Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Alderantziz, ikus entzunezko sistemak dituenbetebeharrak ongi betetzeko ezinbesteko oinarri gisa ere agertzen da sistema publikoa bera. Hala etaguztiz ere, ez da ahaztu behar Frantzia izan dela bere irrati/ telebista sistema publikoaren atal batpribatizatzera jo duen Europako lurralde bakarra (komunikazio legearen 1986ko eraldaketa, hain zuzenere, TF telebista kate publiko nagusia pribatizatzeko asmo hori bideratzeko egin zen).
‎Eta porrot horren arrazoi batzuk aipatzearren, ondokoak azpimarratu nahi genituzke: ...derrigorrezkoa165, ezta doakoa ere eta, beste aldetik, hezkuntza administrazioari zegokionez, Gobernuak udalen eskuetan utzi zituen sistemaren antolakuntza eta finantzabidea, zentzu horretan maila bateko inhibizioa (ezina esatera ausartuko ginateke) erakutsiz166 Lehenago esandakoaren ildotik, antzeman daitekeenez, helburu edota nahi batzuen formulazio hutsak berehalako islarik ez zuen izan, nahiz hori bidera zezaketen egiturak eraikitzeko egin ziren ahaleginak azpimarragarriak izan zirela ezin ukatu. Izan ere, epealdi hartako testuinguruak gerra bat zela medio, non gizartearen aldaketaren aurkako erresistentziak gutxi ez ziren, ezta tentsio gabekoak ere, ez zuen politika liberala gauzatzeko erraztasun handirik ematen; hala ere, Estatu nazioaren markoan prozesu hori garatzeko eginahalak eta saioak eginez gobernuak eta administrazio liberalak berean gogor irauteak, eragin nabarmena izan zuen XIX. mendearen bigarren erdialdean, eta, ondorioz, Gobernua erreformei aurre egiteko egoera egokian egon zen.
2002
‎Titulazioa UPV EHUk emango du. Bost unibertsitateko 20 irakaslekoordinatu ditu UEUk proiektu hori bideratu ahal izateko. Horri buruzkoinformazioa ondoko helbidean lor daiteke:
‎Gizartearen parte hartzea erabakietan. Gizarteak ez dauzka eraeraginkorrean euskal sistema unibertsitarioan parte hartzeko aukerarik.Gaur egun existitzen diren organoak ez dira egokiak hori bideratzeko.
‎Komunikazioa aztertzeko eta ulertzeko gaur egungo ikertzaileek garatu dituzten oinarrizko paradigmen azalpenak betetzen ditu lehen ataleko orririk gehienak: ikasleak komunikazioa giza harreman moduan definiturik aurkituko du, eta informazioa harreman hori bideratzen laguntzen duen erreminta gisa azalduko zaio. Era berean, komunikazioa eta kultura eskutik lotuta datozen kontzeptuak direla azaltzen da.
2004
‎Gizaki guztiak berdinakgarcla, Jibreak garela, elkar errespclatu behar dugula esanez, nagusitasuna, indarra etagaraipena kondenatu eta crruki, ahultasun, anaitasun eta berdintasunarekin ordezkatu ditu.Esklaboaren moralak nagusiaren morala ordezkatu du, eta aldaketa hori hain indartsua izanda, nagusiak berak balio sistema antinatural hori beretu egin baitu. Kristautasuna izan da, nagusiki, balioen iraultze hori bideratu eta ekarri duena. Nictzsche kristautasunarcn konlracz ezik horren ondare etiko ideologiko guztiaren kontra erc saialuko da.
2007
‎Gure estrategia bezeroaren leialtasuna lortzea da. Leialtasun hori bideratzeko, esanbezala, kudeaketa eredu propioa dugu: batetik, diziplina anitzeko lan taldeakeratzea, eta bestetik, jarraipen osoa egitea, bezeroarengan pentsatzen hastengarenetik entregatutako autobusak irauten duen arte.
‎Horretarako bidea da, alde batetik, estrategia komunikatibo bat planteatzea, bidali nahi diren mezuak kazetaritzahizkeran jarriz posible den neurrian, besteak beste, hedabideen bitartez egitendugulako lan. Eta fluxu komunikatibo hori bideratzea edo ahalbidetzea. Ez daahaztu behar, hedabideen lana, guk igorritako informazio hori ahalik eta txukunen eta fidelen jartzea dela, hobeto ulertua izan dadin.
‎Europar Batasunean sartze hori bideratzeko, badago bide, ofiziala, deidaitekeena eta, Keynes-i jarraituz, eta Bernard Schmitt ekonomialariaren lanakkontuan edukiz, Rossi-k (2004) proposatutakoa18.
2009
‎Irudian ikusten denez, helburuko helbidea ez ezik, jatorrizkoa ere datagramaren goiburukoan dago. Bideratzaileek ez dute jatorrizko helbide hori bideratzeko behar, nahikoa baitute helburukoarekin. Baina datagrama jasoko duenak, normalki, erantzuna eman dio datagramaren igorleari.
‎Interneten hierarkia topologikoaren goialdean dauden interfazeen helbideek eremu gutxiago izango dituzte aurrezenbakian, eta hierarkia horren behealdean daudenek, gehiago. Erabiltzaileen konputagailuek ez dute ezagutu behar beren interfazeen helbideen aurrezenbakiaren barneko egitura, hori bideratzeko informazioa baita. Nahikoa dute interfazearen identifikadorearen eta sarearen identifikadorearen arteko muga non dagoen jakitea.
‎unicast helbide globala ez zaie esleitzen nodoei, uzten baizik. Hau da, Internet hornitzailea aurrezenbakiaren barneko egitura, hori bideratzeko informazioa baita. Nahikoa dute interfazearen identifikadorearen eta sarearen identifikadorearen arteko muga non dagoen jakitea.
2010
‎Integrazio ekimenen, mundu mailakoak edota erregiomailakoak izanik ere, gakoa inplementatutako ereduaren ezaugarrietan dago. Eta horretarako ezinbestekoa da, lehenengo eta behin, helburua argi zehaztea, gure kasuangarapenarena, oso modu zabalean ulertuta; eta bigarrenik, xede hori bideratzeko tresnakindarrean jartzea, disparekotasunak murriztu eta integrazioaren kostu eta onurenbanaketa zuzena bultzatze aldera.
2011
‎artean hizkuntza plangintzarik egon ez arren, EAEko unibertsitate publikoan, Franco hil ostetik, eta oso urte gutxitan komunitate unibertsitarioaren sektore zabal bat, gehienbat ikasleak eta irakasle euskaltzale batzuk, euskara unibertsitatean sartzeko sakaka ari ziren (maiz ikastetxeetako zuzendaritza taldeen gogoz kontra edota erabateko ezaxolarekin). Sarrera hori bideratzen ari ziren unibertsitateko kultur taldeak (EKT, EKM, EIT eta abar) euskalduntze alfabetatze mugimenduarekin batera. Unibertsitate eskola eta fakultateetako euskara ikasteko klaseak antolatu zituztenak, irakasle koordinatzaileak bereziki, aipatutako mugimenduko kide izaten ziren.
2012
‎Portugaldarra da, alde batetik, portugaldar izateko baldintza administratiboak betetzen dituelako; eta bestetik, behineta berriro hainbat bidetatik adierazi eta gogoratu diotelako (komunikabideetan, sinboloetan, konstituzioan eta legerian...). Nazio sentimendu hori bidera dadin, eta naziokideak bere nazioarekin eta bere estatuarekin bat egin dezan, badirahainbat aukera bizitzaren momentu askotan, eguneroko bizitzan modu oharkabeantxertatuak (erabilitako hitzak, sinboloak, kirola...) Billig ek erakutsi zuen bezala (1995). Nazio estatuan, hortaz, herritarrak ez du nongo herritar den galdetzen, horiaurretik erantzunda baitago.
‎– Ikerkuntza aplikatua bultzatzeko abian diren ekimenak defendatu eta elikatu, baina itun sozial handi hori bideratuz lagundutako oinarrizko ikerkuntzabultzatzera.
2014
‎Laurogeiko hamarkadan, ordea, argiztapenaren intentsitatearen inguruko ezagutza berriak plazaratu ziren. Ordudanik, azkenean, argi naturala modu eraginkorrean aprobetxatzeaz (adibidez, hori bideratuz) hitz egiten da; baita «konfort bisualaz» eta sormen zein ingurumen irizpideez ere. Era berean, argiztapenaren helburuaren araberako baldintzen aniztasuna ere kontuan izan behar da.
2015
‎Orduan, behin edo beste ereaipatu da, baina erabakia nork, nola eta zertarako hartzen duen dela kontua iruditzen zait. Euskaraaipatu da, euskara normalizatu gabe dagoela bere herrian, eta normalizazio hori bideratzeko erehizkuntza politikek, hau da, erabakiek, garrantzi handia dutela iruditzen zait, nork, nola eta zertarako egiten dituzten. Baina beste aldetik ere uste dut, azterketa horiek, eta ulertzen dut, azterketasoziolinguistikoa egiterakoan hiru eremu besterik ez direla aztertu aipatu da gero, horretan ez dutzalantza egiten horrela egin behar denik ere, baina bai uste dut pixkanaka aurrerantz ere urratsakeman behar ditugula, modu isolatu batean ulertzetik, aldagai ezberdinen arteko elkarrekintza batean oinarrituta dagoela egungo errealitatea ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia