2004
|
|
Arazoa erabaki berezikoa bada,
|
hori
behin betiko epaian ebatziko da, arazoa behar bezala bananduz.
|
2005
|
|
Aurreneurrizko idatzoharra ezereztu behar da, dela idatzoharrean jasotako eskubidea azkentzen denean, dela eskrituran hitzartu edo probidentzian agintzen denean idatzohar
|
hori
behin betiko inskripzio bihurtzeko.
|
|
Jabe batzuk konpentsazio sistemari atxiki ez eta jabetza kentzeko egin behar den espedientea presazkoa dela adierazi bada, kasu bakoitzean aplikatu beharreko hirigintza legeria kontuan hartuta, espediente horri errege dekretu honen III. kapituluan jasotako arauak aplika dakizkioke, jabetza baterako tasazioaren bidez kentzearen inguruko erregistro inskripzioari buruzkoak. Halakoetan, jabetza kentzeko legeriak aipatu aurreneurrizko idatzoharra egindakoan, konpentsazio proiektuaren izapideak eta amaiera arruntak izango dira, eta, proiektu
|
hori
behin betiko onetsi ostean, Konpentsazio batzaren izenean inskribatuko dira finka okupatuari subrogazio errealaren ondorioz dagozkion emaitza finkak, batza hori baita jabetza kentzearen onuraduna; horrek ez die kalterik egingo hirigintza legeriaren ariora jabeak balioespena zehaztearen inguruan dituen akzioei.
|
|
Guztiarekin ere, kapitulu honetan kontuzkoena da betearazpen prozesuaren ondoreei buruzko arauketa, dela banaketa berdinaren proiektua hastearen inguruko bazterreko oharrak dakartzan ondoreena, dela proiektu
|
hori
behin betiko onesten denean sortutako ondoreena. Lehenengoekin hasteko, Erregelamenduak lege agindua jaso du, idazkun batzuen ezereztea legeak baino gogorrago azpimarratuz, hain zuzen ere, bazterreko oharraren ostekoak izan eta banaketa berdinaren espedientean agertu ez diren titularrei dagozkien idazkunena; horrela, irtenbideetako bat aukertu da, eta beste bat izan zitekeen, ordezko finkaren adjudikaziodun bihurtzen den pertsonaren zama edo kargei eustea.
|
|
Prozeduraren hasierari buruzko aurreneurrizko idatzoharra egin bada, idatzohar
|
hori
behin betiko inskripzio bihurtuko da.
|
2008
|
|
Irizpide horretatik irizpide sustantiboa atera daiteke. Horren arabera, prestazioa kalkulatzeko garrantzia duten egitate eta ezaupide guztiak aintzat hartzen baditu Administrazioak, eta egiaztapenaren bitartez lortutako datuen arabera tributua likidatzen badu,
|
hori
behin betiko likidazioa da. Behin behineko likidazioan, aldiz, Administrazioak prozeduraren hasieran likidatzen du tributua, baina badaki, jakin ere, tributuaren zenbatekoa zehazteko behar diren datu guztiak oraindik ez direla ezagutzen; hori dela eta, Administrazioak datu horiek egiaztatu eta ikertzeko ahalmena du.
|
|
Administrazio kudeatzaileak berak hasierako likidazio
|
hori
behin betiko likidazio bihur dezake. Behin betiko likidazioak, ostera, ezin aldaraz daitezke tributuak aplikatzeko bidean, prestazioaren zenbatekoari buruz Administrazioak duen azken adierazpenak baitira behin betiko likidazioak; beste hitz batzuez esateko, behin betiko likidazioak aldarazi ahal izateko, subjektuak aurkaratu behar ditu horiek, edota berrikuspen prozedura bereziak erabili behar dira.
|
|
Kasu horretan, aurretiazko aktarekin zatika erregularizatzen da tributu egoera, tributuaren zerga egitatea ere zatituta dagoelako, geografiaren aldetik. Aurretiazko aktak behin behineko likidazioa dakar, eta
|
hori
behin betikoaren kontura egiten da. Horrenbestez, aurretiazko aktan jasotako inguruabar eta egitateei begira, erregularizazio proposamena behin betikoa izan litzateke, egiaztapen nahiz ikerketa egokien emaitza delako eta, ondorenez, bihar etzi egitate horiek liratekeelako aldatu.
|