Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 26

2000
‎Egunkari desberdinek kaleratzen dituzten ale bakoitza zenbat jendek irakurtzenduen jakitea interesgarria izaten da, euskarri horren penetrazioa eta proiekzio sozialaneurtzean. Hala ere, datu honek bi desbideraketa dakartza berez: egunkari nagusienekbeti dute ale bakoitzeko irakurle gehiago eta, EUSKALDUNON EGUNKARIArenkasuan, euskara hutsez dela eta, jakina denez hizkuntza horren ezagutza ez dago tokizein maila guztietara zabalduta, oraindik.
‎Geroxeago El Diario Vascoko argitaratzailea, egunkari honek bi kolaboratzaileditu Ipar Euskal Herrian20. Sud Ouest taldearen kapitalean sartu da, %6ko mailarekin.Batez ere, dohainekoetan?
‎ondorioztatzen da. Hemen modu sinpletu batean oroitarazten dudana, desiraren grafoa deituan Lacan-engan aurkituko duzuena besterik ez da.Grafo honek bi solairu ditu. Hau beheko solairua da, gutxienekoa ere bai; horrekesan nahi du, zirkuitu horretatik iragatea ezin ekidin daitekeela; goiko solairura iragatea, aldiz, aukerakoa da, horrela esan badaiteke (2).
2002
‎Eredu honek bi ekarpen interesgarri egiten ditu hizkuntzen irakaskuntzarenesparruan:
2004
‎(liburu honek bi iiburu xumeagoak biltzcn ditu, oro har Eskolastikari buruzkoa lehenengoa, eta bigarrena Tomas Akinokoaren pcntsaerari buruzkoa).
2005
‎politikoen jokaera aztertzea eta portaera horrenzergatiak ikertzea, alegia. Horretarako ikerketa honek bi zati nagusi izango ditunagusiki: lehendabizi, Alardeen auzia bere konplexutasunaren baitan landu etatestuinguruan kokatuko da; eta bigarrenik, elite politiko lokalek izandako jarreraaztertu eta gatazkak ebazteko teoriak erabiliz auzia konpontzeko balizko bideakaipatuko dira.
2006
‎Segurako hiri gutun berri honek bi dokumentu ditu eta hirugarren bat osagarri gisa. Hiri gutuna diren bi dokumentuen originalak galduta daude eta XIII. mendearen bukaerako eta XIV.eko kopiak gordetzen dira, esan bezala.
‎Hemendik aurrerakoetan eguzki sistemako astroei buruz arituko gara. Eta ekliptikari dedikaturiko kapitulu honek bi taldeen arteko lotura egingo du.
2007
‎Halaxe, nolako zientzia nahi dugun planteatzea da kezkagunea. Horretarako, zientzia eta teknologiaren ondorio sozial eta ekonomikoei arreta ipintzen zaie.Ikerketa ildo honek bi arretagune irekitzen dizkigu: batetik, ikerketa eta garapensistemaren gobernazioa; eta, bestetik, zientzia eta teknologiaren erabilera sozialakritikatzera biltzen du bere irakurketa.
2009
‎Bidasoa Institutua izenez ezaguturiko elkarte pribatua Ustaritzen sortu zen 1972an, Goyheneche historialari euskaldunaren lehendakaritzapean. Elkarte honek bi helburu nagusizituen: batetik, Euskal Herriaren intereseko ziren gaiak ikertu eta argitaratzea, batez ere Gerra Zibilaren bilakaerari zegokionez(); etabestetik, Euskadiko armadaren inguruko ikerketa.
‎Genero honek bi helburu ditu. Alde batetik, entzuleriaren iritzia bilatzen dagaurkotasuneko gai bati buruz.
‎Kasu honetanA proteina agarosa; A proteina sepharosa; proteina agarosa; G proteinasepharosa matrizeak ditugu aipagai. Konplexu honek bi funtzio izango ditu: batetik, A edo proteinaren bitartez antigorputz primarioa lotu diogulotura ez kobalente bidez konplexu honi, eta bestetik, agarosa edo sepharosariesker konplexua prezipitatu egingo da gure antigenoa isolatuz.
‎Hona hemen programaren exekuzio adibidea: Aurretik esan bezala, Perl ek eskaintzen duen LevenshteinXS modulua erabiliko dugu ariketa honetan. Modulu honek bi string en arteko distantzia kalkulatzen duen distance() funtzioa dakar. String en arteko distantzia, Levenshtein distantzia deiturikoa, string batetik bestera iristeko beharrezko den karaktere ordezkapen, ezabaketa edo gehitze kopurua izango da.
2010
‎Horretarako, ikasteko objektu bat izatea ezinbestekoa da, kasu honetan lurraldea, bainabaita metodo eta korpus teoriko praktikoa ere. Gaur egun, nahiz eta oso berria dendiziplina bat izan, eginkizun zientifiko honek bi baldintza horiek betetzen ditu.Gainera, denbora pasatu ahala, tresna metodologiko, teoria, hipotesi eta estrategiaaskotarikoak sortzen ari dira, beraz, etorkizuneko ezinbesteko diziplinatzat jodezakegu lurralde antolamendua.
‎Ez dago ukatzerik erregionalismo irekia joera nagusia bihurtu dela herrialdeaskorentzat gaur egungo nazioarteko testuinguruan, baina horren aurrean erresistentziak eta eredu alternatiboen sorrerak ere badaude oraindik oso bizirik dagoeneztabaidaren adierazgarri gisa. Oso garapen maila desberdineko ekonomien partehartze bateratua ekarri duen erregionalismo berri honek bi zutabe nagusi ditueuskarri: alde batetik, Hegoko herrialdeen interesa errenta maila altuko merkatuetan eta oraindik zorrotz babestutako zenbait sektoretan euren esportazioensarrera errazteko; eta bestetik, Iparreko ekonomia industrializatuen egitasmoa beraien eragin zonak indartu eta formalki lotzeko merkataritza libreko akordioenbitartez hazkunde ekonomikorako potentzialtasun handia duten herrialdeekin.Eredu horren lehenengo kasu argia aurretik aztertutako NAFTA TLCAN izenekoaizan zen, AEBetako gobernuaren eskutik Amerikako kontinente osora zabaltzekoaukera eskaini duena.
2011
‎Ekimen honek bi ardatz nagusi izan ditu: filmen lengoaiaren azterketa eta kritika egitea eta, horretan oinarrituta, film laburrak egitea.
2012
‎Hori dela-eta, lan honek bi zati izango ditu. Lehen zatian estatugintzaren alderdiformala aztertuko da eta bertan azalduko dira nazioartean zer nolako baldintzakbete behar diren estatu izaera lortzeko eta zer nolako bideak egon daitezkeenhorretarako, orain arte egondako zenbait kasu azterturik.
‎Ildo posibilista hau gehiago jorratuz, eskubide honek bi alderdi nagusi dituela diosku Anayak (1996): (1) gobernua erabakitzeko ahalmena, eta (2) garapen ekonomiko, sozial eta kulturala gauzatzeko tresna izatea.
2015
‎Hala ere, teoria honek bi motatako desmaterializazioa edo desakoplamendua azaltzen ditu: absolutua eta erlatiboa.
2017
‎Edonola ere, lan honek bi ildo nagusietan izan luke jarraipena, ezbairik gabe. Lehenik, hizkuntza plangintza gertuagotik jarraitzeko proposamen metodologikoak egiten jarraitu luke mundu akademikoak, plangintzan dauden horiek gidatzeko eta jarraitu beharreko norabideak eta ekidin beharreko marra gorriak proposatzeko.
‎Ikerketa lan honek bi helburu nagusi ditu. Batetik, nekazaritzaren eta landa eremuen izaera funtzio anitza ikertu, eta landa garapen plangintza iraunkorrak lortzeko marko teorikoan sakontzea.
‎Hau da, zalantzarikgabe, modelizazio sinbolikoaren botila lepoa. Lan zama handi honek bi arrazoi nagusi ditu. Alde batetik, existitzen da ongi ezaguna den espresio sinbolikoen eztandaren arazoa non espresio sinbolikoaren tamaina erraldoia bilakatzen den ezinezkoa bilakatuz haiekin lan egitea.
‎Hori guztia dela eta, lan honek bi helburu nagusi ditu:
2019
‎Design Thinkinga eta sormen eraginkortasun auto pertzepzioa lotzen dituzten unibertsitateesperientziak oso urriak dira oraindik. Hori dela eta, ikerlan honek bi helburu nagusi ditu: aldebatetik, ikus entzunezko eduki edo formatu berritzaile bat sortzea helburu duen 15 astekomodulua deskribatzea; eta bestetik, azaltzea nola neurtu den design thinkingean oinarritutakomodulu honek eraginik izan duen Mondragon Unibertsitateko ikus entzunezko komunikaziokolaugarren mailako ikasleen sormen eraginkortasun auto pertzepzio mailan.
‎Nota bakoitzaren pitch zenbakia (pitch), noten arteko interbaloak (int) eta noten arteko kontornoaren errepresentazioa (cont) erabili dira. Kontorno honek bi noten arteko kontornomelodikoa gora (u) edo behera (d) doan edo mantendu egiten den (eq) adierazten du.
‎Transferentziafuntziotik abiatuz, sandwich egituraren eta bere mintz biskoelastikoaren propietateak lortzen dira.Material biskoelastikoen kasuan, modulu konplexuak (E*) tentsio eta deformazioaren artekoerlazioa adierazten du, bibrazio egoera batean. Modulu honek bi propietate biltzen ditu: metatzemodulua (E'), materialak metatzen duen energia, zati elastikoari dagokiona; eta galera modulua (E), materialak disipatzen duen energia, zati biskosoari dagokiona (2). E*= E'+ iE
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia