2000
|
|
Emili Prado-k (1985, 25) ondo esaten duen bezala,, puntuazioak azalduriko ideia bere soinu unitatearekin erlazionatzeko balio du; beraz, unitate fonikoak adierazteko eta ez unitate gramatikalak adierazteko, kultura inpresoan egin ohi den bezala?. Aipaturiko irakasle
|
honen
ustez, irratian aski izan behar genuke kakotx eta puntuarekin. Kakotxa, etenaldi labur eta logikoak egiteko (ez da beharrezkoa irakurketan, denbora oso luzea ez bada).
|
2002
|
|
Gauzak horrela, orain dela gutxi Felix Marti ri entzundakoralerratuko naiz. UNESCOren ordezkari
|
honen
ustetan, globalizazioa eta teknologiaberriak gutxiengoen mesederako ere erabil daitezke, horiek erabiltzeko moduandago gakoa, ez horrenbeste fenomeno horien baitan. Beraz, iritzi horrekin bateginez gero, ezer baino lehen teknologia berriak eta globalizazioaren fenomenoakeskaintzen dizkiguten bideak eta tresnak ezagutu genituzke eta horiekgaratzen eta erabiltzen hasi genuke, gaur bertan, euskararen mesedean.Etorkizunean gerta daitekeenaren inguruko beste hipotesi ezkorragoetara lerratukobagina, aldiz, ez genuke irtenbiderik aurkituko eta lanerako tresnarik gabegeldituko ginateke.
|
|
mediatutako mezuek ez dute ezelako eraginik hartzailearengan; izatekotan, hartzaileak berak dauzkan komentzimenduak indartzeko, errefortzatzeko eragina dukete. Autore
|
honen
ustez, mezu mediatuen bidez hartzailearen jarrerak aldatzea zaila da, oso. Mezuek aldaketa probokatzen dutenean, horrek esan gura du, mezuen indarrez gain, hartzaileak bestelako eraginak ere izan dituela, bere bizitza baldintzetan eragina zutenak; eta azkenean, aldaketa etorri da.
|
|
ekintza hirualdekotza da, triadikoa. Semiosiaren osagarriak, autore
|
honen
ustez, bi barik, hiru dira: errepresentamena (zeinu igorgarria, fisikoa), interpretantea (ulertarazlea, zeinu mentala) eta objektua (erreferentea).
|
2003
|
|
«Taldeak oso itxiak direla eta askotan ez dagoela modurik beste jendea ezagutzeko». Sailburu
|
honen
ustez UEUk aglutinatzaile berria bilatu behar zuen, bestela, «UEUren iraupenari interrogante bat jartzen diot».
|
|
Kritikaren bigarren zioak politikarekin zuen lotura: «UEU inoiz politika iritzien menpekoegi izan da, agian» eta, idazle
|
honen
ustez, beharrezkoa zen iritzi horiek alde batera uztea, lan bateratua garatuko bazen. Hirugarren kritikak kolokan jarri zuen euskara hutsezko unibertsitatearen alde UEUk egindako apustua.
|
2006
|
|
Gutxiago ikertu diren arren, Hidalgo-k (2001) ezagutza estrategia orokorbatzuk, ikuspegiak eta analizatzeko gaitasuna izatearen, erabakiak hartzearen etaarazoak konpontzearen garrantzia azpimarratzen ditu. Autore
|
honen
ustetan, estrategia horiek aukera ematen digute trantsizioan sortzen diren arazoei zeinbetebehar berriei aurre egiteko nahiz irtenbidea aurkitzeko.
|
|
ulertzeko saiakera. Autore
|
honen
ustez, ulermena gizarte zientzien oinarria bera da, gizarte zientziek ekintza sozialaren ulermen interpretatiboa bilatzen dutelako, bere zentzua eta ondorioak esplikatze aldera.
|
2011
|
|
Azken ikasturte honetan, esate baterako, monitoreen eskutan utzi behar izan da ia osorik irakasle eginkizuna. Egoera hori onartezina eta bertan behera baztertu beharrekoa da Lantalde
|
honen
ustez, gaitasun eskakizun minimoak ere eskaintzen ez dituelako.
|
|
idazketa eta estandarizazioa hedatzeko, irakasle indigenak prestatzeko, edo azpiratutako eta jazarritako hizkuntzen estatusa indartzeko. Autore
|
honen
ustez, hizkuntza biziberritzearen adibide gutxi daude zeinetan eskolak funtsezko parte hartzea izan ez duen.
|
2014
|
|
Horren gainean, gizarteratzearen bidez, kultur identitatea eratuko litzateke, norbanako esanguren eta taldeko kronotopokomunen artean, arrazoiketa, borondate, sentimendu, esperientzia eta pauta moralez osatua. Hirugarrenmaila batean, identifikazio politikoa legoke, betiere egile
|
honen
ustez, identitate bizitutik kanpokozerbait izango litzatekeena, bizi memoria alienatua, murriztua eta pertenentzia zeinu edo estigmapolitiko bihurtua.
|
2017
|
|
Helburu horiek, pertsonaren, inguruaren edota akzio motaren araberakoak izandaitezke, beraz garrantzitsua eta esperientzia diseinatzerako orduan hauen ezagutza izatea, izanere, motibazio horiek bete ahal izateak emozio positiboak helaraziko ditu. Maila hau, orokorreanalde batera utzi izan ohi da, soilik funtzionalitatean zentratuz, baina autore
|
honen
ustetan beharobjektiboak betetzeak ez du esperientzia positiboa ekarriko baldin eta erabiltzailearenmotibazioak betetzen ez badira.
|