2003
|
|
Arean ere, gizakia aske dela abiapuntutzat hartuta, gizakiak betebehar batzuk bereganatzen ditu berak hala nahi duelako. Baina, era berean, jainkozko ordena
|
honen
barruan, Jainkoak berak zenbait betebehar ezartzen dizkio gizakiari, eta horrek ezin du ezer egin halakoak saihesteko. Edozein modutan ere, betebeharrak gizakiaren borondatez sortu nahiz haren borondatetik kanpokoak izan, gizakiak beti joka dezake askatasunez, eta beraren jokabide guztiek bi ezaugarri izango dituzte:
|
2005
|
|
Deskribapen berezi baina oso bat, benetako euskal herri leinuaren monografia bat, burutzeko ahalegin honetan, egiaz, saiatu egingo naiz oztopo horiek guztiak gainditzen eta niregan bertan dagoen oztopo handiagoak (aldez aurretik hau aipatzeak ez dakarkio ezer onik irakurleari) uzten didan bezainbeste argitasun eskaintzen. Euskaldunak euren ohituren, hizkuntzaren eta historiaren arabera ezaugarritzen ahaleginduko naiz, azken
|
honen
barruan jakina Espainiar penintsularen jatorrizko biztanleei buruzko ikerketa osoa kokatuko delarik. Ondoren bakarrik erantzun ahal izango diogu galdera honi:
|
2006
|
|
Honako inguruabar arketipiko
|
honen
barruan, pertsonaia bakoitzarekin jarrera zuzen baten eredua erakusten da:
|
|
Guztiz izango ez balitz, pitxer apurtua bat letorke pitxer osoarekin, pitxer" biok" ez baititu ezerezak elkarrengandik bereizten. Hala ere, pitxer hautsia inola ere ez dator bat pitxer osoarekin, azken
|
honen
barruan, esate baterako, ardoa sar baitaiteke, eta aurrenekoan berriz ez. Orain biren arteko pitxerrak zerbait izaten jarraituko balu, baina, bitartean, pitxer izateari utziko balio, hautsiriko zerbait hori bestelakotu eta osorik zen zerbait horretatik guztiz bereizi eta desberdinduko litzateke.
|
2009
|
|
Foucaultek alor horretan ezartzen du bere hausnarketa filosofikoa. Modernitateari buruzko galdera berriak dira, eta horretan ez da axola" zaharrengandik" urruntzea, baizik eta norberaren orainarekin uztartzea, orain honen zentzua aztertzea eta orain
|
honen
barruan eragitea.
|
|
Hasieran, Descartesekin, garbitasuna baldin bagenuen, hau da, arrazoimena eta bakarrik arrazoimena eta ez ohiturak, edo zentzumenak, bigarren honetan hori zalantzan jarriko da. Aro
|
honen
barruan agertuko zaizkigu liburuan tratatuko diren Hume eta Kant, adibidez. Lehenengoak, arrazoimenari oinarri enpirikoa jarriko dio, horrela Kantengan arrazoimena esperientziarekin lotuta geratuko da betiko.
|
2011
|
|
Iraultza erlijiosoa eginda (Lutero), iraultza filosofikoa eginda (Kant), baina iraultza politikoa egin ezinda, Holderlinek Alemaniako Estatu txiki pila, Eliza, gizarte feudala, kultura, zentzu gabeko anabasa bat bezala sentitzen du dena, inon asenturik gabekoa, iragana jada puskatua duela, etorkizunik ez aurrean, absurdo bat orainaldia. Holderlinek horrela bizi dugun Aroa ulertzen laguntzen digu, deritzo Heideggerrek, axalaren azpitik ezaugarri esentzialei antzematen, adi egoten etorkizunari orain
|
honen
barruan kuku. " Geure garai historikoa ez dugu ezagutzen —abisatzen du— Gure herriaren munduko ordua ezkutuan dago guretzat.
|