Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2001
‎Horregatik, gerorako proposamena izan daiteke euskaltestuinguruan ere beharrezkoak izan daitezkeen azpilaginak bereizi etaaztertzea, helburu ezberdinen arabera behintzat, gutxienez euskararen normalizazioan plangintzek eragina izan dezaten. Jadanik esanda dago hori, aipatutako bi tesietan; ez bakarrik esan, baizik eta azpipopulazioak, azpilaginak, edo populazio tipologiak zeintzuk izan daitezkeen ere, enpirikokilortu eta proposatzen dira (Arratibel, 1999; Garcia, 2000), gerorako ikerketa lan hori erraztuz.
2007
‎Herritartasuna aldatu nahi duten pertsonen taldeko ikasle bakoitzak, berriz, bere pertsonaiari buruzko istorio xume bat prestatu du. Lan hori errazteko, ikasleei zenbait egoera deskribatzen zaizkie aukeratu dezaten. Adibidez, pertsonaiabat Afganistaneko emakume bat izan daiteke, bere herrialdeko egoeratik ihesidoana, edo munduan zehar bidaiatzen ibili ostean, Espainiako estatuan denboraasko daraman bidaiari bat, hauteskundeetan parte hartu nahi duena, berarenganeragina izan dezaketen erabakiak hartzeko.
2008
‎Nork erabakitzen du Batzar Nagusia deitzea? Kide kopuru handia duten taldeko organo guztietan bezala, nork bere burua deitzea ez da batere erraza eta, beraz, deialdi hori erraztu eta ondo eratzeko asmoz, administrazio organoari dagokio, «korporazio» izaera duten erakunde guztietan gertatzen den moduan. Hori bai, jakina, urteroko ohiko Batzar Nagusia deitzeko orduan, legean ezarritako irizpideei jarraitu behar die Errektore Batzordeak.
‎Dena den, grep komandoak uneko katalogoan baino ez du eraginik, beraz, edukiaren araberako bilaketa fitxategi sistema osoan edo azpizuhaitz zehatz batean egin nahi bada, find eta grep komandoak konbinatu behar dira, azken adibidean azaltzen den moduan. Banaketa berrietan R aukera eskaintzen da hori errazteko.
‎Hainbat urrats egin behar dira: fitxategiak destrinkotu eta kopiatu, ingurune aldagaiak abiatze fitxategietan ezarri, baimenak egokitu, etab. Lan hori errazteko, instalazio automatikoak bultzatu dira sistema guztietan. Unix munduan oinarrizko tresna garrantzitsua eta ahaltsua den make programak laguntzen du lan horretan, baina Linuxeko banaketa batzuetan hori hobetzeko saioak egin dira irtenbide desberdinak hartuz, ezagunenak RPM eta APT izenekoak izanik.
2011
‎Hala, webguneakbere aurreikuspenak berrantolatzen ditu, eta bere aurkezpen gaiak irratikoekin etatelebistakoekin bat etorrarazten ditu, beste hedabideek emango dizkioten materialakkontuan hartuta. Webguneko erredaktoreek irratiko eta telebistako eskaletakeskuratu ahal izateak lan hori errazten du. Zenbaitetan, Eitb.com ek cross mediasustapenerako ekintzak bultzatzeko baliatzen ditu bilerak19 Azaldutakoaren arabera, Eitb.com pibota da, irratiak eta telebistak webgunearekin bat egiten dutelako; elkarren artean ez, ordea.
2012
‎Bide tradizional hori errazteko, estatu inperialistek funtsezko rola jokatu zuten.Hori 1989an landutako eta 1993an egokitutako «Washingtongo Kontsentsua»renhamar puntuen ezarpenean laburbil dezakegu. Dekalogo horrek ondo baino hobetofuntzionatu zezan, estatu ertain eta txikiek onartu behar zuten, nahitaez, ez zutelagaitasun nahikorik mundu merkatuan nabigatzeko; beharrezkoa zen, halaber, estatuhandiek barneko erreforma sakonak egitea.
2015
‎Prozesaketa astunak modu eskalagarrian egiteko sistemen beharra gaur egun oso ohikoa denez, framework bat baino gehiago garatu dira zeregin hori errazteko. Antzeko arazoei aurre egin behar izatendieten programa gehienek zati handi bat oso antzekoa izaten dute.
2019
‎Eskolari lotuta, gure lan honetarako interesgarria den beste ekarpen bat Arrue Proiektuarena da (Eusko Jaurlaritza, 2013). Bertan, Euskal Autonomia Erkidegoko LH4tik DBH2ra arteko ikasleeneskola giroko hizkuntza erabilerak aztertzen dira; hau da, euskara eta gaztelera zenbat erabiltzendituzten eta erabilera hori errazten edo zailtzen duten aldagaiak zeintzuk diren ikertzen da. Emaitzekerakusten dute euskararen erabilera baxuagoa dela adinean aurrera egin ahala:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia