Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2007
‎Euskal Herriko Kale Erabileraren Neurketa Orokorra 1989 urtean egin zen lehen aldiz; geroztik lau urtez behin errepikatu da, eta 2001etik aurrera bost urtez behin. 2006an, beraz, Euskal Herriko hizkuntzen erabileraren kale neurketa egin da eta laster aurkeztuko dizkizuegu neurketa honen emaitza guztiak BAT aldizkariaren ale berezi batean. Artikulu honen asmoa kale neurketen funts teorikoa, 2006ko neurketaren berezitasunak, eta erabiliko ditugun lan hipotesiak aurkeztea da.
‎Hasteko eta behin zorionak eman nahi nizkieke beste behin ere Soziolinguistika klusterreko kideei horrelako lana burutu izanagatik, izan ere beste behin ere datuok eskuartean edukitzeak zirrara berezia ekartzen baitu. Zirrara, etsipena, kezka, poza eta denetarik topatu ahal dugu geure barnean beste urte batez etsamin zail honen emaitzak eskuan jaso ondoren. Zirrarak baino beste baterako utzi ditugu, izan ere, honakoan datuak serio aztertzeko ahalegina eskatu baitigute eta ez hainbeste geure barne emozioetan esnatu dituzten sentimenduen azalpena.
‎Dena dela eta 5 kale neurketa honen emaitzen nondik norakoak aztertzen hasi baino lehen metodologia eta egiteko moduen inguruan kezka adierazi nahiko nuke ez ditugulako azken kale neurketaren emaitzak pasatu eskualdeka, euskararen lurralde honetan beti nahi izaten dugu hemengo eta hango errealitateekin alderatu geure burua eta oraingo honetan makina bat eskualde txikitako biztanleok ez dugu aukerarik izan geure mintza joerak aztert...
2008
‎Azken honetan 2006an neurtu ziren herriak hartu ditugu aintzat, ez besteak. Beste neurketak hartzeak, ez luke lantxo honen emaitza aldatuko eta beraz, bego horrela. Hiru neurketa horien datuak ondorengo grafikora bildu ditugu:
2012
‎Jasotako datuen bolumen handi horrek bermatzen du fidagarritasun estatistikoa. Artikulu honetan ikerketa honen emaitza nagusiak aurkeztuko dira. • Hitz gakoak:
‎Beraz, gaur egun euskararen egoera nolakoa den adierazteaz gain, azken hogei urteotako bilakaera nolakoa izan den azaltzeko aukera ematen digu. Artikulu honetan, inkesta honen emaitza nagusiak aurkeztuko dira.• Hitz gakoak: Inkesta soziolinguistikoa, hizkuntza gaitasuna, hizkuntza transmisioa, erabilera, jarrera.
‎2 ustekizuna ontzat dutenak eta kontrakoa pentsatzen dutenak. Litekeena da hori, baina ez du inongo eraginik txosten honen emaitza nagusian.
‎Bestalde, uste dute euskara ez dela zama bat enpresentzat. Beraz, azken batean, eta gure ikerketarako, esaldi bakarrean laburtu daitezke ikerlan honen emaitza nagusiak: EAEko gazteen artean euskararen ezagutza zabala da (%70 ingurukoa) eta erabilera baxua (%18 ingurukoa), baina haien euskararekiko pertzepzioa eta aktitudeak positiboak edo oso positiboak dira.
‎Aipagai dugun laugarren eta azken ikerketa honen emaitzetatik gurearekin harreman zuzena dutenak orokorrean hartuz eta laburbilduz, zera adieraz daiteke: EAEko erdaldunek, euskara jakin ez arren, euskararen mundutik hurbil daudela edo mundu hori interesatzen zaiela diote (%80, 4).
‎Azken batean, horrek erakusten digu aztergai dugun eremuan aldagaiak eta faktore moderatzaileak asko eta askotarikoak izan daitezkeela kasu bakoitzean, eta kontuz ibili behar dela ondorio orokorrak ateratzeko garaian. Horregatik esan dugu lehenago, eta errepikatuko dugu hemen orain, ikerlan honetan hizkuntza gutxituen ikerketarako ekarpenen bat egiten eta hizkuntza gutxitu askorentzat baliagarria izan daitekeen ikerketa ildo bat sortzen saiatuko garela, baina gero ikerketa honen emaitzak direla inondik inora zuzenean estrapolatu. Kasu bakoitzean egoki aztertu dituzte ikerlariek, gu hemen egiten ari garen bezala, aztergai duten hizkuntzaren egoera soziolinguistikoa, herritarren harekiko aktitudeak eta ikerketan aztertzen ari garen beste zenbait irizpide soziolinguistiko eta psikolinguistiko.
2014
‎Euskaraz ezgai diren pertsonek euskarazko edozein komunikazio areriotasunez hautematen dutela pentsatzeak onarpen kritikoa du (eta isilekoa hainbat mailatan), baina ikerketa honen emaitzek aditzera ematen dutenez, litekeena da hori errealitatearekin bat ez etortzea. Oso esanguratsua da portaera asertiboa beste bi portaerak baino hobeto baloratua izana sistematikoki.
‎Euskaraz ezgai diren pertsonek euskarazko edozein komunikazio areriotasunez hautematen dutela pentsatzeak onarpen kritikoa du (eta isilekoa hainbat mailatan), baina ikerketa honen emaitzek aditzera ematen dutenez, litekeena da hori errealitatearekin bat ez etortzea. Oso esanguratsua da portaera asertiboa beste bi portaerak baino hobeto baloratu izana sistematikoki.
2016
‎Ideia horiek afinitate diagrama bidez sailkatu eta mapa batean jaso ziren. Ondoren, eta horiek guztiak kontuan hartuz, Corpusaren lehen zirriborroak prestatu eta horiei ekarpenak eginez, fase honen emaitza nagusia izan den Corpus horren azken txostena osatu zen, hau da, Hizkuntza ekologiaren diskurtsoaren ideia nagusien bilketa: Materialen Corpusa izeneko Txostena.
‎Ondoren, txostenak prestatu, materialak argitaratu eta proiektuaren amaiera eman zitzaion. Fase honen emaitza izan ziren EkoLinguA Solasjokoaren azken bertsioa eta EkoLinguA Solas jokoaren Gida.
‎Fase honen emaitza nagusia proiektutik sortutako azken produktua izan da: EkoLingua Solas jokoa, bere Gida eta Materialekin. zenik, soilik esku hartze bat izango zela.
‎Kontrastatu eta jokoa balidatu, emaitzen analisia eta balorazioak egin, eta produktua kaleratzearen fasea. Fase honen emaitza nagusia proiektutik sortutako azken produktua izan da: EkoLingua Solas jokoa, bere Gida eta Materialekin.
‎Lan honen emaitzen argitara uste dut badirela mahai gainean gelditzen diren hainbat galdera, beste lan batzuekin erantzuten saiatu beharrekoak.
2019
‎Andras Kornai – Hizkuntzen Heriotza digitala dira. gainera, wikipediak, antzeko ideiak dituzten erabiltzaileekin topo egiteko ingurune erakargarri bat eskaintzen du, eta baita denon artean ezagutzarekin lotutako helburu bat lortzeko ere. erakargarria eta instrumentala da, eremu digitalean hizkuntza eta kultura garatzeko tresna baita. Ikerketa honen emaitza bat aurreratuz, horrela laburbil daiteke ondorioa; wikipedia gabe igoera digitalik ez. wikipedia sortzeko beharra oso argi antzematen da digitalki igotzen ari diren hizkuntza guztietan. hori argi geratzen da ondoko datuan: egun 533 proposamen daude inkubagailuan, indarrean dauden wikipedien kopuru bikoitza. hala, wikipedia bat martxan edukitzeko eta sailkapenean igotzeko helburua hain da indartsua, ze hainbatetan trikimailuak erabiltzen diren gora egiteko, artikulu kopurua baino ez baita erabiltzen sailkapenean (http://meta.wikimedia.org/wiki/ List_ of_ wikipedias). potemkin wikipedia lotsagabeen adibide behinena Volapük wikipedia dugu (37.a sailkapenean), non makinaz sortutako informazio geografikoak nagusi diren. metodoak izeneko atalean eztabaidatuko dugu nola saihets daitezkeen trikimailu horien ondorioak.
‎hernanin mila lagun baino gehiago saiatu dira beren egunerokotasunean hizkuntza ohituraren bat aldatzen. Eta ikerketa honen emaitzek jasotzen dutenez, badirudi saiakera hori ari dela bere fruituak izaten. Orain lanik zailena gelditzen da:
2021
‎Esan gabe doa ikerketako oinarria izan diren jatorri atzerritarreko biztanleen ekarpena ezinbestekoa izan dela, esker onez eman baitigute euren bizipenen eta iritzien berri pertsonal eta, ahal izan dutenean, baita kolektiboa ere. Biztanle horietako bakoitzari eskerrak baino gehiago eman nahiko genizkioke; nahiko genuke ikerketa honen emaitzak baliagarriak izatea gure gizartean egiten ari diren proiektuen ibilbidea leuntzeko.
‎Emaitza intelektual horrekin batera, esperientzia trukea sortu da Europako kultura ondarearen aberastasuna eta balioa sustatzen ari diren erakundeen zein kanpainen eta ondare hori osatzen duten eskualdeen artean. Proiektu honen emaitza nagusia proiektu hau garatu duten erakunde kideen eskualde eta herrialdeetako hizkuntzak ikasteko plataforma birtual bat izan da. Plataforma hori ikaskuntza intuitibo eta erakargarrian oinarritzen da, ikus entzunezko baliabideen eta etengabeko prestakuntzaren bidez. Baliabide horiei esker, helduei (bereziki migratzaileei eta errefuxiatuei) tokian toki gizarteratzea ahalbidetzen zaie.
2023
‎Larraina Euskara Elkarteak eginiko ikerketa honen emaitza Zumaiako haurren sozializazioan euskarak duen lekuaren inguruan lehen diagnostikoa egitea izan da (Larraina Euskara Elkartea 2022).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia