Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 21

2016
‎Habitusa edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean eduardo Apodaka
‎Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean
‎Kasuan oso interesgarriak eta esanguratsuak dira hainbat datu, adibidez, ikasle horien inguruen eta esperientzia linguistikoei buruzkoak edo euskaraz ikasten dutenen kopuruen bilakaerari buruzkoak. Baina, niri dagokidanez, zuzenean bizi behar izan dudan errealitate baten zergatia inter‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
‎pretazioetarako erabili ohi ditugun kontzeptuen bidez eman nahiko nuke; batez ere izenburuan jaso diren bi kontzeptuen bidez: habitusa eta hizkuntzaren ezkutuko curriculuma.
‎Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean
‎‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
‎Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean egin behar dute, erakundeak dituen eginkizunak bete ditzan. Halako ikuspegi batetik, alderdi informala eta curriculum ezkutua bigarren mailako eragin galgarria edo ezabatu beharreko erresistentzia izango da.
‎Berriro diot, joko horrek lagundu edo oztopatu ahal ditu arau formalak betetzea, beti ez doa kontrara. Norabidea zein den, nolabait esan, harreman formaletatik informaletara joz argitu de‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
‎Alegia, helburu nagusiei zuzen zuzenean eragiten dieten aldagaietan eragin ahal da zuzeneko kontrol eta ebaluaziotik kanpo? Bistan da, alderdi inEduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean formalean ezin dela jardun alderdi formalean egiten den bezala, curriculum ezkutua ez dela neutralizatzen edo positibo bihurtzen, esplizituki eta zuzenki arautzen eta kontrolatzen. Bestela esan, kontrolatu eta ebaluatu gabeko zeharkako jardunbideak sustatuz eta, batez ere, jarduneremuak antolatuz eta zabalduz eragin ahal zaiola ezkutuko curriculumari eta alderdi ez formalari.
‎‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
‎"... habitusa da sozializatutako gorputz batek erraietatik gorputz sozialari dion atxikimendua(...) baldintza eta baldintzamendu berdinen produktu diren eragile guztien arteko collusio inplizitubaten funtsa da, bai eta taldearen transzendentziaren, izaeren eta egikeren esperientzia praktikoa, izan ere, bakoitzak parekoen portaeran bere portaeraren onespena eta legitimazioa(" horrela egiten da") aurkitzen ditu, eta ordainean besteen portaera onesten eta behar izanez gero artezten du. Juzgatzeko eta jarduteko moduei buruzko adostasun horrek ez du kontzientzien komunikazioa behar, are gutxiago hitzarmenezko erabakirik, Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean collusio hau elkar aditze praktiko baten euskarria da" (Bourdieu, 1997: 210; egileak euskaratua).
‎‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
‎Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean baten arabera aritzen, logika hori arrazionala izan ala ez. Merkatuaren ideiaren atzetik hala holako indibidualismoa egon daiteke:
‎Beraz, habitusa ez da zuzenzuzenean portaera edo jokaera. Horrek gogora ekartzen digu konpe‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
‎Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean
‎Ezarian joango dira kapitala metatzen, alegia, gaitasunak eta ahalmenak bere egiten: bere burua aurkezteko, bere helburuak erdiesteko, joko es‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
‎Bestela esan, hizkuntza erabilerak eta praktikak, moduak eta mailak, legitimatzen eta deslegitimatzen aritzen garela eta bide hartatik onargarritasun mailak ezartzen ditugula. Esparru for‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
‎‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
‎Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean arauzko eta zentzuzko gisa ager daitezen praktika eremu bereziak sortu behar dira, edo haiek sor ditzaketela erraztu. Hitz bakar batez:
‎sena edo ulermena esango genuke. Horregatik, Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean nabarmentzen zuen Bourdieuk, habitusak dispositibo (edo egitura) sozialak zirela, baina aktoreekpraktikan jokatuta eta gorpuztuta. Horrela, jendarteko arauzko joko praktikak praktikan jokatuz eta bere eginez (gorpuztuz) sortzen ziren habitusak:
‎‘Habitusa’ edo hizkuntzaren ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia