Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2001
‎Alde honetatik," helburu abertzalez" idazteak ez du, belaunaldi honen kasuan," literatura irakurterraza", euskal literatura irakurlearen euskara maila jasotzeko balio dezakeena adierazi nahi. Alderantziz, belaunaldi honen traiektorian, eta bereziki Saizarbitoriarenean, zerbait argi badago, garaiko Europako literatura berriekiko duten zaletasuna da.
‎Baina irakurketa desegokien kontuez gain, bada bigarren nobela honen kasuan, azpimarratzea merezi duen beste ezaugarri bat, zinearen eraginari dagokiona, hain zuzen. Ez da kasualitatea nobela hau izatea Saizarbitoriaren nobelen artean zinera eraman den bakarra.
‎Protagonistak behin eta berriro egiten dituen ahaleginetan, hizkuntzak berak etengabe traizio egiten diola ikusten du, azkenean, nahi gabe ere, betiko istorioak errepikatuz amaitzen baitu. Ezintasun honen ondorio literarioari isiltasunaren poetika deitu izan zaio eta nobela honen kasuan Samuel Beckett irlandarraren Malone meurt (1951) nobelarekiko antzekotasunak dudagabeak dira. Berdin dio nobela idatzi zuenean Saizarbitoriak aipatutako nobela irakurri gabe izatea, bi testuen oinarrian dagoen poetika eta izpiritua bera baita.
2002
‎Narratzaileak C. Simonen ahotan jartzen dituen baieztapenek(" oroimena plater hautsi bat da") gogorarazten digute iraganera" itzultzea" belaunaldi baten zein norberaren oroimenean sakontzeko aitzakia dela. Baina eleberri honen kasuan, oroimenaren mekanismoa martxan jartzen duten osagai sinbolikoak (Daniel Zabalegiren zapatak, erloju suitzarra...) ez dira dastamen, usaimen edo ukimenezko sentsazioetan zimendatzen, ezta objektuen itxura formalean ere (100 metron bezala), baizik hitzetan bertan," gorputz eroale" moduan asoziazio benetan harrigarriak sortzen dituzten hitzetan.
‎Aitorpena gerta dadin, M. Bajtinek iradoki bezala, beharrezkoa da arau sozialak haustea, eta nobela honen kasuan Bibliako agindu funtsezkoenak(" ez duzu hilko" eta" ez duzu adulteriorik egingo") dira hausten direnak. Senar koldarrak, harremanaren gainbehera onartu eta egoerari irtenbide" duina" bilatu beharrean (nobelan Beltran pertsonaiak Léo Ferréren kanten bidez adierazten duen jarrera), nahiago du mendeku hartu eta emaztea hil, eta, hartara, objektu desiratuaren sakrifizioaz burutu maitasun istorioa (ik.
2011
‎Mutilek ez ei eben erraz etsitzen, lotsaz eta errespetoz jokatzen baeben be. Ezaguna da, adibidez, mutil honen kasua be: txikerra zala ta, neska altu batek dantzea ukatu ei eutsan.
2019
‎irakurleak gupida senti dezake, kontalari hori inozoa, eskasa eta heldugabea dela sentitzen duelako. Narratzaile honen kasuan, hasiera batean lehenengo orrialdeetan, estranging unreliability (Phelan 2007) edota urruntze prozesu bat sorrarazten digula uste dugu, lehenengo orrialdetik esaten baitigu, bera oso pertsona arrazionala dela, gizakiaren ezaugarririk nobleena dela eta sentimendu eta instintuen gainetik, jakintzari eta arrazoiari heldu behar zaiola (7). Baina aldi berean, esaten digu bere emaztea hil egin duela, adarrak jarri dizkiolako.
‎Azken aldian horietako ez gutxik harreman zuzena dute gizarte garaikidean emakumeek hartu duten leku berriarekin eta gizontasunak egoera berrira egin beharreko berregokitzearen problematikarekin, nahiz sexualitate mota ez heteronormatiboen etorrerarekin. Zenbait kasutan, hala nola Hasier Etxeberria edo Itxaro Bordarenean aipatu dugun bezala, egoera berri deserosoei aurre egiteko erregistro parodikoaren erabilerara jo dute idazleek, aztergai dugun testu honen kasuan bezala.
‎Izan ere, hauek maiz autore berriak ezagun bihurtzeko erakusleiho edota autore ezagunak kanoniko bihurtzeko bide nagusia dira. Autore honen kasuan, hainbat dira jasotako sariak. Euskadi Sariaren kasuan, adibidez, hiru aldiz jaso du aztergai dugun Bihotz bi.
‎Pintura, ordea, mutua da, eta, ondorioz, mugatua sentimenduak adierazteko" (182). Eleberri honen kasuan, ordea," mutuak" ez diren margolanak aurkitzen ahalegindu da donostiarra. Halaber, argi ikusten da tramako unerik garrantzitsuenetan txertatu duela ekfrasi literarioa, momentu, eszena edota sentimendu egokiak islatzen laguntzeko osagai garrantzitsu gisa; eta ondorioz, literaturak ematen duen askatasun hori osatzen lagunduko du artearen erreferentziaren erabilerak.
2021
‎Modu horretan, eraikitako pedagogiak aldatzeko, egokitzeko edo berritzeko beste urrats bat emanez. Horrexegatik, BHko ibilmoldea ezagututa, ohiko gelatik ateratzeak behar den giroa sortzen lagun dezake, eta, horrela, ikastetxeko aretoa, musika gela, psikomotrizitate gela edo liburutegia, beste batzuen artean, errutina aurrera eramateko kokaleku egokia izan daitezke, azken honen kasuan, ikasleek behar dituzten gaitasunak garatzeko, baita ezarritako xede pedagogikoak erdiesteko ere berezko lekua baita (Buil eta besteak, 2008). Kanpoko eremuak dituen balio pedagogikoak ere balia daitezke, nahi izanez gero (Sanz eta besteak, 2020).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia