Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Hain ezberdinak eta ugariak diren pertsonaien gertaeren berri emateko narratzaile orojakilea darabil idazleak. Era berean, narratzaile honek ikuspegi aldaketa eginez pertsonaia ororen berri emango digu: are gehiago, bere gogoetak eskainiko dizkigu (narratzaile, beraz).
2003
‎Baina honek ikuspegi aldaketa sakona dakarkie azken hauei, eta hori ez da erraza, bestalde, zeren urte luzeetan irakaskuntzaren inguruan antolatua izan baita beren jarduera. Urteetako inertziak eta tradizioak, nahiz eta egungo egoerari dagoeneko ongi egokitzen ez zaizkion, hortxe diraute temati.
2005
‎Curriculumaren teoria teknologikoa (Tyler): honek ikuspegi arrazional etateknikoa bultzatzen du. Galdera nagusiak hauek dira:
2006
‎Mendi andana norabide guztietan, hitz batean esanda, ikuspegi amestua. Izan ere, ez da ahaztu behar Irimo Gipuzkoako erdigunean kokaturik dagoela neurri batean, eta kokapen honek ikuspegi berezia ematen diola lau norabidetan. Pauso lasaian aurrera eginez, Trekutzeko lepora eramango gaituen jaitsierara heldu arte gozatuko dugu ikuspegi eder honetaz, 7 puntetako ibilbidea osatzen dugun bitartean.
2009
‎Berbera da horren berri ematen diguna haren kronikan, Teofilo de la Torre rekin izandako harremanez mintzo denean. Esan nahi ote du honek ikuspegi zabalago bat zeukala protestantismoaz?
2011
‎Jardunaldi honek ikuspegi ezberdinetatik ondorio praktikoak ateratzea du helburu. Gure munduak inoiz baino gehiago norabideen azterketa beharra dauka.
2012
‎Azkenik, kontraerreforma honek ikuspegi feministatik izango dituen ondorioak salatu ditu Gizarte Politikako diputatuak: " Onartezina da krisiaren gaineko diagnosiek emakumeek pairatzen duten prekarietate, zapalkuntza eta mendekotasunaren aurrean ageri duten itsukeria, eta nola diagnosi horien arabera hartzen diren neurriek ez duten emakumeen gaineko eragina ez aztertzen ez eta lehenesten ere".
2017
‎Euskal literatura unibertsalizatzearen truke Euskal Herria besteexotikoa ere bihurtu izanaren akusazioa bidegabea da Obabakoak ikuspegi postmodernistatik irakurrita. Hala, lan honek ikuspegi postmodernistak ahalbidetutako Obabakoak en irakurketa berritzailea eskainiko du, zeinak Atxagak Obabakoak en gauzatu mundu ikuskerak" mito vs. arrazoi" oposizio bitarra nola dekonstruitu duen azalduko baitu.
‎Kargu eta izen aldaketa hau baliatuko dugu, beraz, Carlos Urkijoren jarduna gertutik aztertu eta euskalgintzak, gizarte mailakoak eta instituzionalak, jardun honi eman dion erantzuna aztertu eta hainbat hausnarketa partekatzeko, pentsatuz gai honek itxuraz zuen mami eta garrantzia gehiago duela. Halaber, etorkizunean horrelako zerbait gertatuko balitz akademiak eta euskalgintzak elkarlanean irtenbide erresiliente eta indartzaile bat eman lioke eta balio beza lan honek ikuspegia zabaltzeko.
2019
‎Modu honetan, KAren azterketa baliatu ahal izango litzateke euskarak bizi dituen fonologiamailako aldaketak hobeto ezagutzeko. Bestalde, ikerlerro honek ikuspegi berritu bat ekarriko lukeKAren eta elebitasunaren azterketa orokorrera, bi hizkuntzen fonologiak aldi berean nola erabiltzendiren ikertzeko datu adierazgarriak eskainiko lituzke eta. Hau ikusita, iruditzen zaigu azpimarratzekoadela KAren azterketak fenomeno linguistiko orokorragoei buruz datu berriak emateko duen gaitasuna.Horretarako, baina, beharrezkoa litzateke KAren azterketa beste arlo batzuetako ikerlanarekinuztartzea, hala nola fonologian, hizkuntzaren jabekuntzan eta hizkuntzaren prozesamenduan egitenden lanarekin.
2021
‎Dioenez, irakasleak zentroko ekimen eta proiektu desberdinak diseinatzen eta antolatzen aritzen dira eta, maiz, ez zaie iritzia galdetzen edota ez dira erabakien partaide egiten. Bere iritziz, horrelako jarrerak arloetara ere eramaten dira ikaslea subjektu hartzaile bihurtuz, eta honek ikuspegi kritikoan zuzenean eragiten du. Ikasleek ere hori berresten dute; hau da, proiektu desberdinak daudela haien ikastetxean, eta hori oso modu positiboan baloratzen dute, baina ez dutela parte hartzeko aukerarik (LI8).
‎Irakurketaz harago doan kontzeptuan bada ere, irakurketa bera, hainbat testu genero edota alfabetizazio digital lanketa gai transbertsal izatera igarotzen direla dio IE7 k, eta, ikasgai batzuetan modu espezifikoan eta berariaz lantzen diren arren, paradigma aldaketa honek ikuspegia doitzea dakar, halako konpetentzien lanketa komunitate osoaren ardurapean egotera eta zeregin zein ardura horiek demokratizatzera iragaten delako (IE6, IIR2). Modu horretan, azalpen testua lantzea ez dagokiola soilik hizkuntza irakasleari argudiatzen dute parte hartzaile horiek, irudien interpretazioa edota tresna digitalen erabilera arlo horietako irakasleen esku soilik ez dauden moduan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia