean harreman sare konplexua eratzen da; sare hori hain da konplexua, ezen elkarren arteko eraginak askotarikoak izanik, lekuan lekuan eta aldian aldian desberdinak ere izan baitaitezke.
2004
‎Bien bitartean, Mendebaldeko moralaren historian, menderatuek, kristauek, ahulek, nagusia indarrez garaitu ezinik, balio horiek irauliko dituzte. Gizaki guztiak berdinakgarcla, Jibreak garela, elkar errespclatu behar dugula esanez, nagusitasuna, indarra etagaraipena kondenatu eta crruki, ahultasun, anaitasun eta berdintasunarekin ordezkatu ditu.Esklaboaren moralak nagusiaren morala ordezkatu du, eta aldaketa hori hain indartsua izanda, nagusiak berak balio sistema antinatural hori beretu egin baitu. Kristautasuna izan da, nagusiki, balioen iraultze hori bideratu eta ekarri duena.
2007
‎Zerrenda luze batek jarraitzen du, hizkuntzek erakus dezaketen kontzeptuen argitasun eta sakontasunetik, fantasiaren indarrera eta hoskeraren harmoniara, filosofiarako ez baitzaigu puntu hori hain zertzelatuki interesatzen. Ondorioa bai:
‎Eduki bereizketak sorrarazten ditu ideiak (bereziak). Bereizketa hori hain zuzen zer berezia zeinutuz egiten da, hau da, hitzen bidez: hortaz, «nos langues sont autant de méthodes analytiques(?), nous n, analysons que par elles(?), nous leur devons toutes nos connoissances»870 Sentsazioen analisiaren tresna bezainbat emaitza, hizkuntzaren eragina pentsamenduaren gainean oinarrizkoa da guztiz:
2008
‎edo giristino?, cristino?? deituren pean, azken hori hain ezaguna ez bada ere.
2009
‎Internetek zabaldutako informazio ahalmenari dagokionez, aitzitik, ez daukagu ohiko bertsio hori hain erraz onartzerik. Lasterketa horretan besteekin bateratsu abiatzeko aukera izan genuen.
2010
‎Erbesteratze hori hain masibo eta orokorra izateak adierazten zuen, aldebatetik, frankisten ankerkeriarekiko izua, baina era berean, alde errepublikanoakordurako barneratuta zuen behin betiko porrotaren sentimendu itzulezina. Izan ere«Retirada» edo atzera egitea Kataluniatik abiatzearekin batera, Errepublika hilzorian zegoen.
2014
‎Emakume musikariak sarritan kexu agertu dira estetika eskakizunzurrunengatik. Irizpide estetikoen arabera epaitu edo baloratu ohi direla salatuizan dute, eta gizon musikariekin ez dela hori hain nabarmen gertatzen. Emarockproiektuko elkarrizketetan, esaterako, honako hau salatu dute musikariek:
‎Pertzepzio hau zenbaitetan mundu fisikoaren edo ikusgaiaren mugan aurkitu arren, espazio jakin batean ondo sentitzen gara eta beste batzuetan, berriz, ez; desberdintasun hori hain handia izan liteke, ezen espazio batzuek energiaz edo bizitzaz betetzen gaituzten, eta beste batzuek, aldiz, husten edo ahultzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia