Emaitzak: 4
2007 | ||
Hizkuntza berri batean sartzea, katedral ezezagun batean barruratzea bezala ei da. Frantziatik partituz hain zuzen, hizkuntza bakoitza den mundu ikuskeraren doktrina XVIII. mendean Europan jada arrunta zela segurtatzen dute U. Rickenek939, I. Werlen ek940 Parisen Zientzia eta Arteen Institutu Nazionalak konkurtsoa deitatu duenean zeinuen eragina ideien gainean zedarritzeko( | hizkuntzaren eragina pentsamenduan), Berlingo Zientzien Akademian aurreko hamarkadetan erabilitako eztabaida eta konkurtsoen jarraipen artekogabean baino ez dihardu. Berlingo Akademia bera, ostera (Michaëlis, Herder, eta beste batzuen emaitzekin), hizkuntzaren | |
Interesantea ikerlanean da hizkuntzaren jatorriaren arazoa, Condillac engandik partituz, Maupertuis en eskutik nola pasatzen den Frantziatik Berlingo Akademiara1094 Eta ez interesik gabekoa, | hizkuntzaren eragina pentsamenduaren gainean arazoa harremandua aurkitzea, zientziarako alemanaren gauzeza, are kaltegarria, eta frantsesaren abantailatsuaren ustearekin. | |
Kontzeptu bat edo, erdiets daiteke hizkuntza naturalaren bitartez (hala ikasten ditugu haurretan), eta gero arrunt inkontzienteki eta hizkuntzaren euskarria gabe erabili. Carruthers kritiko zorrotza da | hizkuntzaren eragina pentsamenduan (bereizgabeki) frogatu uste izan duen esperimentu askorekin: pentsatze kontzientea eta inkontzientea, beren beregizkoa eta errutinazkoa bereizi behar dira («nonconscious language independent thought», «conscious language involving thinking») 1584 Badago pentsatzeko molde bat printzipioz hizkuntza gabekoa (lasterra, arrazoiketa inplizitozkoa? «modularra») eta badago pentsaera bat mantsoa, urratsik urrats jabe egonezkoa eta hizkuntza naturala barnebiltzen duena (biderketa edo zatiketa luze baten kasuan bezala, esaterako) 1585 Teoria modularra suposaturik, Carruthers ek teoria «klasikoari» egitea proposatzen duen zuzenketa da, «that language provides the medium for inter modular communication and nondomain specific thinking»1586, «that all non domain specific reasoning of a nonpractical sort (whether conscious or non conscious) is conducted in language»1587. | |
Bereizketa hori hain zuzen zer berezia zeinutuz egiten da, hau da, hitzen bidez: hortaz, «nos langues sont autant de méthodes analytiques(?), nous n, analysons que par elles(?), nous leur devons toutes nos connoissances»870 Sentsazioen analisiaren tresna bezainbat emaitza, | hizkuntzaren eragina pentsamenduaren gainean oinarrizkoa da guztiz: «Les langues font nos connoissances, nos opinions, nos préjugés»871. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 4 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntzaren | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
UEU | 4 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza eragin | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |