2007
|
|
Hutsune
|
honi
aurre egiteko eta euskararen erabileraren datu zuzenagoak eta fidagarriagoak lortzeko sortu zituen euskararen kale neurketak SIADECOk (sorrera horri buruz gehiago jakin nahi izanez gero: " SIADECO:
|
2008
|
|
Euskararen erronka
|
honi
aurre egiteko pertsona trebatuak behar zirela jakinda, hasieratik ere saiatu gara heziketa egokia zabaltzen eta teknologia honen protagonistak izango diren teknikari eta ikerlariak trebatzen, beti ere alde informatikaria eta alde linguistikoa uztartuz.
|
|
Euskararen erronka
|
honi
aurre egiteko pertsona trebatuak behar zirela jakinda, hasieratik ere saiatu gara heziketa egokia zabaltzen eta teknologia honen protagonistak izango diren teknikari eta ikerlariak trebatzen, beti ere alde informatikaria eta alde linguistikoa uztartuz. 1989an doktorego ikastaroak ematen hasi ginen, 2002an Hiztek titulu propioa sortu zen UEUren lankidetzarekin, 2005ean doktorego programa bat (Hizkuntzaren azterketa eta prozesamendua) eta aurten abiatu da izen bereko Europako master ofiziala.
|
2011
|
|
Nola lagundu, beraz, bide hori egiten? Uste dut, adierazkortasun arazo
|
honi
aurre egiteko Arrasateko gazteek euskalkiaren bidea ez dutela jorratu oraindik. Arrasateko gazte batek komentatzen zidan, harrituta, Azkoiti eta Azpeitian ikusia zuela nola herriko gazteek gaztetxean zein ikastetxeetan, edo kalean berdin, jartzen zituzten ia kartel guztiak euskalkian zeudela eginda.
|
|
Ba askoren artean, hiriaren gaztelerarekiko trakzio indarrak, gutxiespen historikoak, XX. mendeko bi diktaduretako zapalketak eta haren oroimenak, kalean aldenizatuak izatearen estigmak, honekin zuzen zuzen harremanduta dagoen klase estigmak eta borrokak, inguruetako askoren hiritartze bat batekoak... sakoneko lana egin dutelako. Hau da, guzti horrek imaginario hegemoniko
|
honi
aurre egiteko ahiturik eta indarge utzi izan du Bilboko euskaldungoaren gehiengoa, azken hamarkadetako erantzunak eta ikuspegi berriak heldu diren arte.
|
|
Nola lortu ordea? zer eskaintzen digute hezkuntza zientziek erronka
|
honi
aurre egiteko, eleaniztasuna edo gaitasun eleanitza ulertzeko modu asko egonda ere, ezin ukatu eskolarentzat dela zuzeneko erronka hiritar eleanitzak heztea.
|
2015
|
|
Egoera
|
honi
aurre egin nahirik eta hizkuntza gutxitu horiek biziberritzeko asmoz, hainbat eragile, erakunde eta gizabanakok egitasmo aktiboak jarri dituzte abian (Dwyer, 2011: 1). Dena den, egitasmo horiek diseinatzerako orduan eta arrakasta maila minimo bat bermatze aldera, beharbeharrezkoa da hizkuntzaren egoeraren diagnostiko zehatza egitea, ekimen horiek ahalik eta hobekien doitze aldera (ibid.).
|
2016
|
|
gizarte inklusioa eta hizkuntzarena ere. Harreraren prozesua bukatuta eta hizkuntz aniztasunean hierarkia logikoak ezarrita, bada edo heldu da interbentzio integral
|
honi
aurre egiteko unea.
|
2017
|
|
Hiztunen subjektibotasuna gainditzen dela egia bada ere hein batean subjektibotasuna eta aldakortasuna ikerlarien aldera igaro daitezke. botasuna gainditzen dela egia bada ere hein batean subjektibotasuna eta aldakortasuna ikerlarien aldera igaro daitezke21 arazo metodologiko
|
honi
aurre egiteko ikerlariak ondo trebatu behar dira eta erregistroak ahalik eta berdinen egin behar dira. ez da erreza kalean bertan egiten den erregistro batean. datu bilketako arazoei gehitzen zaie lortutako emaitzetatik estrapolazioak egiteko nahia. oro har, alderaketa kuantitatiboetan tentazio induktiboak baztertu lirateke. kasurako, kale neurketan neurtzen denarekin konformatu, edota serieak ma... elkar hizketak, bistan da:
|
2021
|
|
— Osasun egoera dela-eta, zenbait jarduera egin ezin izanak asko baldintzatu du egitasmoa. Monitorearen konpromisoa eta gogoa eskertzekoak izan dira, egoera zail
|
honi
aurre egiteko.
|
2022
|
|
Immigrazioaren eta euskararen arteko harremanak programa erabat integrala eskatzen du, aldi berean bi helburu betetzeko, alegia, gizartean eta hizkuntzan inklusioa lortzea. Harreraren prozesua bukatuta, heldu da esku hartze integral
|
honi
aurre egiteko unea.
|