Emaitzak: 5
2005 | ||
Landu berri dugun" Fragmente der Monographie uber die Basken"() testuak, azken finean," giza hizkuntzaren estudio entziklopediko" baten beharra aldarrikatzen du, zeinek aldi berean | hizkuntzaren dimentsio historikoa eta gizatiarra kontuan hartuko dituen. Honen lehen ondorioa, ikusi bezala, hizkuntzaren estudioa" hizkuntzen estudio" bezala kontsideratzearen eskutik datorkigu eta, zehazki," metodologia konparatiboa" erabiltzen duen estudiotik. | |
Geroz eta garbiago ikusten du Humboldtek gizakia hizkuntzari esker bakarrik dela gizaki (gizakia ez dago jada erabat osatuta hizkuntzaren aurretik) eta, aldi berean, hizkuntza gizakiak hitz egiten duelako bakarrik dela hizkuntza (hizkuntza ez da gizakiarengandik aparte existitzen den zerbait). Horrela, bada, era honetan gizakiaren dimentsio linguistikoaz eta | hizkuntzaren dimentsio antropologikoaz jabetzen delarik, ahalegin serioa egiten du bere jatorrizko" giza-teoria" orokorra, hemendik aurrera," hizkuntz teoria" sakon eta zabal baten bidez eta bitartez garatzeko. Gizakia etengabeko formazio prozesu batean dago eta, bertan, hizkuntza indar eragile garrantzitsuena da, alegia, hizkuntzari esker bakarrik ahal dezake gizakiak bere burua osatuz eta aberastuz joan, eta baita berau inguratzen duen mundua ezagutuz eta bereganatuz ere. | |
2007 | ||
Bestela esanda, hizkuntzaren oinarrizko funtzio antropologikoa dugu hemen bereziki gogoan, hau da, gizakiari pertsona izaten eta berori gizatiarrago bihurtzen ahalbidetzen dion | hizkuntzaren dimentsioa. Hain zuzen horregatik kokatzen du Loch ek" hizkuntza" pedagogiaren" beharrezko eta oinarrizko" kontzeptuen artean, bai eta hemendik abiarazten ere bere" hizkuntzaren teoria pedagogikoa": | |
2010 | ||
Analisiaren perspektiba horrek, bada, | hizkuntzaren dimentsio pragmatikoa eta diskurtsiboa begiztatzen du, bai, baina hizkuntzaren eduki gramatikala baztertu gabe, modu horretan hark ere hizkuntzak betetzen dituen funtzio sozialak eta komunikatiboak aztertu behar dituelarik108. | |
Giza hizkuntza da bere aztergaia, hain zuzen, sinbolikoa eta artikulatua izateagatik ezaugarritzen den eta, zehazki, hizkuntza historikoen esparruan gertatzen diren ekintza linguistikoetan gauzatzen den hizkuntza. Linguistikak berak, baina, biraketa esanguratsua ezagutu du, zeinen ondorioz orain garrantzi gehiago ematen dion | hizkuntzaren dimentsio dinamikoari estatikoari baino, modu horretan hizketa ekintza elementu zentral bihurtzen delarik. Horregatik, bada, egungo hizkuntzalaritzak geroz eta gehiago aldarrikatzen du hitz egitearen beraren linguistika integrala, alegia, ekintza linguistikoaren dimentsio komunikatiboa eta gizakiaren errealitate kulturala bere osotasunean eta elkarreraginean aintzat hartuko dituen linguistika. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
hizkuntza | 5 (0,03) |
Lehen forma
hizkuntzaren | 5 (0,03) |
Argitaratzailea
Jakin liburuak | 5 (0,03) |
Konbinazioak (2 lema)
hizkuntza dimentsio | 5 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
hizkuntza dimentsio antropologiko | 1 (0,01) |
hizkuntza dimentsio dinamiko | 1 (0,01) |
hizkuntza dimentsio historiko | 1 (0,01) |
hizkuntza dimentsio pragmatiko | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |