2023
|
|
Arabako eta Gipuzkoako Lurralde Historikoetan bakarrik jaso da. Zehapenak graduatzeko irizpide
|
hori
aplikatuko da baldin eta ikuskatze jarduketetan interesdunak bere laguntza zintzoa erakusten badu Tributu administrazioak lortzeko gaitzak diren datuak borondatez ematean, tributu zorra gehitzeko.
|
|
(197 artikuluaren 7 atala). Erregela berezi
|
hori
aplikatu eta artikulu bereko beste ataletan ezarritako zehapena ez aplikatzeko, tipifikatutako jokabidea gauzatu behar da Administrazioaren errekerimendua jaso aurretik. Ulerbidez, otsailean (likidazio aldia hilabete horretakoa bada) luzatutako faktura baten BEZ sortua urte bereko ekaineko autolikidazioan sartu eta ordaintzen denean, Administrazioaren errekerimendurik gabe.
|
|
Premiamendu errekargua %20koa da. Errekargu
|
hori
aplikatuko da premiamendu probidentzia jakinarazi ondoren TFAOren 60 artikuluko 3 lerrokadak ezarritako hilabeteko epean zorra ez denean ordaindu. Berandutze interesak zenbatuko dira ordainketaren atzerapenak dirauen epe guztian zehar.
|
|
Urriaren 1eko Administrazio Publikoen Administrazio prozedura Erkidearen 39/ 2015 Legearen 39.1 artikuluak jaso duenez, administrazio egintzak baliodunak dira eta ondorioak sortuko dituzte, egintzok eman diren egunetik aurrera. Baliozkotasunaren eta eragingarritasunaren aldeko presuntzio hori, nola ez bada, tributuzko administrazio egintzei ere aplikatzen zaie, bai tributuak aplikatzeko egintzei bai zehapenak jartzeko egintzei ere; hortaz, egintzak deuseztatzeko araubidea ere Administrazio zuzenbide orokorrean ezarritakoa izango da (deuseztasuneta deuseztagarritasun kasuak, etab.). Presuntzio
|
hori
aplikatzen denez, tributuak aplikatzeko egintzak zuzenean dira betearazleak (ez ordea, zehapenak jartzeko egintzak, ez direlako betearazleak izango administrazio bidea agortu arte). Horiek horrela, halako egintzen aurka egiteko ekimena administratuari dagokio egintzaren baliozkotasuna zalantzan jarriz gero.
|
|
Arabako eta Gipuzkoako 222 artikulua eta Bizkaiko TFAOren 223 artikulua. Artikulu
|
hori
aplika dakieke berraztertze errekurtsoari eta erreklamazio ekonomiko administratiboari.
|
|
Kontratu horren objektua da bateragarri egitea ordaindutako lan jarduera eta kasuan kasuko prestakuntza prozesuak, halakoak gauzatzen direnean unibertsitate ikasketen esparruan eta Lanbide Prestakuntzaren Sistemako heziketa graduen esparruan, heziketa gradu horiek izaera duala badute eta lan kontratua behar badute, martxoaren 31ko 3/ 2022 Lege Organikoan, Lanbide Heziketa antolatu eta bateratzekoan, ezarritakoarekin bat etorriz. Nolanahi ere, 2028ko abenduaren 31ra arte, indarrean jarraituko du azaroaren 8ko 1529/ 2012 Errege Dekretuak lanbide heziketa dualerako beka sistemari buruz ezarritako arauketak, 3/ 2022 Lege Organikoa indarrean jartzeko unean arauketa
|
hori
aplikatzen zen esparruetan, kalterik egin gabe LELTBren 11.2 artikuluko prestakuntza dualeko kontratua egiteko aukerari.
|
|
Manu
|
hori
aplikatu behar da, enpresak dioenean lanik ezin duela eman, lanaldia betetzeko behar adina lan ez izateagatik [ikusi 2000ko abenduaren 22ko (1438/ 2000 errek. zk.) AGE, 4 Salakoa; edo grebalari ez diren langileek lan egin nahi eta ezin dutenean, salbu eta enpresaburuak LELTBren 45 artikuluko etete arrazoietakoren bat gauzatzen duenean [ikusi 1995eko ekainaren 20ko (2440/ 1994 db. errek. zk.) AGE,...
|
|
Jarduera artistikoa bideratzeko zein jarduera tekniko edo laguntza izaerakoak izan beharrezkoak eta halakoak gauzatzen dituzten pertsonen kasuan, kontratu modalitate hori baliatu ahal izango da, baldin eta euren jarduera modu zuzenean eta esklusiboan lotzen bazaio lan kontratu artistikoa egitea justifikatu duen jarduera artistikoari. Horrez gain, ez da kontratu modalitate
|
hori
aplikatuko, baldin eta jarduera teknikoak edo laguntza izaerakoak enpresak gauzatzen baditu, beraren egituren baitan edo iraunkortasunez, ziklikoki bada ere. Bada, horrelako kasuetan ez da aplikatuko 1435/ 1985 Errege Dekretua, eta, ondorenez, kontuan hartu da LELTBk ezarritakoa.
|
|
Alabaina, erakunde
|
hori
aplika dadin hurrengo baldintzak bete behar dira:
|
|
Hitzarmen klausula edo enpresa eginera horren ondorioz, ordainsari desberdinak ezartzen dira, kontratazio data edo langilea enpresan zein datatan sartu den aintzat hartuta, dela zuzenean alokairu txikiagoak ezarriz, dela alokairu kontzeptu batzuk kalkulatzeko prozeduretan desberdintasunak ezarriz, kontratazio berrieneko langileen edo hitzarmena indarrean jarri ondoren nahiz enpresa eginera praktikan jarri ondoren kontratatutako langileen kaltetan. Dena den, neurri
|
hori
aplika dadin, arrazoizko justifikazioa behar da, datu objektiboak oinarri izanik (esaterako, kontratuko baldintza onuragarriago batzuk sendotzea; tributu legerian izandako aldarazpenak...).
|
|
Pribilegio horren muga da alokairu kontzeptu bakoitza sortu zen uneko LGAren hirukoitza ordaintzeke dauden alokairu egunez biderkatu ondoren lortutako zenbatekoa. Pribilegio
|
hori
aplikatzen zaie, berebat, kaleratzeen ondoriozko kalte ordainei, kaleratzeen kalifikazioa gorabehera, eta izapidetza alokairuei.
|
|
Definizio hori, gainera, nahiko gertu dago 1438/ 1985 Errege Dekretuak, merkataritzako ordezkarien lan harremanak arautzekoak, jaso duenetik, bere aplikazio esparrua zehaztean. Hartara, errege dekretu
|
hori
aplikatuko zaie" pertsona fisiko baten harremanei, pertsona horrek jarduten duenean ordezkari gisa, bitartekari gisa edo lan esparruan hala identifikatzeko moduan balio duen beste izen batekin, bere gain hartuz enpresaburu bati edo batzuei begira, ordainsariaren truke, modu pertsonalean eta enpresaburu horientzako, merkataritzako eragiketak bultzatu edo burutzeko betebeharra, eragiketon arri...
|
|
& Alde biko hitzarmenaren adibidea: Espainiako Erresumaren eta Argentinako Errepublikaren arteko Gizarte Segurantzaren Hitzarmena, Madrilen egindakoa, 1997ko urtarrilaren 28an, berresteko Agiria, eta Hitzarmen
|
hori
aplikatzeko Administrazio Akordioa, Buenos Airesen egindakoa, 1997ko abenduaren 3an (2004ko abenduaren 10eko EAO, 297 zk.).
|
|
Horren harira adierazgarria da KAren 179/ 1985 Epaiaren 3 oinarri juridikoak egiten duen adierazpena: " Doktrina
|
hori
aplikatuz, zerga arloko lege erreserbaren aurkakotzat jo behar da aurkaratutako legearen igorpen zuria (8.1 eta 9.1), udalak erabakiak hartzen ditu, aplikatu beharreko karga tasa finkatzeari dagokionez. Zalantzarik gabe, zerga errekarguan edo sarreran funtsezko elementuak dira aplikatu beharreko tasa edo ehunekoa eta aplikatu beharreko oinarria, eta kasu bakoitzean zergadun bakoitzaren gainean ezartzen den tributu zama gehigarria izango da.
|