Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 31

2009
‎Bi ziren ikerketa honen helburu nagusiak:
‎Ikerketa honen helburu nagusiak:
2010
‎Eleaniztasunerako Ekintza Planaren helburua da unibertsitatean hizkuntza politika bat lantzea laneko hiru hizkuntzak sustatzeko, eta, ahal den neurrian, laugarren hizkuntza ere sartzeko. Plan honen helburu nagusia esparru eleaniztun bat eraikitzen laguntzea da, hizkuntza eta kultura katalanaren zaintzan eta sustapenean oinarrituta.
‎...zearen esperientzia jaso, esperientzian izandako uneak eta urratsak antolatu eta esperientzia horren azalpen edo narrazio landua, egituratua eta sistematizatua prestatu da. hau da, gertaera izandakoa diskurtso bihurtu da. baina diskurtsoa ez da deskribapen hutsa izan; aitzitik, diskurtso horrek sistematizazioaren beraren ardatza artikulatu duen galdera gakoari erantzun nahi izan dio, horrela, tesi honen helburu nagusitik eratorritako ikerketa galdera argitzeko elementuak eskainiz. diskurtsoaren egiturak, bestalde, praktikan izandako mugarriak jaso eta esku hartze prozesuan aplikatutako ekintza ikerkuntza metodologiatik eratorritako zikloen eskema zirkularra bereganatu du. ondorioz, lau ziklo edo denbora fase bereizi dira esperientziaren ibilbidea zedarritzeko.
2011
‎Liburu honetan, sakon aztertzen da hizkuntzaren normalkuntzaren esparruan garrantzia nagusia duen gaia, hizkuntzekiko jarrerak eta aurreiritziak. Ikerketa honen helburu nagusia da, batez ere arrakastaz euskaldundu ez diren euskal herritarren jarrerak eta aurreiritziak aztertzea. honela, elebitasunerako mesedegarri diren aurreiritziak arakatzen dira, eta jarrerotan zein faktorek eragiten duten antzematen dira. helburu hau betetzeko osagarriak diren bi metodologia nagusi erabiltzen dira; kualitatiboa eta kuantitatiboa. kualitatiboari dagokionez, hainbat ez...
2012
‎Azken finean, eta abiapuntura itzuliz, lan honen helburu nagusia ditugun baliabideak kontuan hartuz kalean entzuten den euskararen erabilera handitzea izango da.
‎Azken finean, eta abiapuntura itzuliz, lan honen helburu nagusia ditugun baliabideak kontuan hartuz kalean entzuten den euskararen erabilera handitzea izango da. ez dirudi gehiegi denik esatea XX. hasieran oraindik zumarragako euskara erdaren eguneroko mintzajardun zabal arrunta euskararen alde makurturik zegoela. hor izango zen, noski, gaztelera eskoletan eta agintarien artean, baina euskarak menperatuko zuen etxean (gehienetan), kalean, taber... Baina XXI. mendera jauzi eginez inork gutxik onartuko dizkio menpekotasun horiek euskarari gaur egun:
2013
‎Euskararen erabilerak izan duen bilakaerak agerian jarri du aldaketa sakona dela hizkuntz ohitura berriak barneratzea. Hizkuntz bidaia hori erraztea da lan honen helburu nagusia. Lanaren sorburuan, honako hiru galdera hauek daude:
2014
‎Euskararen erabilerak izan duen bilakaerak agerian jarri du aldaketa sakona dela hizkuntz ohitura berriak barneratzea. Hizkuntz bidaia hori erraztea da lan honen helburu nagusia. Lanaren sorburuan, honako hiru galdera hauek daude:
‎Hizkuntz bidaia hori erraztea da lan honen helburu nagusia.
‎Ikerlan honetan, Kataluniako eta La Franja deritzon Aragoiko mugako eremu katalanduneko zenbait herritako DBHko lehen mailako nerabeen jarrera linguistikoen analisi konparatibo bat egiten da. Zehatz mehatz esanda, ikerlan honen helburu nagusia da jakitea zein diren nerabeen jarrera linguistikoen kausak. Horretarako, erregresio lineal anizkoitzeko eredu bat erabili dugu, hainbat hurbilketa enpiriko eta teorikotako aldagai esanguratsuak konbinatzen dituena.
2015
‎Ikerketa honen helburu nagusia izan da DBHko Tolosako gazteen (12 urte) ahozko hizkuntza hobetzea eta hori lortzeko beharrezko metodologia didaktikoetan sakontzea.
‎Esanda bezala, ikerketa honen helburu nagusia izan da DBHko Tolosako gazteen (12 urte) ahozko hizkuntza hobetzea eta hori lortzeko beharrezko metodologia didaktikoetan sakontzea. Ikuspegi soziolinguistikotik errealitate linguistiko ezberdindun ikastetxeak ditugu Tolosan, eta jakin nahi izan da aldagai soziolinguistikoak (etxetik dakarten hizkuntzak, batez ere) ere baldintzatzen ote duen materialetan eta ikasleen ahozko ekoizpenen garapenean.
2016
‎Egitasmo honen helburu nagusia da" Gasteizko gurasoak euskararen transmisioan duten garrantziaz jabetzea eta Udalak arlo horretan egiten duen lana ezagutaraztea".
‎Egitasmo honen helburu nagusia da" Gasteizko gurasoak euskararen transmisioan duten garrantziaz jabetzea eta Udalak arlo horretan egiten duen lana ezagutaraztea". Helburua lortzeko hainbat fase bete behar izan dugu prozesuan zehar.
2017
‎1 SARRERA egitasmo honen helburu nagusia da gaur egun euskal autonomia erkidegoko administrazio orokorrean euskararen erabileraren gainean indarrean dagoen legediak ezartzen dituen mugak eta aukerak ezagutzea. zehatz mehatz langile publikoaren eta euskararen derrigorrezko ezagutza eta erabileraren arteko erlazioak aztertuko dira, bereziki honako hiru ardatzen inguruan: lehenik, euskal administraziora sartzeko euskararen derrigorrezko ezagutza modu orokorrean langileei ezartzearen ingurukoa; bigarrenik, euskal administrazioaren langile elebidunak zerbitzu hizkuntza euskaraz ematera behartzearen ingurukoa; eta, hirugarrenik, euskal admimnistrazioaren langile elebidunak euskaraz lan egitera behartzearen ingurukoa. horretarako, zuzenean zein zeharka eragiten duen legedia aztertuko da, eta indarrean dauden legeen eta auzitegiek utzitako epaien azterketa deskriptiboa, konparatiboa eta kritikoa egingo da. hain zuzen ere, egitasmoa hiru atal nagusitan antolatuta dago. lehenik, euskal administrazioaren ikuspegitik euskararen ofizialtasuna xedatzen duten legen azterketa, bigarrenik, beste autonomia erkidegoetan katalanaren eta galizieraren ofizialtasuna xedatzen duten legen azterketa, eta, azkenik, hizkuntza ofizialen inguruan estatuko auzitegiek urteotan ebatzi dituzten epaien azterketa. azterketa kualitatibo hau egiteko euskal autonomia erkidegoaren eremua aukeratu egin da hori delako euskal herriko gaur egungo hiru admimnistrazio eskualdeen artean euskarak lege egoerarik aldekoena duen lurraldea. bestalde, administrazio orokorrean eragiten duen legedia aztertu da egitasmoak administrazioaren ikuspegi orokor bat lortzeko asmoa duelako, hezkuntza, segurtasun, justizia, edo osasunsistemen modukoen berezitasunak alde batera utzita. azkenik, egitasmomaren gidalerro nagusiekin bat, honako hiru hipotesiak planteatu dira:
‎" Ikerketa soziolinguistikorako metodologiak eta teknikak". Hiznet, 13 or. eta orain ekar dezadan ikerlan honen helburu nagusia gogora: " hondarribiko 16 urte edo gehiagoko euskaldunen hizkuntza erabilera osoa, Hipotesi zehatza:
2018
‎Artikulu honetan Soziolinguistika Klusterra hainbat eragilerekin oraindik ere lantzen ari den ikerketa baten berri ematen da. Proiektu honen helburu nagusia hauxe da: herri eta eskualdeetan euskararen inguruko aktibazioa eragiteko gakoak identifikatzea eta aktibaziorako metodologia proposatzea.
‎Proiektu honen helburu nagusia hauxe da: herri eta eskualdeetan euskararen inguruko aktibazioa eragiteko gakoak identifikatzea eta aktibaziorako metodologia proposatzea.
‎Dena den, kasu askotan ez dira lortu nahi ziren emaitzak. Orain arte egindakoetatik ikasi eta aurrerantzean erabiliko diren lan egiteko modu berriak eraikitzea da ikerlan honen helburu nagusia, euskararen aldeko aktibazioa lortzeko tokian tokiko herritarren artean.
‎Proiektu honen helburu nagusia hauxe da: herri eta eskualdeetan euskararen inguruko aktibazioa eragiteko gakoak identifikatzea eta aktibaziorako metodologia proposatzea.
‎Horrela, egitasmo honen helburu nagusia Bezero Misteriotsuaren Teknika aztertzea da, herri administrazioetan zerbitzu hizkuntzaren ebaluazioa egiteko ematen dituen aukeren ikuspegitik. Aintzat hartu behar da teknika honek sektore pribatuan duela bere jatorria, eta Administrazioan erabili ahal izateko horren ezaugarriak kontuan hartu behar direla; era berean, herritarrak ez dira bezero soilak Administrazioarekin jarduten dutenean.
2019
‎Gomendioak herri aginteentzat" liburuxka. Bide orri honen helburu nagusia da ingurune digitalean, euskararen esparruan, erabakiak hartu edota ekimenak bideratzeko aukera eta ahalmena duen edonori bereziki Administrazioarinorabide horretan aholkua eskaintzea eta balizko erronken berri ematea. Artikulu honetan, erronka nagusiak zeintzuk izan daitezkeen aipatzen dira.
‎Egitasmo honen helburu nagusia hizkuntza ohiturak aldatzeko ariketa praktiko bat egitea zen, baina denbora luzez eta modu jarraituan. hori eragiteko, erronka bat ezarri zitzaien hernaniarrei, zifretan: baietz urte amaierara arte 1.000 herritar baino gehiago aktibatu beren eguneroko bizitzako ohituraren bat aldatzera euskararen inguruan.
‎2010eko hamarkadan lehen lana argitaratu duten belaunaldi berriko musikariek egindako hizkuntza hautuaren atzean dauden arrazoiak aztertzea izango da ikerketa honen helburu nagusia. Ildo horretan, hizkuntza hautua azaltzeko erabiltzen dituzten arrazoien atzean dauden diskurtso linguistikoak tentuz aztertu dira.
2022
‎Lan honen helburu nagusia hauxe izan da: Nafarroako eremu mistoaren testuinguruan ereduan euskaldundutako gazteen euskara erabilera gehiago ezagutzea.
2023
‎Ikerketa honen helburu nagusia izan da katalana, euskara, valentziera eta galizieraren marko juridikoen bilakaera ezagutzea eta euren arteko desberdintasunak azaleratzea hedabideen sektorean. Helburu nagusia zehaztasun handiagorekin erdiesteko, bigarren mailako bost helburu planteatu zaizkio ikerketari.
‎Ikerketa honen helburu nagusia izan da katalana, euskara, valentziera eta galizieraren marko juridikoen bilakaera ezagutzea eta euren arteko desberdintasunak azaleratzea hedabideen sektorean.
‎Bailara mailan euskararekiko konpromisoa zuten enpresak identifikatzea eta haiekin harremana egitea izan zen Elhuyarrek egindako ikerketa honen helburu nagusia.
‎Elhuyar Aholkularitzak urte bitartean ikerketa bat egin zuen Oarsoaldeko enpresek euskararekiko zein egoera zuten jakiteko eta ondoren enpresei egokitutako euskara planak garatzeko. Zehatzago esanda, bailara mailan euskararekiko konpromisoa zuten enpresak identifikatzea eta haiekin harremana egitea izan zen Elhuyarrek egindako ikerketa honen helburu nagusia. Horrela, lau udalerrietako udalek baliabideak eskainiko zizkieten euskararekiko konpromisoa adierazitakoei, enpresa horietako euskara plana finantzatuz.
‎Hortaz, Tŝilhqot’in ikasteko eta hizkuntza komunitate horretan biziberritzeko estrategiak eta baliabideak identifikatzea izan da lan honen helburu nagusia. Bigarren mailako beste helburu batzuk ere garatu ditugu helburu nagusiari testuingurua emateko asmoz:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia