2016
|
|
Habitusa edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean eduardo Apodaka
|
|
Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean
|
|
Kasuan oso interesgarriak eta esanguratsuak dira hainbat datu, adibidez, ikasle horien inguruen eta esperientzia linguistikoei buruzkoak edo euskaraz ikasten dutenen kopuruen bilakaerari buruzkoak. Baina, niri dagokidanez, zuzenean bizi behar izan dudan errealitate baten zergatia inter‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
|
|
pretazioetarako erabili ohi ditugun kontzeptuen bidez eman nahiko nuke; batez ere izenburuan jaso diren bi kontzeptuen bidez: habitusa eta
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma.
|
|
Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean
|
|
‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
|
|
Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean egin behar dute, erakundeak dituen eginkizunak bete ditzan. Halako ikuspegi batetik, alderdi informala eta curriculum ezkutua bigarren mailako eragin galgarria edo ezabatu beharreko erresistentzia izango da.
|
|
Berriro diot, joko horrek lagundu edo oztopatu ahal ditu arau formalak betetzea, beti ez doa kontrara. Norabidea zein den, nolabait esan, harreman formaletatik informaletara joz argitu de‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
|
|
Alegia, helburu nagusiei zuzen zuzenean eragiten dieten aldagaietan eragin ahal da zuzeneko kontrol eta ebaluaziotik kanpo? Bistan da, alderdi inEduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean formalean ezin dela jardun alderdi formalean egiten den bezala, curriculum ezkutua ez dela neutralizatzen edo positibo bihurtzen, esplizituki eta zuzenki arautzen eta kontrolatzen. Bestela esan, kontrolatu eta ebaluatu gabeko zeharkako jardunbideak sustatuz eta, batez ere, jarduneremuak antolatuz eta zabalduz eragin ahal zaiola ezkutuko curriculumari eta alderdi ez formalari.
|
|
‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
|
|
"... habitusa da sozializatutako gorputz batek erraietatik gorputz sozialari dion atxikimendua(...) baldintza eta baldintzamendu berdinen produktu diren eragile guztien arteko collusio inplizitubaten funtsa da, bai eta taldearen transzendentziaren, izaeren eta egikeren esperientzia praktikoa, izan ere, bakoitzak parekoen portaeran bere portaeraren onespena eta legitimazioa(" horrela egiten da") aurkitzen ditu, eta ordainean besteen portaera onesten eta behar izanez gero artezten du. Juzgatzeko eta jarduteko moduei buruzko adostasun horrek ez du kontzientzien komunikazioa behar, are gutxiago hitzarmenezko erabakirik, Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean collusio hau elkar aditze praktiko baten euskarria da" (Bourdieu, 1997: 210; egileak euskaratua).
|
|
‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
|
|
Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean baten arabera aritzen, logika hori arrazionala izan ala ez. Merkatuaren ideiaren atzetik hala holako indibidualismoa egon daiteke:
|
|
Beraz, habitusa ez da zuzenzuzenean portaera edo jokaera. Horrek gogora ekartzen digu konpe‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
|
|
Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean
|
|
Ezarian joango dira kapitala metatzen, alegia, gaitasunak eta ahalmenak bere egiten: bere burua aurkezteko, bere helburuak erdiesteko, joko es‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
|
|
Bestela esan, hizkuntza erabilerak eta praktikak, moduak eta mailak, legitimatzen eta deslegitimatzen aritzen garela eta bide hartatik onargarritasun mailak ezartzen ditugula. Esparru for‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
|
|
‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
|
|
Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean arauzko eta zentzuzko gisa ager daitezen praktika eremu bereziak sortu behar dira, edo haiek sor ditzaketela erraztu. Hitz bakar batez:
|
|
sena edo ulermena esango genuke. Horregatik, Eduardo Apodaka – ‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean nabarmentzen zuen Bourdieuk, habitusak dispositibo (edo egitura) sozialak zirela, baina aktoreekpraktikan jokatuta eta gorpuztuta. Horrela, jendarteko arauzko joko praktikak praktikan jokatuz eta bere eginez (gorpuztuz) sortzen ziren habitusak:
|
|
‘Habitusa’ edo
|
hizkuntzaren
ezkutuko curriculuma Unibertsitatean – Eduardo Apodaka
|