Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2010
‎Datozen urteetan erritmo bera jarraitzea nahiko genuke. Itzulpenen arloan ere (ikus ere III taula) gorakada nabaria izan du serie berezietako itzulpenen kopurua, honen barruan Leye Legeak (zuzenbidea) eta Limes (filosofia) bildumak daude.
2015
‎etxean erdaldun izanda, txikitatik eskolan euskara ikasi duena. Hiztun mota honen barruan askotariko sailkapenak egin daitezke, hiztun berriaren harreman esparruen ezaugarri soziolinguistikoen arabera. Gure ustez, hiztun mota guztiek daukate zilegitasuna hizkuntza erabiltzeko, moldatzeko, (des) itxuratzeko, eta hori, noski, hiztunen unean uneko behar komunikatiboen arabera gertatuko da.
‎Euskararen Aholku Batzordeak 2012an onartutako Euskara Sustatzeko Ekintza Planean (E.S.E.P.), ezarri ziren helburu estrategikoak (euskararen jabekuntza, erabilera eta elikadura) lortzeko zehar lerroen artean euskararen zabalkundea aipatzen da, eta honen barruan kanpo proiekzioa. Hau da E.S.E.Pek honi buruz jasotzen duena:
2017
‎Aurrera eginez, oinarrizkoa den beste aldagai bat sexua da. Hitanoaren erabilera desberdina da neska edo mutil izan zeren eta, adibidez, sexu berekoen artean errazago ematen da hitanoa eta honen barruan gizonen artean gehiago ematen da emakumeen artean baino. Hala ere, gai honen inguruan aurrerago gehiago mintzatuko naiz.
‎(1) sozializazio sexistak 12 urteko nerabeen euskararen praktika sozialean duen eragina esploratzea; (2) nerabe horiek bizipenetan eta diskurtsoetan genero rolen araberako hizkuntza ezberdintasunik identifikatzen eta deskribatzen ote duten jasotzea eta (3) hizkuntza ezberdintasun horien nolakotasuna aztertzea eta genero ikuspegi baten bidez ulertzea. ikerketan gazteen perspektiba erdigunean jartzeko ahalegina egin nuen; aktoreen iritzia eta hausnarketatik abiatu nintzen, haurtzaro eta nerabezaroaren antropologiaren planteamendu teoriko metodologikoak erabiliz. antropologian ohikoak diren tekniken bidez nerabeen hizkuntzasozializazioan ematen diren prozesuetara hurbilketa egin nuen, nerabeen praktiken azterketa eginez eta nerabeen hausnarketetatik abiatuz. horretarako, etnografia lanetan ohikoak diren hiru teknika erabili nituen. batetik, behaketa parte hartzailea: lezo eta pasai donibaneko nerabeekin egon nintzen. behaketa hauek gipuzkoako bi herritako" kuadrillategi" 3 aisialdiko egitasmoaren baitan garatu nituen. guztira, 12 eta 16 urte arteko 65 gaztek parte hartu zuten. lezon lau ostiral arratsaldetan izan nintzen, eta pasai donibanen beste lau arratsaldetan, denak 2015eko udazkenean. behaketak aisialdiko programa honen barruan egiteko arrazoiak bi ziren: batetik, herri hauetako nerabe asko biltzen diren gune batean egoteko aukera ematen zidan; bestetik, egoera erabat informala ez bada ere, programa honetan nerabeak lagunarteko egoera ez formaletik oso gertu egoten dira.
2018
‎Helduekin hizketaldi luzeagoak edukitzeko joera handiago ere neskei sumatu diegu. Aniztasun honen barruan, hala ere, zirikatze edo irainez betetako esamoldeen erabilera mutilen artean askoz nabarmenagoa da. Neskek horrelako hizkera erabiltzeko lotsa agertzen dute.
‎Aktibazio prozesuen gako edo giltzarri honen barruan aniztasuna eta ezberdintasunak modu irekian kudeatzeko ahalegin kontzientea egin behar da. Hau da, talde eragilean eta prozesuan aktibatuko direnen artean ere bilatzen diren aniztasunak eta ezberdintasunak (adina, generoa, jatorria, ideologia, klase soziala, ezagutza maila...) erronka izango direla jakitun, hori pertsonalki eta kolektiboki lantzeko prestasuna behar da.
‎Aktibazio prozesuen gako edo giltzarri honen barruan aniztasuna eta ezberdintasunak modu irekian kudeatzeko ahalegin kontzientea egin behar da.
2020
‎... praktika komunitate gehiagotan eta anitzagotan parte hartzen dutenez, panorama konplexuago eta dinamikoagoa bihurtzen zaigula ikusi dugu. Hala ere, konplexutasun honen barruan, gaztelaniaren erabilera handitzeko joera nagusitzen dela ikusten da. Alde horretatik, ikastolatik kanpoko praktika komunitateetan (eskolaz kanpoko jarduera antolatuetan eta aisialdi ez antolatuan) euskara ia erabat desagertzen dela argi agertzen den fenomenoa da.
‎Praktikakomunitate gehiagotan eta anitzagotan parte hartzen dutenez, panorama konplexuago eta dinamikoagoa bihurtzen zaigula ikusi dugu. Hala ere, konplexutasun honen barruan, gaztelaniaren erabilera handitzeko joera nagusitzen dela ikusten da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia