Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 37

2008
‎Donostiako Antondegi auzoa estatuko egitasmo aitzindaritzat aurkeztu dute. Garapen iraunkorraren testuinguruan kokatuz teknologia eraginkor eta energia berriztagarrien aldeko apustua da, zalantzarik gabe, etorkizuneko auzo honen helburu nagusietako bat. Horrela, biztanleriaren ostatu beharrak asetzea eta garapen iraunkorra txertatzea lortu nahi da aldi berean.
2010
‎Castel en gerturapen teorikoa abiapuntutzat harturik, gizarte zaurgarritasuna osatzen duten aspektu nagusiak aztertzea izango da artikulu honen helburu nagusia. Horretarako, sakoneko elkarrizketa batzuk egin zaizkie, zortzi guztira?
‎Ikerlan honen helburu nagusia gertakizunen oroimenean pertsona zaharren eta gazteen arteko ezberdintasunak aztertzea izan da. Horretarako, oroimen libreko proba bat erabili da.
2011
‎Lan honen helburu nagusia berrikuntza sozialaren teoriak tokiko ekonomia garapenari eskaintzen dion balio erantsia aztertzea da. Batik bat tokiko garapenean parte hartzen duten eragileen arteko trukeek eta ekinbide kolektiboak tokiko garapen horretan duten ekarpena izango da aztergai.
2012
‎Venezuelan 1998tik aurrera indarrean den prozesu politikoaren balantzea eta analisi kritikoa egitea da artikulu honen helburu nagusia. Horretarako, orain arte aldaketa prozesuak izan dituen hiru epealdiak identifikatu eta epealdi bakoitzaren barruan jazo diren gertakari nagusiak nabarmentzen dira.
‎Lan honen helburu nagusia Martin Ugalde Kultur Parkea creative milieu edo «kultur distritu» gisa hauteman ahal izateko nahikoa elementuren jabe baden ebaztea izan da. Horrela, ekarpen teorikoetatik ondorioztatu da ezen mota horretako aglomerazio ekonomiek behar beharrezkoa dutela izaera ukiezineko elementuak sortu eta ustiatzea, hala nola konfiantzazko harreman sareetan egituratzea, kultur balio partekatuak ezartzea, lankidetzazko dinamikak ugaritzea, etab. Izaera ukiezineko elementu horiek indartzeko, berriz, lurraldeari loturiko beste zenbait aspekturen garrantzia ere azpimarratu da, hurbiltasun geografiko eta kulturala, berrikuntza sisteman parte hartzen duten eragileen gobernantza eredu berritzaileen existentzia, edo baliabide publikoen eta pribatuen arteko oreka, besteak beste.
‎Abiapuntu horretatik, Euskal Autonomia Erkidegoan. EAE? eta Espainiako estatuan indarrean dagoen Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako Legeari komunikabideetan emandako garrantzia eta tratamendua aztertzea da artikulu honen helburu nagusia, lege horri buruzko irudikapen sozialak eraikitzeko orduan egunkarien papera, hain zuzen.
‎Enpresetan hizkuntzak duen garrantziaz jabetzea zen saio honen helburu nagusia, erakundeak helburu ekonomikoak izateaz gain, gizarte erantzukizuna ere baduela ikusaraztea, gogoeta egitea zein toki izan dezakeen euskarak erakunde barruan eta nola eman pausoak gizartean toki egiteko.
‎Esandako guztiarekin ere, Foucault-ek esan bezala gizabanakoak benetan nor den ikertu eta aztertzeari uko egin behar badio ere errefuxatzeari ekiteko, lan honen helburu nagusia egun ekoizten den Gizaki mota benetan nor den ikertzea da; beste modu batean esanda, lan honen helburua Mendebaldeko kulturan gizaki berrien artean gertatzen diren botere harremanen inguruko analisia egitea da, non analisiak, gure analisia esan nahi duen?.
2013
‎Iruzkin gisa, gaineratu daiteke, ikerketa honen helburu nagusia unibertsitate irakasleak gehien erabiltzen dituen estrategia diskurtsiboak zeintzuk diren eta, era berean, jarrera komunikatiboek ikasgelan sustatzen duten giroa nolakoa den aztertzea izan dela. Hala ere, ikerketaren jatorria kezka sozial batean kokatzen da, eta ikerketa honen azken xedea kezka hori argitzea izan da.
‎Giza garapenean bizi zikloan zehar gertatzen diren aldaketa psikologikoen deskribapen, azalpen eta optimizazioaz arduratzen den zientzia da garapenaren psikologia. Garapenaren psikologiaren sorrera eta finkapena laburki aurkeztea da lan honen helburu nagusia eta hiru ataletan banatu da. Lehenengoan, garapenaren psikologiaren sorrera ekarri zuten gertakari nagusiak aztertuko dira.
2015
‎Lan honen helburu nagusira hurbiltzen goazela, nekez bezalako osagaien azterketa ez da hemen hutsala izango. Izan ere, gure zereginak helburu murritzak ditu deskripzioan, baina badu bestetik fenomeno sorta oparoa azaldu lezakeen abiapuntuko hipotesia:
‎Idazlan honen helburu nagusia bikoitza da. Alde batetik, Euskal Herrian esperientzia dezente duten kazetarien aburuak ezagutzea, batik bat, lanbidearen egoerari eta etorkizunari buruz.
‎Ikerketa honen helburu nagusia parekideak diren (edo izan nahi duten) bikote harremanetan gauzatzen diren negoziazio prozesuak ikertzea izan da. Negoziazio prozesu horiek (agerikoak, ezkutuak, adosturikoak?) bikote harremanetan garatzen diren eredu berriak eta, oro har, genero harremanei dagokienez gizartean gauzatzen ari diren aldaketak ulertzeko ezin egokiagoak dira.
‎Ibilbide horretan, bere aletxoa jartzeko asmoz dator 2013ko Bertsolari Txapelketa Nagusiko finalean jarritako gaien, bertsolariek harturiko paperen eta sorturiko testuen gaineko eduki analisi hau1 Bertsolaritza neutroa ez dela jakitun, finaleko edukiak genero ikuspuntutik aztertzea da lan honen helburu nagusia. Hortik abiatuta, honako helburu zehatzago hauek ere baditu:
‎Lan honen helburu nagusia lege autonomiko berri honen araudi espezifikoa aztertzea da, lehenengo kapituluko bosgarren atala (erakunde hauen funtzionamendua eta jarduerak) osatzen duten artikuluetan zentratuta, bereziki kontabilitate alderdiei arreta jarriz. Bertan egindako zenbait aldaketa eta berritasuni buruzko hausnarketa bat egingo da, baita kontuak emateari, kanpo ikuskaritzari, publizitateari eta gardentasunari loturiko aldaketei buruz ere, besteak beste.
2016
‎Lan honen helburu nagusia da aztertzea zer eragin izan duen 2014ko udaberritik Afrika mendebaldean piztuta dagoen ebola izurriteak Euskal Herriko biztanleen gizarte irudikapenetan. Era berean, ebolak pertsona horien arrisku hautematean eta emozioetan izandako eragina ere aztertuko dugu.
2017
‎Beti da ederra lagun baten urteurrena ospatzea, eta Uztaroren 100 zenbakia artez betetzea izan daiteke oparirik egokiena. Izan ere, Uztarok bere ibilbidean sustatu duen euskarazko produkzio akademikoa eta bi egileok artearen esparruan dugun esperientzia uztartuz, jakintzaren sorkuntzari lagundu dion gainbegiratu bibliografikoa osatzea izango da artikulu honen helburu nagusia. Hain zuzen, arte garaikideari egingo diogu so, bai ekoizpenaz mintzo diren artisten idatziei, baita ikuspegi historiografiko edo kritiko batetik sortutako testuei ere, batez ere artearen historialari eta teorialarien eskutik.
‎Artikulu honen helburu nagusia gerraosteko lehendabiziko urteetan Bizkaiko gizarte zibilean agertutako jarrera sozial anitz eta konplexuak aztertzea da. Horretarako lehengo atalean, «estatu berriak» garaipen militarra erdietsi ondoren ezarritako bi politika nagusien azalpen laburra aurkezten da:
‎Halere, aztergai honen konplexutasunaz eta ikergaiaren egoeraz jabetuta, hemen plazaratutako ditugun emaitzen ez behin betikotasunaz ohartzeari beharrezko deritzogu. Izan ere, testu honen helburu nagusia bestelakoa izan da, alegia, historiografiak ikertu ez duen funtsezko aztergai bati buruzko lehen gerturatze akademikoa burutzea.
‎Testuinguru hau oinarri izanik, lan honen helburu nagusia Bilboko Abusu auzoko errealitatetik abiatuz, bertako auzokideen praktika soziokulturalak aztertzea izan da eta horrek inklusio sozialarekiko duten ikuspegian eraginik ote duen frogatzea.
‎Ikerketa lan honen helburu nagusia Bilboko Abusu auzoko biztanleen jarduera soziokulturaletan ematen den parte hartzea nolakoa den aztertzea izan da, parte hartze horrek inklusio sozialean duen eragina aztertzeko. Ikerketa honen metodologia deskripziozkoa eta korrelaziozkoa izan da eta horretarako galdetegia erabili da.
2019
‎Ikerketa honen helburu nagusia EAEn BA esperientziek hezkuntza formalean duten presentzia eta xedea aztertzea da. Horrela, EAEn hezkuntza formaleko testuinguruan kokaturik dauden 1.007 (Bizkaia 479, Gipuzkoan 360, Araban 168) ikastetxeen artean 56 BA esperientzia detektatu dira.
‎Lan honen helburu nagusia marko teorikoaz nahiz enpirikoaz baliatuta, emakume bertsolarien historia ulertzeko eta ezagutzeko proposamenak egitea izan da. Horretarako hiru helburu zehatz izan ditugu.
‎Honenbestez, sare sozialek, eta bereziki Twitterrek, egun pil pilean dauden gaiei buruzko gizarte irudikapenak isla ditzakete, «La Manada» auzian gertatutakoaren gisara, jendartea mehatxatzen duten gertaera berriei esanahia nola ematen zaien erakutsiaz. Beraz, ikerketa honen helburu nagusia «La Manada» auziari buruz Twitterren plazaratutako diskurtsoa aztertzea da, haren bidez landutako esanahi sinbolikoa argitzeko. Hau da, lan honen jomuga da «La Manada» auziak zer esanahi izan duen eta sare sozialen bidez, Collective Symbolic Coping prozesuari jarraiki, nola aurre egin zaion.
2020
‎Ikerketa honen helburu nagusia, 13 urte bitarteko nerabeek bizitzan zehar, sufritu edota burutu duten bullying eta cyberbullying LGTB fobikoaren prebalentzia aztertzea izan zen, bullying eta cyberbullying orokorraren prebalentziaren testuinguruaren barruan. Era osagarrian, nerabeek eskolan aniztasun sexualaren aurrean dituzten jarrerak ebaluatu nahi izan ziren.
‎Horretarako, galde sortaren gaztelaniazko bertsioa hartu da abiapuntutzat, gertutasun geografiko eta soziokulturala direla-eta, zalantza kasuetan ingelesezko bertsiora jo den arren. Ikerlan honen helburu nagusia euskarazko bertsioaren hasierako fidagarritasuna eta itemen funtzionamendua aztertzea da. Halaber, bigarren helburu bat zehaztu UZTARO 114, 59 64 Bilbo, 2020ko uztaila iraila da:
‎Ikerketa honen helburu nagusia hitanoaren erabileraren barrunbeetan arakatzea da. Horretarako, hitanoa egunerokotasunean erabiltzen den testuinguru batean kokatu gara, Azpeitian hain zuzen ere.
2021
‎Zinema identitate kontuak irudikatzeko tresna paregabea denez, ikerlan honen helburu nagusia da 2005etik aurrerako euskal zinema berrian maiz talkan irudikatzen diren landaeta hiri identitateak aurrez aurre jartzea, eta aztertzea zergatik eta nola egiten duten talka. Izan ere, euskarazko zinemaren loralditxo berri horretan antzeko pisua daukate bi mundu horiek, eta irudi osoago bat lortuko litzateke bi dimentsio horiek (eta beren arteko pultsuak) aztertuz gero, zinemak euskal kultura eta gizartearekin duen harremana hobeki uler dezagun.
‎Ikerketa honen helburu nagusia bertso eskolen izaera hezitzailea aztertzea eta haien ezaugarriak eta potentzialitateak identifikatzea da. Horretarako, nerabezaroko beharrizanak kontuan izanda eta bereziki identitatearen berreraikuntzan arreta jarrita, bertso eskolek prozesu horretan eskaintzen dizkieten tresnak zeintzuk diren aztertu nahi da.
‎Neandertalek komunikatzeko ahozko hizkuntza erabiltzen ote zuten aztertzea izan da lan honen helburu nagusia, bai eta horren inguruko teoriak aurkeztea ere. Horretarako, lehenengo atalean neandertalen ikerketaren historia azaldu da taula batean, denboran zehar aurkitutako aztarnak kronologikoki antolatuta.
2022
‎Merkatu globalizatu batean gertatutako krisi ekonomikoen aurrean, enpresa txiki eta ertainen (ETE) berrikuntza funtsezkoa da haien biziraupenerako. Ikerketa honen helburu nagusia da ETE etan jokabide berritzailea errazten eta zailtzen duten faktoreen eragina ikertzea, berrikuntza taldeak eta haien ingurunea aztertuz. Hurbilketa metodologiko misto baten bidez, maila anitzeko eta luzetarako ikuspegiarekin, kultura berritzaile eta parte hartzaileek, lidergo eraldatzaileek eta plangintzek jokabide berritzaileak sustatzen ote zituzten aztertu zen.
‎Berrikuntza ETEak garatzeko funtsezko faktorea denez (Krishnan eta Scullion, 2017), azterlan honen helburu nagusia ETE etan jokabide berritzailea errazten eta zailtzen duten faktoreen eragina ikertzea da, berrikuntza taldeak eta hauen ingurunea denboran zehar aztertuz. Zehazki, ETE etan kultura berritzaile eta eta berrikuntza taldeen hurbileko ingurunean lidergo eraldatzailea izateak langileen jokabide berritzailea sustatuko duen aztertzen da.
‎Ikerketa honen helburu nagusia 8 eta 12 urte bitarteko haurrengan gainpisuaren eta obesitatearen arteko erlazioa aztertzea izan zen, zenbait aldagai soziodemografiko, psikologiko eta emozional kontuan izanik. Lagina Debagoieneko Lehen Hezkuntzako hirugarren eta seigarren mailetako 1.937 aurrenerabek osatu zuten.
‎Larrinagaren ustez, euskara kolokialaren deskribapen oso bat falta zen eta eskuliburu honen helburu nagusia hutsune hori betetzea da. Egilearen ustez, une honetan, belaunaldi gazteetan batez ere, hutsune handia dago euskara kolokialaren ezagutzan.
‎Hala, lan honen helburu nagusia izan da jokabide desberdineko hitz motak bereiz aztertu beharrekoak direla aldarrikatzea. Agerian geratu da adberbio kategoriaren berezko ezaugarriak definitzeko zailtasunaren jatorria zera dela, funtzio adberbiala, hau da, aditzaren edo perpausaren modifikatzailearena, kategoriari berari egozten zaiola.
2023
‎Galdera horiei erantzuteko asmoz, zahartzaroko mendekotasunaren inguruko irudikapen sozialak aztertzea da ikerketa honen helburu nagusia. Horretarako,
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia