Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Nahiz eta ideia honen aurka beti jo izan duen Bernard Henry Levi-k (Le sieclede Sartre, Grasset, 2000), edo, berriki, merkatu mundializatuko egoera honetaraegokitutako Michel Antoine Burnier ek (L' adieu d Sartre, Gallimard, 2000) J. P.Sartre ren irudia birmoldatu nahi izan duten azken honen mezua desitxuratuz, pentsalari existentzialistaren ardatza honetan datza, alegia, bai gizabanakoek eta baigizataldeek ere erdiets dezaketen gizatasunaren muina etorkizuna sortzeko ahalmenean aurkitzen dela adieraztean; askatasunean, beraz (L' etre et le neant, 1943). Agian, hauxe zela kausa, J. Derrida-k Sartre filosofoaren irakurgaiak debekatu beharzirela deliberatu eta idatzi zuen....
2003
‎Aterkiaren gainetiko ureztatzeaz. Ofizialtasuna eta hizkuntza eskubideak (bermea, garapena, proiekzioa...); eskolak euskaldundu beharra eta bertako hizkuntza ezagutzeko eskubidea, ekintza zuzena eta honen mezua (seinaleerdaldun elebakarren ezabaketa, seinale elebidunen ezabaketa edo ordezkapena); hizkuntza politika bakarra eta egoera soziolinguistikora egokitutako neurri mailakatuak. Biak hala biak, denak egin beharrekoak eta ez aldi berean eta toki berean.
2004
‎Irudi horrek euskararen hedapenerako sor ditzakeen, edo sortzen dituen, oztopoak nabarmendu nahi izan dizkigu. Nafar idazle honen mezua garbia bezain argia da: euskararen gizarte irudia zenbat eta zabalagoa, orduan eta ate gehiago zabalduko litzaizkioke euskarari lurralde horretan.
2009
‎Konturatuko zinen bezala, bigarren print agindu honen mezua bi lerrotan bistaratu du Perl ek. Hala egin du tartean return edo lerro jauzia adierazten duen karaktere berezia, \n, idatzi dugulako.
‎Amaitzeko, egia (fededunontzat dibinitate bera da, Jesusek erran baitzuen Bera zela egia), beraz, egia oso exijentea da. Hori da gutun honen mezurik inportanteena. Eta exijentea da, bistan dago, baina hori da ona delako, on den bakarra.
2010
‎Bigarren diskoa, Devhil, pertsonen ahuldadeari buruzkoa zen gehiago; \" negartiagoa\" zelanbait. Siempre más fuertes honen mezua positiboagoa da.
2011
‎telebistaren edo bideojokoen aurreko orduak, bufé askoko elikadura eskasa, opilen eta litxarrerien abusua, koipe aseak eta aldian aldian ariketa fisikoa egiteko motibaziorik eza. Programa honen mezu positiboenetako bat lema da. Lema horrek “Argaldu dezagun elkarrekin! ” esplizitua du, eta konpainian argaltzea garrantzitsua dela onartzen du.
2012
‎oraindik 67 milioi haur ezin dira eskolara sartu. Astean zehar, ikastetxeek hainbat proposamen didaktiko landuko dituzte eta hainbat jardueratan parte hartuko dute ekimen honen mezua zabaltzeko. Hezkuntzaren aldeko Mundu Kanpainaren esparruan egin dira ekitaldiak.
2013
‎Esparruan daukagun tresna nagusia da zalantzarik gabe, eta berorren eredu nahiz programazioan asmatzea garrantzizkoa da. Idazki honen mezua da kate horren funtzioa (edo horri lotutako beste eskaintzena) esparru zabalago bateko paper banaketan kokatu genukeela laster. Paper banaketa horrek diru banaketa ere esan nahi du.
2016
‎Bukaera horretan agertzen diren pertsonaiak alderdi desberdinetakoak dira eta matxinadarekiko jarrera desberdinak jorratuak dira. Lehenik aurkarien arteko ikuspuntuetan azalpen kontrajarriak ditugu, nonbait antzerki honen mezu nagusia:
2019
‎Bertako egoerari dagokionean hasi masi horien jakite alorretik abiatzen gara, hortaz, gaurkoan. c) Norentzat prestatu da gaurko lan hau, eta nola? Beste era batera esanik, nor dugu lan honen mezu jasotzaile, norentzat ari gara idazten, hona erantzuna:
‎Berori landu zezan enkargua eman zitzaion Juan Luis Zabala idazle eta kazetari leberrari, hots, Akademiaren gertakaririk behinenak eta nabarmenenak erakusteko era erraz eta erakargarri batean. Aldi berean, argitalpen honen mezua eraberriturik eta ahalik eta modurik zabalenean banatu zedin, komiki formatuan ere ematea erabaki zen eta horretarako gidoia egitea onetsi zuen Zabalak. Egin ere, halaxe egin du, modu trebe eta zolian, Amaia Ballesteros andrearekin batera.
2020
‎Ez da, noski, anekdota hutsa... idazle eredugarri eta historialari honen mezua hori baitzen, orduko borroka hura gainerakoak bezala, ezinbestekoa izateaz gain, irabazteko borroka baitzen.
2022
‎• Sistema honen mezu nagusia dietaren kalitateari erreparatzea da.
‎Kondaira honen mezua eztabaida ezazue.
2023
‎Madrilen bezala, Bartzelonan ere okupazioaren aurkako dinamikak indar handia hartu du. Idealista guneak horrela azpimarratu du etxe okupatu honen mezua.
‎Nola jakin dezakegu noiz arte den zuhurra kontsumo data gomendatua gainditu duen elikagai bat kontsumitzea? Itxura txarrik ez badu, usain txarra badu eta gaizki badakizu, urtebete igaro arren jan dezakegu. Kanpaina honen mezuak, agian, elikagai horietako batzuk betierekoak direla edo inoiz ez direla osasunarentzat arriskutsuak adierazten duen ideia transmiti dezake. Baina ez da hala.
‎Azken adibide bat emango dugu, argi gera dadin atal honen mezua. Danimarkako biztanleriaren gizentasun tasa %19, 7koa da, eta Kentuckya, berriz, bikoitza (%43koa).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia