2000
|
|
Zirkulukoek uste zutenez, filosofia metafisikarekin identifikatzen bada, orduan beharbada filosofiak ere gure bizitza aberats lezake, baina inola ere ez ezagutzarik eman; ezagutza sortuz gero, ezagueraren adarren saskian sartu behar bailukete. Baina, esate baterako poesiarekin gertatu bezala,
|
hori
ezinezkoa litzateke:
|
2001
|
|
suposa dezagun ez dagoela osagai bakunik; orduan, edozein gauzak zati batzuk izango ditu, baina zati horiek ere zati daitezke, eta horrela jarrai dezakegu; baina azkenean ez zaigu gauza horren ezein osagairik geratzen. Eta
|
hori
ezinezkoa denez, azken osagai bakun batzuk izan ditu.
|
|
Kausen katea denboran hasiko da une batean eta beste une bat egongo da horren aurretik; hala ere, aurreko une honek ez du ondorengoa inolaz ere determinatzen, kausen katea hasi aurretik baitu ezer determinatu. Baina honek bigarren analogia, hau da, kausalitatearen legea apurtuko luke, eta
|
hori
ezinezkoa litzateke esperientziaren eremuan. Hasierako ekintza aske hori onartzeak, beraz, izadiaren barne lotura apurtuko luke.
|
2006
|
|
Eta, Kojeveren esanetan, izankidetasun
|
hori
ezinezkoa dela onartuz gero, egiazko mintzo nahiz pentsamendura iristeko aukeraz jardutea ezinezko litzaiguke, hala nola mintzoaren akatsez eta kontraesanez. Adierak, desberdinak izan daitezkeenak, are aurkakoak, morfema bakarraren eta beraren baitan gauza daitezkeelako, hain zuzen ere, sor daitezke eta sortzen ditugu are adierarik gabeko kontraesanezko izenak ere, hitzen bitartez gara daitezkeenak, harik eta beren baitan dituzten aurkako adierek elkar suntsitzen duten arte," Jainko" izenarekin gertatzen den legez.
|
2010
|
|
Leialtasun linguistikoa, finean, banakoaren eta taldearen berezko espazio sinbolikoarekiko fideltasuna da, hain zuzen, hizkuntza badelako ere esanahi sozialen eta balio sentimentalen eramaile. Bada, besteren artean, leialtasun horretan oinarritzen da berreskuratze hura ahalbidetzen duen" normalizazio linguistikoa", zeinek —Aracilen hitzetan—" desfase historiko bati erantzun" nahi dion" egiazko makroerabakia" osatzen duen173 Azken batean, hor jokoan dagoen helburua gizartearen funtzio linguistikoak berrantolatzea da; eta, jakina,
|
hori
ezinezkoa da normalizazio prozesuak —kuestio hertsiki linguistikoak kontuan hartzeaz gain— bestelako kuestio sozio-politikoei ere jaramonik egiten ez badie. Aitor dezagun, beti ere, gatazka linguistikoaren problematika askoz ere zabalagoa dela hemen azaldutakoa baino eta, zentzu horretan, benetan interesgarria izango litzatekeela, besteak beste," jarrera eta aukera" linguistikoei buruzko hainbat ikerketa ere aintzat hartzea174.
|
2012
|
|
1 Arestian esan bezala, gaur egun amodioa mehatxupean dago. Arriskurik gabeko amodioa nahi dugu, amodio segurua; eta
|
hori
ezinezkoa da. Amodioak, beti arriskuz inguraturik dagoelako hain zuzen, trinkotasuna eta esanahia ematen dizkio bizitzari.
|
2017
|
|
Horrek esan nahiko luke osotasunaren ikuspuntu bat har genezakeela, alegia, kanpotik kontsideratu. Baina
|
hori
ezinezkoa da, ezen ni, hain zuzen, osotasun horren funtsaren arabera existitzen bainaiz, eta horretan engaiatua naizen heinean. Inongo kontzientziak, Jainkoarena izanik ere, ezin du ‘atzealdea’ ikusi, alegia, osotasuna bere horretan atzeman.
|