2000
|
|
Gai honetarako, Euskal Herria ikerketa eremu ezin hobea dugu; batetik, gaur egun ezagutzen dugun egoera politiko eta administratiboa dela medio, biestatu egituratan banatua izateagatik, estatu bakoitzaren antzekotasun eta ñabardurak azaleratzen direlako; eta bestetik, azken mende luze honetan zehar gauzatzen ariden euskal naziogintzak adibide interesgarriak gorpuztu dituelako. Hiru izango dira, beraz, lan
|
honen
ardatz nagusiak: lehenik, terminologia mailan, aipatutako hitzeninguruko hausnarketa, ondoren, gaur egun Euskal Herrian nortasuna bermatzen dutenagirien inguruko eztabaida eta proposamen desberdinak, eta azkenik, gure herria zatitzen duen mugaldean aski zabaldua den nazionalitate bikoitzen azterketa laburra.
|
|
Bestalde, esan beharrik ez dago, kontzientzia nazionala ez da gizakiak berez duen zerbait, heziketaren bidez beregan pizten den zerbait baizik. Gauzak horrela, kultura eta hizkuntza atal
|
honen
ardatz nagusi ditugularik, ikus dezagun zein den nazionalismoaren unibertsoan duten lekua.
|
|
bihurtuz95, Guizot en hitzak erabiliz. Zer esanik ez, irakaslea Estatuaren begirada zorrotzaren pean eduki behar zen eta, ondorioz, ezarriko zen Estatuaren ikuskaritza mekanismo
|
honen
ardatz nagusienetariko bat suertatuko zen: –subreptice?
|
|
Hezkuntza arloari dagokionez, 1857ko lege honekin has gintezke nazionala den hezkuntza sistemaz hitz egiten; alde horretatik, orduan arteko izaera nazionalarena, gobernu eta administrazio liberala garatzeko nahiari lot zekiokeena besterik izan ez zela esango genuke. Era berean hezkuntza sistema nazionalaren eraikitze prozesua Estatu Nazioa eraikitzearenean ulertu behar dela esango genuke, azken
|
honen
ardatz nagusienetarikoa izan zen heinean. Izan ere, horregatik haurdunaldiaz ari ginen orain bertan, Cossio rekin179 batera, irakaskuntzaren antolaketa berriari hasiera eman baino, lege hau baita 1859ko bere araudia ere, XIX. mendearen lehenengo erdialdean egindakoaren ondorioa izan zela esan daiteke, hezkuntza sistema eraikitzeko ahaleginak eta esperientziak koherentzia eta kohesioa zuen egitura osoan bildu zituelarik180 Izan ere, maila guztietan izugarrizko nahaspila zegoen eta irakaskuntzaren gaiaren inguruko legediak eszenatoki kaotikoaren erdian jarri zuen orduko hezkuntza sistema.
|
2002
|
|
Sistema
|
honen
ardatz nagusietako bat da tutoretza saioa. Ikaslearekiko harremana telefonoaren bidez izaten da, baina komenigarria da erregularki berarekinbatera esertzea eta egindakoa eta egin beharrekoa baloratzea.
|
2012
|
|
40). Erresistentzia
|
honen
ardatz nagusia BBKk ahalbidetzen dituen aukera apurrak aprobetxatzea, eta berau erabiltzea TRIPei aurre egiteko. BBKren inguruan indigenek errekonozimendu eta errepresentazio politikoa ahalbidetzen duen nazioarteko plataforma bat lortu dute-eta.
|
2017
|
|
Adierazi bezala, artikulu
|
honen
ardatz den doktore tesia bukatu berri dut. Bertan lortutako emaitzen erakusgarri, ikerketan elkarrizketatutako emakume baten kasuan sakonduko dut:
|
|
Honi guztiari erantzun nahi izan dio orain lau urte Ikastolen Elkarteak abian jarri zuen EKI proiektu metodologiko berritzaileak. Euskal Curriculuma, integrazioaren pedagogia eta konpetentziak oinarri hartzen dituen metodologia berritzaile
|
honen
ardatzetako bat konpetentzia digitala da, eta Europako komisioak DIGCOMP (Ferrari, 2013) konpetentzia digitalaren markoaren lehenengo bertsioa hartzen du oinarritzat konpetentzia digitalaren lanketarako.
|