2023
|
|
Dena den, arreta jarri behar da tributu legeak ematen duen definizioan, eta ez errealitateko egitatean (hots, lege definizioaren euskarri edo oinarri materiala den horretan). Ulerbidez, errenta errealitatea ekonomikoa da, baina PFEZk errentari buruz diharduenean ez du beti errealitate
|
hori
aipatzen. Hartara, ikuspegi ekonomikotik errentarik ez dagoenean ere, zerga horren ondorioetarako bada errentarik:
|
|
Karga tasen artean, berezia da zero karga tasa; horrek tributu prestazioa ezabatzen du, tributu kuota zero bihurtuta. TLOk karga tasa
|
hori
aipatu du, ez ordea TFAOek. Ikuspegi horretatik, esan daiteke zero karga tasa ez dela benetako karga tasa.
|
|
(b) Langilea berriro enpresan hartzearen aldeko aukera egiten bada, langileak izapidetza alokairuetarako eskubidea izango du. Izapidetza alokairuak izango dira kaleratze datatik kaleratzea bidegabea dela adierazi duen epaira arte edo beste enplegu bat lortu arte jaso gabeko alokairuen bestekoak, baldin eta enplegu
|
hori
aipatu epaia baino lehenago lortu bada eta enpresaburuak langileak jasotakoa frogatzen badu, izapidetza alokairuetatik deskontantzeko. Aintzat hartu behar da kaleratze objektiboetan langileak enpresaburuari itzuli diola aurretiaz jasotako kalte ordaina, kaleratze objektiboa dela eta, bere esku jartzearen ondoriozkoa.
|
|
Edonola ere, ius variandi
|
hori
aipatu gainerako neurrietatik bereiziz, nabarmendu behar da ius variandiaz hitz egiteko behar beharrezkoa dela enpresaburuak gauzatutako aldaketak garrantzi gutxikoak izatea, funtsezkoak ez izatea, oinarrizkoak ez izatea. Bestela esanda, aldaketa horiek ez dituzte aldatu behar lan prestazioari begira hasieran itundutako funtsezko aldeak.
|
|
Printzipio horren arabera, toki erakundeek baliabide nahiko izango dituzte berezkoak dituzten interesak kudeatu ahal izateko. Ebazpena diru sarreren esparrura mugatzen dela pentsatu daiteke, baina berezko eskumenen kudeaketa
|
hori
aipatzean baliabideen erabileraz hitz egiten dabil, hau da, gastuen esparruaz.
|
|
Printzipio horren arabera, Estatuan finantza federalismoari dagozkion printzipioak ezartzen dira eta horrekin finantzazio sistema mistoa ere sortzen da. Bere hedadurari eta eraginari buruz hitz egin aurretik, momentu honetan autonomiaren printzipio
|
hori
aipatzekoa da, toki ogasunak antolatzeko oinarrizko printzipioa delako.
|
|
Argi utzi dugu ere, kontrola ezin daitekeela orokorra izan, egintza eta akordio konkretuen gainean oinarritu behar dela. Sistema
|
hori
aipatutako epaiak egiten du, baina epaiak berak jarduera ekonomiko finantzarioaren inguruan hitz egiten duenean ñabardura berezi bat egiten du:
|
|
KAk, jurisprudentziak eta doktrinak
|
hori
aipatzen dute eta gastuen esparruan mugak egon daitezken arren, toki erakundeen baliabideei dagokionez mugak handiagoak dira. Kontuan izan behar dugu EKren 142 artikuluak aipatzen dituen baliabideek izaera tributarioa daukatela eta berezkoak diren tributuak ezartzeko aukera dutela udalek.
|