2008
|
|
Pertsona gutxiago ere euskara ikasten saiatu dira. " Paradoxo" bat topatu dute eta
|
hori
Euskal Herri osoko: " Jende gehienak [euskara] euskal kulturaren eta nortasunaren oinarrian kokatzen du(...) baina aldi berean euskaraz ez dakiten askok ere beren euskal nortasuna eta euskal kulturaren parte izatea onar dadin eskatzen dute, euskararen ezagutza euskal nortasunaren eta kulturaren ezinbesteko baldintza denik ukatuz" (Euskal nortasuna..., 2006:
|
2009
|
|
Une txar batean heltzen ari da kultura global kontsumista
|
hori
Euskal Herrira. Euskal hiztun herria, mende askotan ahultzen eta desegituratzen ibili ondoren, oso murriztuta, sakabanatuta eta indarge dago, eta dagoeneko ia ez da bere kultur bilakaera autoerregulatzeko gai.
|
2017
|
|
Identitate inklusiboa euskaldun kategoriak izaera integratzailea du eta hala nahi dutenei atxikitzeko aukera ematen die. euskaldun izateko eta bertakotzeko biderik behinena hizkuntza da (urla, 2012: 204). arrazoi
|
hori
euskal herrira kanpotik bizitzera etorritakoen ahotan ere entzun dugu, bereziki euskara ikasten ari direnen artean. " Ser hablante de una lengua o manifestar una vinculación – cualquiera que ésta seaa una lengua significa formar parte (participar) en una comunidad o un espacio más amplio de interacción definido a través de las distintas formas en las que lengua y actividad lingü� stica se revelan" 37 (hernández, 2007:
|
2019
|
|
Mugimendu horretan berebiziko zeresana izan zuen ez dok Amairu kolektiboak. euskal kulturaren birsortzean sakondu nahi izan zuten, eta puntu horretan euskarak berebiziko garrantzia izan zuen. kataluniako Nova Canço izan zen kolektiboaren erreferentzia: " euren helburua frankismoaren aurkako fronte kultural, linguistiko eta politiko bat sortzea izan zen" (Cabeza 2016, 12). erreferentzia
|
hori
euskal herrira ekarrita, beraz, euskararen berreskurapena presente zegoen, eta hala kantatzea erabaki zuten mugimendu horretako kideek: " euskararen jazarpen giro horretan, ez da harritzekoa ez dok Amairu bezalako talde bat sortzea,(...) euskara babestu eta berreskuratzeko asmoz sortua" (ibid, 14).
|
2022
|
|
gehienek euskara jaso zuten etxean, eguneroko hizkuntza dute, eta gaitasun erlatiboaren aldetik erdaraz bezain aise edo aiseago aritzen dira euskaraz. Ez da
|
hori
Euskal Herriko toki gehienetako egoera, ezta Euskal Herriko euskaldun gehienen soslaia ere. Horregatik dira funtsezko udalerriak.
|
|
gehienek euskara jaso zuten etxean, eguneroko hizkuntza dute, eta gaitasun erlatiboaren aldetik erdaraz bezain aise edo aiseago aritzen dira euskaraz. Ez da
|
hori
Euskal Herriko toki gehienetako egoera, ezta Euskal Herriko euskaldun gehienen soslaia ere. Horregatik dira funtsezko udalerriak.
|
|
Hortik zera ondoriozta daiteke, haurren inpaktua txikiagoa dela adinekoen hizkuntza erabileran, eta, adinkideen solasaldiak harturik, adinekoek gehiago egiten dutela euskaraz heldu nagusiek baino. Ez da
|
hori
Euskal Herriko joera orokorra; izan ere, Euskal Herrian adinekoek egiten dute euskaraz gutxien, batez ere beren artean. Nolanahi ere, aintzat hartu behar da egoera desberdina dela:
|