2009
|
|
Orokorrean, pozgarria bazaigu zure 80 urtemuga ospatzea, are gehiago BAT Soziolinguistika Aldizkaritik begiratuta, zu izan zarelako hamaika urtean zehar aldizkariaren lehen zuzendaria bere sorreratik 1990ean, Euskal Kulturaren Batzarrean (EKB), 2000 urtea arte, jadanik Soziolinguistika Klusterrean. Ondorengo sei urteetan, bitartean, nik jarraitu diot zuzendari lan horri, eta, horregatik, oso gogoko dut omenaldi
|
honetan
parte hartzea.
|
|
Ohore handia da niretzat BAT Soziolinguistika aldizkariak Txillardegiren omenez kaleratu duen zenbaki
|
honetan
parte hartzea.
|
2011
|
|
Bat 79 Diglosiaren inguruan zin zinez pozgarria da euskaltzaindiarentzat, Soziolinguistika klusterrarekin batera, BAT aldizkariaren zenbaki monografiko
|
honetan
parte hartzea, bi biak baitira, neurri handi batean, euskararen egungo egoerari buruzko kezka eta arrangura dutenak.
|
|
Ikuspegi ekologikoarekin zorrotz jokatuz gero, konkrezio mailan zailtasunak dituen arren, orain arteko bereizketa gaindiezinen arteko zubiak eraikitzeko moduko testuinguru bat eskaintzen duelako ideia zabaldu zen. horrela bada zenbaki honetara ekarri dugun edukia. hasieran esaten genuen modura, Hizkuntza ekologia teoriak eta praktikak eman du aurten zer pentsatua eta zer landua gure artean. hala ere, ez gara ase. pertsona askoren ahalegina da oraindik nahi genukeen aterki hau behar bezala gara dadin. BAT aldizkaria honen inguruko lanketan jarraitzeko prestutasuna agertzen du, eta nahi duenak eskura izango du debate
|
honetan
parte hartzeko aukera. Bitartean, eskerrak ematea ezinbesteko dugu urte honetan ekimen desberdinetan parte hartu duten dozenaka laguni.•
|
2013
|
|
1 Ahozko hizkuntzak DBHn, oraindik orain, presentzia txikia duela ondorioztatu da. Ekintza ikerketa
|
honetan
parte hartu duten ikastetxeetan beharra sumatzen da ahozko hizkuntzaren alorrean helburuak definitzeko, baita ikastetxeko curriculuma egokitzeko ere. Garcia Azkoaga, al. (2010) egileek ondorioztatuarekin bat eginez, gauza bera gertatzen da DBHko Hizkuntza eta Literatura arloko testu-liburuetan ere.
|
|
Espainiar Estatuko Ekonomia eta Lehiakortasunaren Ministerioak ere diruz lagundu du (FFI2012 C03). Egileek eskerrak eman nahi dizkie erakunde horiei eta baita ikerketa
|
honetan
parte hartu duten pertsona guztiei ere.
|
|
Ikerketa
|
honetan
parte hartu duten gazteek esparru informalean erabiltzen duten hizkuntzak hainbat ezaugarri dauzkala ikusi dugu. Guri nabarmenenak iruditu zaizkigunak hauek dira:
|
|
Ikerketa
|
honetan
parte hartu duten gazteek esparru informalean erabiltzen duten hizkuntzak hainbat ezaugarri dauzkala ikusi dugu. Guri nabarmenenak iruditu zaizkigunak hauek dira:
|
2014
|
|
Ikerketa
|
honetan
parte hartu duten gazteak ez dira testuinguru oso euskaldun batean bizi (Bilbon). Gehienek ez dute etxetik euskara jaso, eta eskola bihurtzen zaie, kasu gehienetan, euskara ikasteko gune estrategiko eta eraginkor ia bakarra.
|
2015
|
|
Gai honi erantzuteko jarri gara ikerketan zehar harremanetan egitasmo
|
honetan
parte hartu duten irakasleekin eta egin dira eurekin elkarrizketak material didaktikoa aplikatu ondoren. Azken fasean, proba bezala ere egin dugu behaketa txiki bat irakasle batzuen geletan.
|
2017
|
|
19 ikerketa
|
honetan
parte hartu duten pertsona guztien anonimotasuna bermatu dugu.
|
2019
|
|
Topagunearentzat eta berau osatzen dugun Euskaltzaleen Mugimenduarentzat biziki interesgarria da bazkide garen Soziolinguistika klusterraren proiektu zientifiko
|
honetan
parte hartzea. Izan ere, euskararen indarberritze prozesuan aktibismoaren eta zientziaren arteko zubiak indartzea premiazkotzat jotzen dugu, bien arteko ezagutza transferentziak indargarri baitira, adituak eta arituak elkarlotzen dituen neurrian eta errealitatearen berri modu sakonago eta zabalagon ematen duen moduan.
|
2021
|
|
Azken hitza izan dadila ikerketa
|
honetan
parte hartzeko borondate ezin hobea izan duten jatorri atzerritarreko biztanle guzti guztiei. Hemendik sortutako ezagutza hau baliagarri izan dadila gizarteratze prozesuan bidea hobetzeko ale bat.
|
|
Gaztelania jatorrian ofizial duten biztanleen taldean, ordea, ñabardurak edo desberdintasunak agerian jarri dira: oro har elebakarrak dira gaztelaniaz, ikerketa
|
honetan
parte hartu dutenak, Boliviako lekukoa izan ezik; kitxua hiztuna eta aimarako hitz batzuk ezagutzen duen lekukoa baita. Gehienek euren jatorrizko herrialdeetan beste hizkuntza batzuk badaudela badakite, baina eurengandik oso urrun hautematen dituzte, hizkuntza horiek hitz egiten dituzten talde indigenak bezala.
|
|
Programaren ezaugarriei dagokienez, hartzaileak ereduan matrikulatutako 8 urte bitarteko (LH3) ikasle etorri berriak izan dira. Ikastetxea izan da programa
|
honetan
parte hartzeko ezaugarriak biltzen zituzten ikasleak identifikatu dituena eta familiei programa aurkeztu diena. Harrerarekin estuki lotutako egitasmoa izaki, hasieratik ezarri zen haur bakoitzak gehienez ere bi ikasturte eman zitzakeela programa honetan.
|
|
Autoreak DU Euskal Gaiak, Deusto Gizarte Balioak (IT725) eta ELEBILAB (IT983 – GIC 15/ 129) ikerketa taldeetako kideak dira, hurrenez hurren. Proiektu
|
honetan
parte hartu duten 22 ikerlari gazte eta Iñigo Beitiari eskerrak eman nahi dizkiegu, ezinbestekoak izan baitira datu bilketa eta analisian.
|
|
Profilen sailkapen honetan ez dugu jaso euskararen aurkako testigantzarik. Gure artean badira, noski, horrelakoak ere, baina irizpide metodologikoetan nabarmendu dugunez, ikerketa lan
|
honetan
parte hartu duten gazte guztiek beren hizkuntza dute euskara eta oro har aldeko jarrera dute. Horietaz ari gara.
|
2023
|
|
Etorkinen aldetik begiratuta, azpimarratu behar da ez dagoela homogeneotasunik etorkinek jatorriarekiko izan dituzten sentimenduei dagokienean. Labur labur esatearren, ikerketa
|
honetan
parte hartu dutenen artean, jatorriarekiko harreman baikorrak, kontrajarriak eta ezkorrak aurkitu ditugu.
|
|
Ikerketa
|
honetan
parte hartu duten etorkinek eta ondorengoek egoki ikusten dute gaur egun euskararen aldeko hizkuntza politika egin izana eta, oro har, ulertzen dute euskara babestu eta sustatzeko neurriak ezartzea. Eskolaren bitartez euskararen ezagutza zabaltzea eta lanpostuetarako euskara eskakizunak definitzea ere, orokorrean, onartzen dute.
|
|
Arestian esan bezala, ikerketa
|
honetan
parte hartu duten haur txikiek ez dute euren etxeetako hizkuntzen erabileraren berri eman, inkesta betetzeko txikiegiak baitziren. Baina, euren gurasoei bai, galdetu zaie, euren etxeetako euskararen erabilera nolakoa den.
|
|
Beraz, arretaz begiratzeko gaia da ikerketan parte hartu duten LH4ko haurren euskararen erabilera norantz bilakatuko den LH6ko adinera heltzerakoan (bi urteko epe-mugan). Alegia, litzateke jakitea ikerketa
|
honetan
parte hartu duten LH6ko haurren portaera linguistikoa hartzen duten haur horiek, gaur egungoa handituz ala desberdintasun hori mantentzen den. Nolanahi ere, ikerketak baieztatu du adinean aurrera egin ahala, haurren hizkuntza sozializazioan eraldaketak gertatzen direla (Amezaga 13), kasu batzuetan aurreikusi gabeko norabidean.
|
|
11 HH5eko ikasleek ez dute
|
honetan
parte hartu, txikiegiak baitziren horretarako. Oikian LH4 eta LH6ko ikasleak batera daude gelan, eta, behaketan bereizi ezin zirenez, ez ditugu banaketan ere bereizi, ez eurenak, ez eta euren gurasoen erantzunak ere.
|