2006
|
|
1 taula. Portugesa eta arabiera
|
hizkuntza
programak EAEn
|
2007
|
|
Ikasturtea amaitu ondoren, urtero, erkidego bakoitzeko Batxilergoko espediente akademiko onenek Batxilergoko Sari Berezia lortzeko probetara aurkezteko aukera izaten dute, eta sari hori jasotzen dutenek hurrengo urtean deitzen den Sari Nazionala jaso dezakete. Atzerriko
|
hizkuntza
programa edo diru zuzkidura bat eta, batez ere, unibertsitateko lehen urtean matrikula doan izatea dira ikasle horiek merezimendu akademikoen onarpen ofizial gisa lor ditzaketen sarietako batzuk.
|
2008
|
|
Denbora horretan, bereizkeriarik ezaren, Europako politika eta ekintza guztietan emakumeen eta gizonen arteko berdintasunaren printzipioa txertatzearen eta eleaniztasunaren inguruko ekintzak lantzen dira, “haien hizkuntza aniztasuna aprobetxatuko duen eta herritarrak hizkuntzak ikas ditzaten bultzatzeko”. “Programa
|
hizkuntza
programa ez bada ere, ikaskuntza ez formaleko programa bat da, gazteei hizkuntza eta kultura desberdinekin ohitzeko aukera ematen diena”, esan dute sustatzaileek. Proiektuari dagokionez, talde bakoitzak antolatu eta protagonista izan behar du.
|
2011
|
|
Adinaren eta aurreko esperientziaren arabera, agentziek hainbat programa gomendatzen dituzte Adinaren eta aldez aurreko esperientziaren arabera, agentziek hainbat programa gomendatzen dituzte. Herrialde bakartutik inoiz atera ez diren gazte eta aditu gabeen kasuan, iraupen txikiagoko
|
hizkuntza
programak gomendatzen dira (hiru eta lau aste bitartekoak), bizilekuan ostatua dutenak, harrera familietan baino arreta eta gainbegiratze handiagoa izatearen abantaila baitute. Agentzia gehienek aholkularitza zerbitzuak eskaintzen dituzte gurasoei ikaslearen adin tarterako programa egokia aukeratzen laguntzeko.
|
|
Eskolaz kanpoko jarduerak Familiek egiaztatu behar dute jarduera akademikoak ikaslearen adinerako eta interesetarako egokiak direla. Haur eta nerabeentzako
|
hizkuntza
programa gehienek, eskolez gain, beste jarduera batzuk ere izaten dituzte eguneroko programazioan, ikaslearen lanaldia osatzeko. Oro har, txangoak antolatzen dira interes kultural eta turistikoa duten beste herri eta toki batzuetara, baita hainbat kiroletako praktikak ere.
|
|
Gazte eta nerabeen beharretara egokitutako programen eskaintza espezifikoa dago. Nahiz eta 10 urte bitarteko biztanleria segmentu horretarako atzerriko
|
hizkuntza
programen eskaintza espezifikoa diseinatzen den, haien beharretara egokitua, aukera asko daude. Helmugako herrialdea, antolaketa, ostatua, iraupena edo klase orduak dira familiek arretaz eta irizpidez hautatu behar dituzten faktoreetako batzuk.
|
2016
|
|
Bunscoill era (manxerako lehen hezkuntzako ikastetxea) hainbat bisitari joan ohi dira, besteak beste, aktibistak, irakasleak, pedagogoak, politikariak, funtzionarioak eta mundu osoko eta Guernesey eta Jersey-ko telebista taldeak. Jerseyerako
|
hizkuntza
programa Man uharteko hizkuntzaren biziberritzean oinarritzen da, eta lehen irakaste materialak manxerakoen materialen egokitzapenak izan ziren. Le Don Balleine ko zuzendaritza batzordeko kide baten arabera," erabili eta egokitutako liburuak Man uhartekoak ziren, beren onespenarekin lapurtu genituen.
|
2023
|
|
30 urtetik beherakoek hizkuntzaren oinarri oinarrizko jakite maila dute; nahiz eta etxean zerbait jaso, batez ere eskolan ikasi dute; ez dute Tŝilhqot’in ez hitz egiten, baina zerbait ulertzen dute. Belaunaldi gazteenek gaur egun ere ikasten dute hizkuntza, batez ere eskolan edo aitona amonengandik, eta oso gutxitan hitz egiten dute
|
hizkuntza
programetatik kanpo.
|
|
Bigarrenik,
|
hizkuntza
programek belaunaldien arteko transmisioa sustatu behar dute. Adin guztietakoek, gazteek, gurasoek zein adinekoek, hizkuntza biziberritzeko prozesuan parte hartzea beharrezkoa da.
|
|
Aitona amonek bilobei batzuetan hitz egin diete, baina gurasoek ez. Horregatik, komunitateko kideen ustez,
|
hizkuntza
programek etxean eta familia arloan ikasten lagundu behar dute, hizkuntza etorkizuneko belaunaldiei transmiti diezaioten. Programetan familiek parte hartu behar dute, gurasoek ere hizkuntza ikas dezaten, seme alaben ikaskuntza prozesuan behar bezala lagundu dezaten.
|
|
Tŝilhqot’in herriak lotura estua du lurrarekin eta horren zaintzailetzat du bere burua. Beraz,
|
hizkuntza
programak ikaskuntza praktikoan eta aktiboan eta jarduera kulturaletan oinarritu behar dira, lurrarekiko harremana sendotzeko eta ezagutza tradizionalaren transmisioa errazteko.
|
|
Azkenik, Tŝilhqot’in mundu ikuskeran oinarritutako
|
hizkuntza
programak eta materialak garatzea beharrezkoa da, hizkuntzaren ikaskuntza bultzatzeko, eta, aldi berean, ezagutza tradizionala eskuratzeko. Adinekoak eta adituak grabatu behar dira ezagutza tradizionala zaintzeko, besteak beste, kantak, sendabelarrak eta historia eta leku tradizionalari buruzko ezagutza.
|
|
Sindikatu honi onartezina eta izugarria iruditzen zaio hori", aldarrikatu dute.Gaineratu dutenez, LABek urteak daramatz PAI iruzurra dela ohartarazten. Bere ustez,"
|
hizkuntza
programa bat da, batzuek hezkuntza eredu bihurtu nahi dutena, onura pedagogiko frogaturik gabekoa eta ereduari eraso egiteko helburuarekin sortu zena".
|
|
Sindikatuak salatu duenez,
|
hizkuntza
programa bat dena hizkuntza eredu bihurtu nahi dute, onura pedagogikoak frogatu gabe eta ereduaren aurka egiteko xedearekin.
|