2001
|
|
Madrileko La Llave del Don izeneko zentru pedagogikoaren zuzendaria den Jone Barrutietaren iritziz, metodo berri honek dislexikoei hizkeraren pertzepzio partikularrak eragiten dien desorientazioa kontrolatzen erakusten die, eta baita sinboloak eta
|
hitzak
identifikatzen ere, beraiek egindako plastilinazko moldeekin lotuz. Programak 30 bat ordu irauten du, eta bere arrakasta% 97koa da.
|
2008
|
|
– Emandako eredu bateko letren ordena aldaturik duten
|
hitzak
identifikatu.
|
|
Errima ezagutzea: soinu edo errima bera duten
|
hitzak
identifikatu behar dituzte haurrek. Hiru objekturen irudiak erakusten zaizkie (horietako bik errimatu egiten dute), eta objektuen izenak esaten zaizkie.
|
|
Beraz, hitzen izenak biltegiratzean eta berreskuratzean gertatzen dira arazoak, eta ez ikusitakoa prozesatzean edo espazioa prozesatzean. Gaur egun,
|
hitzak
identifikatzeko arazoen sustraiak errepresentazio alfabetikoan, deskodetze fonetikoan eta fonemen segmentazioan dautzala uste da. Hala, ahozko hitzak silabatan eta fonematan zatitzen dakiten Haur Hezkuntzako haurrek kontroleko haurrek baino hobeto ikasten dute irakurtzen.
|
2009
|
|
Nahiz eta ezin dudan irakurri, antzeko
|
hitzak
identifikatuz, aipatzen dituzun urteekin harremanetan jarriz, eta izan genuen elkarrizketa gogoratuz, uste dut dena jarri zenuela.
|
|
Adierazpen erregularrean, parentesi arteko lehen eta hirugarren espresioek lerroko lehen eta azken hitzak biltzen dituzte hurrenez hurren. Bi
|
hitzak
identifikatuta, bien trukaketa erraz egiten da ordezkapen funtzioa eta atzera begirako erreferentzia aldagaiak erabiliz.
|
2011
|
|
Psikopatei zaila gertatzen zaie hitz neutroak eta karga emozionala duten hitzak bereiztea (Williamson, Harpur eta Hare, 1991). Pertsona normalak baino arazo gehiago izaten ditu eduki emozionala duten
|
hitzak
identifikatzeko (Williamson, 1991). Adibidez, ez du ulertzen «barkatu» edo «zoriontsu egin nauzu» esaldien esanahirik.
|
|
Psikopatari zaila gertatzen zaio hitz neutroak eta karga emozionala duten hitzak bereiztea (Williamson, Harpur eta Hare, 1991). Pertsona normalak baino arazo gehiago izaten ditu eduki emozionala duten
|
hitzak
identifikatzeko (Williamson, 1991). Adibidez, ez du ulertzen «barkatu» edo «zoriontsu egin nauzu» esaldien esanahia.
|
|
Hala da, haurrek ezin dute inplanterik jaso gero errehabilitazioa egiten ez badute. Helduengan erabilgarriagoa izan daiteke, badakitelako objektuak eta
|
hitzak
identifikatzen, baina ez, ordea, bizitzan ezer entzun ez duen eta hizkuntza bat ikasi behar duen hartzaile baten kasuan. Errehabilitazioak jarraitua, sakona, ondo antolatua, egituratua eta programatua izan behar du, inplantea probetxuzkoa izan dadin haur batentzat.
|
2015
|
|
Hori bai, orain arteko amesgaiztoa desagertu eta beste batek ordeztuko du, literaturari lotua: testua letraz letra isurbide batetik ziztuan desagertzen da, lasterregi
|
hitzak
identifikatu ahal izateko. Martinek baten bat identifikatzea lortzen duenean ere ez du ulertzen, ezezaguna baitzaio hizkuntza.
|