Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 9

2017
‎Kasu honetan ere ez dakigu Euskaltzaindiaren egitasmoan Orixeren proiektuaren oihartzunik ote dagoen; baina gogorarazi behar da ordurako Orixe Euskaltzaindiko langile zela (1923az geroztik), Maidagan idazkariaren, Azkue euskaltzainburuaren eta batik bat Olabideren ondoan; ez dirudi Azkueren ekimena Orixeren 1919ko proiektuari emaniko erantzun zuzena denik, baina Orixe egitasmo berriaren jakitun izan zen, zalantzarik gabe. Nolanahi ere, hurrengo urteetan ez dugu aurkitu xede honen emaitzen arrastorik.
2018
‎Artikulu honetan, Iparraldeko toponimia aztertuz, bildu ditugun datuek zer nolako ekarpena daukaten frogatuko dugu, bereziki fonetika mailan. Baina gaian sartu aitzin, lan honen emaitzak beren testuinguruan kokatu behar ditugu eta lehen lehenik, urteetan, Euskaltzaindiak Ipar Euskal Herriko toponimiari buruz akuilatu duen xede bat aipatuko dugu. Proiektu horren helburua zen Frantziako Institut de l’information geographique et forestiere (IGN) 1 deitu erakundeak argitaratzen dituen 1:
‎Lan honen emaitza garrantzitsuena ezaugarri linguistiko berezi baten erakustea izan da, erran nahi baita, tegi leku atzizkia te forma bilakatzea, a bokal irekiaren gibelean delarik, arteko formatik pasatuz (tei). Diptongoen laburtzea, hizkuntzalaritzan fenomeno klasikoa dena, toponimia arloan gauzatzen da, eta, horretan, Martinetek jadanik (1986) edo berrikitan Salaberrik (2015) diotenarekin ados gara, leku izenen azterketak hizkuntzari ekar liezazkion argitasunak azpimarratuz.
2020
‎Hiru urtean zehar sortutako txostenetan eta bestelako materialetan, 13 hizkuntzaren eta kirol esparruaren arteko harremana ulertzeko interesga12 Esan behar da, egitasmo honen emaitzak talde lanaren fruitua izan zirela. Ikerlari taldeaz gain, gurekin batera beste elkarte zein erakunde batzuk aritu ziren:
‎Gazteen gaitza dela diote: bere ki4 Besteak beste, ikusi 2012an, Kulturaren Euskal Behatokiak egindako ikerketa honen emaitzak: https://www.kultura.ejgv.euskadi.eus/contenidos/informacion/keb_argit_gazt_kultur_kontsumo/ eu_ def/ adjuntos/ gazteen_ kultura_ kontsumoa_ 2012.pdf
2022
‎Mugimenduen konbinazioari dagokionez, azterketa honen emaitza da corpus osoan ia ez dagoela errepikatzen den konbinaziorik. Izan ere, gehienez, konbinazio bera bi aldiz errepikatzen da.
‎Hala ere, azterlan honen emaitzek erakusten dute, laburpenetan behintzat, ez dagoela euskaraz testu akademikoak idazteko modu homogeneorik, ez diskurtso mailan, ez maila linguistikoan. Ikusi egin behar behatu ditugun zenbait ezaugarri joera bilakatzen diren ala ez.
‎Aurrez ere aipatu bezala, ikerketa diskurtsibo linguistiko honen emaitzek erakusten dutenez, euskaraz idatzitako artikulu zientifikoen laburpenak idazteko modu homogeneo edo sistematizaturik ez dago, noranzko horretan doazen zantzuak izan daitezkeenak hauteman diren arren. Eremu akademikoan euskaraz idazteari dagokionez berariaz adostutako araurik egon ez arren, aztertutako testuek erakusten dutena izan liteke esparru akademikoko idazmoldeetara hurbiltzeko ahalegin bat.
‎Honako atal honetan, esku arteko ikerketa honen emaitza esanguratsuenak eztabaidatu eta ondorio azpimarragarrienak nabarmenduko ditugu. Oinarri kuantitatiboko lana izaki, aztergai izan dira 418 irakasleren hizkuntza usteak, hau da, irakasleek hizkuntzei euskarari berezikiatxikita dituzten usteak aztertzea honako bost aspektu hauetan:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia