2006
|
|
Zazpi ezagueraren arabera aurrenen, hiru jatorrizko hizkuntzaren arabera eta beste hiru etxeko maizeneko hizkuntzaren arabera, guztiak batera ekarriz, zenbat hiztun mota desberdin atera daiteke? Kasu
|
honetan
ezin biderketarik egin hizkuntz erabilera ez baita posible aurreneko hiztun mota guztiengan. Hau da, bidezkoa bada jatorrizko euskaldun erdalduna, ez da zilegi jatorrizko euskaldun erdaldun etxeko euskalduna.
|
2010
|
|
Txiki txikitatik euskara jakin izan dut, ikastolara joaten bainintzen. Baina oso euskalduna ez den herri
|
honetan
ezin dut une guztietan erabili(...) ikastolatik aterata, geroz eta gutxiago erabiltzen dut, zenbait harremanetan hizkuntza hau ez dakitelako eta ohitura faltagatik. Hala ere, euskaraz hitz egiten dut, ahal dudanetan behintzat gure hizkuntza hau galdu behar ez delako.
|
2011
|
|
Arreta Bigarren hezkuntzan jarriko dugu, baina erreferentziak egingo dizkiogu testuinguru orokorrari, baita unibertsitate munduari ere. gure ustez, katalunia eta herrialde katalanak gatazkaren soziolinguistikaren abangoardian egon dira XX. mendeko 20ko eta 30eko urteetan zenbait hezitzailek diskurtso aurre soziolinguistiko berri bat sortu zutenetik. hezitzaile horien adibide esanguratsuak dira Alexandre gal�, Carles Salvador eta delf� dalmau1 gainera, ikuspegi soziolinguistikoaren eklosioa gertatu zenean, rafael Llu� s Ninyoles eta Llu� s V. Aracil soziologo valentziarren irakaspenak hartu ziren abiapuntutzat, haiek hasi baitziren ildo horretan zentratutako hausnarketak egiten. F. Vallverdú eta soziolinguistika lantzen zuten beste asko ia ia ez ziren urrundu ildo nagusi horretatik, soziolinguistikaren barneko aniztasuna arlo askotan hedatzen joan arren. hala ere, lan
|
honetan
ezin ditugu aztertu guztien proposamen teoriko eta ideologikoak, irakaskuntzan ezagutza soziolinguistikoa dibulgatzeko eta lantzeko moduan zentratzeko eskatu baitigute. hain gai zabalaren iruzkin objektibo samar bat egiteko, herrialde katalanetan soziolinguistika lantzeko ditugun tresna bibliografikoetan oinarrituko gara. halaber, beste hezkuntza esperientziak, hizkuntza militantzia eta egitasmo ... Aztertzen ari garen gai honetan, Llu� s V. Aracil irakaslearen 1979ko" educació i sociolingü� stica" lan garrantzitsua hartzen dugu abiapuntu gisa.
|
2013
|
|
Zer da gazteentzat euskaldun izatea? Galdera gakoak izan, diren arren, ikerketaren fase
|
honetan
ezin dugu ziurtasun osoz jakin zerk edo nork ematen dion hiztun bati euskaldun kontsideratzeko legitimotasuna. Nolanahi ere, orain arte aztertutako datuek erakusten dute legitimotasunaren inguruko autokontzeptua honako aldagairen baten edo batzuetan oinarrituta egon daitekeela:
|
2016
|
|
Contact Linguistics en alorreko informazio partikularrik, ez (zorigaitzez) sistematikorik, gero eta ugariago jaso liteke gure artean. Gorago esan dugunez, ordea, txosten
|
honetan
ezin zentra gaitezke han hemengo datu (oro har isolatu) horietan.
|
|
Gure txosten honetan ez gara xehetasun maila horietan murgildu: analisi sintetiko
|
honetan
ezin izan da xehetasun maila horretaraino" jaitsi".
|
2020
|
|
Edonola ere, ikus entzunezko paisaia gero eta gehiago eta atzera bueltarik gabe baldintzatzen duen prozesua da. Taula
|
honetan
ezin hobeto adierazita dago ohitura aldaketek denboran zehar izan duten bilakaera:
|
2021
|
|
Horri esker, hizkuntza bizituko liteke, baina sorkuntzari aberastasuna emanen genioke ere. Ez dugu ahantzi behar egoera diglosiko
|
honetan
ezin dugula gure ama hizkuntza irakatsi kanpoan gizartea euskalduna balitz bezala. Nahiz eta ama hizkuntza den ikasle parte handi batentzat, kanpoko hizkuntza bat bezala irakatsi behar dugu.
|
|
Populazio gutxitu eta zapaldu bezala, ber kasuan diren populu edo taldeak ulertzen dira. Ez da estonagarria ikustea immiEz dugu ahantzi behar egoera diglosiko
|
honetan
ezin dugula gure ama hizkuntza irakatsi kanpoan gizartea euskalduna balitz bezala.
|