2017
|
|
Kasu honetan ere ez dakigu Euskaltzaindiaren egitasmoan Orixeren proiektuaren oihartzunik ote dagoen; baina gogorarazi behar da ordurako Orixe Euskaltzaindiko langile zela (1923az geroztik), Maidagan idazkariaren, Azkue euskaltzainburuaren eta batik bat Olabideren ondoan; ez dirudi Azkueren ekimena Orixeren 1919ko proiektuari emaniko erantzun zuzena denik, baina Orixe egitasmo berriaren jakitun izan zen, zalantzarik gabe. Nolanahi ere, hurrengo urteetan ez dugu aurkitu xede
|
honen
emaitzen arrastorik.
|
2018
|
|
Artikulu honetan, Iparraldeko toponimia aztertuz, bildu ditugun datuek zer nolako ekarpena daukaten frogatuko dugu, bereziki fonetika mailan. Baina gaian sartu aitzin, lan
|
honen
emaitzak beren testuinguruan kokatu behar ditugu eta lehen lehenik, urteetan, Euskaltzaindiak Ipar Euskal Herriko toponimiari buruz akuilatu duen xede bat aipatuko dugu. Proiektu horren helburua zen Frantziako Institut de l’information geographique et forestiere (IGN) 1 deitu erakundeak argitaratzen dituen 1:
|
|
Lan
|
honen
emaitza garrantzitsuena ezaugarri linguistiko berezi baten erakustea izan da, erran nahi baita, tegi leku atzizkia te forma bilakatzea, a bokal irekiaren gibelean delarik, arteko formatik pasatuz (tei). Diptongoen laburtzea, hizkuntzalaritzan fenomeno klasikoa dena, toponimia arloan gauzatzen da, eta, horretan, Martinetek jadanik (1986) edo berrikitan Salaberrik (2015) diotenarekin ados gara, leku izenen azterketak hizkuntzari ekar liezazkion argitasunak azpimarratuz.
|
2020
|
|
Hiru urtean zehar sortutako txostenetan eta bestelako materialetan, 13 hizkuntzaren eta kirol esparruaren arteko harremana ulertzeko interesga12 Esan behar da, egitasmo
|
honen
emaitzak talde lanaren fruitua izan zirela. Ikerlari taldeaz gain, gurekin batera beste elkarte zein erakunde batzuk aritu ziren:
|
|
Gazteen gaitza dela diote: bere ki4 Besteak beste, ikusi 2012an, Kulturaren Euskal Behatokiak egindako ikerketa
|
honen
emaitzak: https://www.kultura.ejgv.euskadi.eus/contenidos/informacion/keb_argit_gazt_kultur_kontsumo/ eu_ def/ adjuntos/ gazteen_ kultura_ kontsumoa_ 2012.pdf
|
2022
|
|
Mugimenduen konbinazioari dagokionez, azterketa
|
honen
emaitza da corpus osoan ia ez dagoela errepikatzen den konbinaziorik. Izan ere, gehienez, konbinazio bera bi aldiz errepikatzen da.
|
|
Hala ere, azterlan
|
honen
emaitzek erakusten dute, laburpenetan behintzat, ez dagoela euskaraz testu akademikoak idazteko modu homogeneorik, ez diskurtso mailan, ez maila linguistikoan. Ikusi egin behar behatu ditugun zenbait ezaugarri joera bilakatzen diren ala ez.
|
|
Aurrez ere aipatu bezala, ikerketa diskurtsibo linguistiko
|
honen
emaitzek erakusten dutenez, euskaraz idatzitako artikulu zientifikoen laburpenak idazteko modu homogeneo edo sistematizaturik ez dago, noranzko horretan doazen zantzuak izan daitezkeenak hauteman diren arren. Eremu akademikoan euskaraz idazteari dagokionez berariaz adostutako araurik egon ez arren, aztertutako testuek erakusten dutena izan liteke esparru akademikoko idazmoldeetara hurbiltzeko ahalegin bat.
|
|
Honako atal honetan, esku arteko ikerketa
|
honen
emaitza esanguratsuenak eztabaidatu eta ondorio azpimarragarrienak nabarmenduko ditugu. Oinarri kuantitatiboko lana izaki, aztergai izan dira 418 irakasleren hizkuntza usteak, hau da, irakasleek hizkuntzei euskarari berezikiatxikita dituzten usteak aztertzea honako bost aspektu hauetan:
|