Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2001
‎Batean, gogoratzen naiz, liburu baten probak zuzentzen ari nintzen egun haietan, eta hemengo basilikan predikatu beharra izan nuen. Hiru hitz elkarren segidan esaten ezin asmatu, eta hura zen barrega rri gelditzea! Asmo sendo bat hartu nuen bertatik:
2004
‎Hala ere, bi bide hauei esker ezagutu daiteke gizakien eta piztien artean dagoen aldea. Zeren ondo gauza nabarmengarria baita ez dagoela inon hain gizaki abereturik eta kirtenik (zoroak ere kontuan izanik) gai izango ez dena zenbait hitz elkarrekin josteko eta diskurtso bat osatzeko bere pentsamenduak adierazi ahal izateko; eta, ostera, ez dagoela antzerako zerbait egin lezakeen animaliarik, ezta perfektuena edo zorion handienean jaiotakoa ere.36
2008
‎Ondo gogoan zuen: grisez jantzitako zerbi tzari batek eutsi zion guardasola, doluminak eman eta bizpahiru hitz elkarri esaten zizkioten bitartean. Gogoan zuen, baita ere, Antonio lehengusuak kotxerainoko bidean laguntzeko nola eskatu zion zerbi tzariari, goian behean ari zuen euriak lehengusina busti ez zezan.
‎Zain buruak bere kategoria eta azpikategorizazioa iragazten dizkio hitz elkar tuari eta honela honek kanpoko argumentua beretzen du. Elkarteko ezkerreko osa gaia, berriz, bere argumentu osagarria da:
‎Zale buruak bere kategoria eta azpikategorizazioa iragazten dizkio hitz elkar tuari eta honela honek kanpoko argumentua beretzen du. Elkarteko ezkerreko osa gaia, berriz, bere argumentu osagarria da:
‎Gutxitan heldu izan diot, ordea, elementu polisemiko horren berariazko azterketari. Esangura anitzeko elementu lexikal autonomoekin eta hitz elkar te edo morfema lexiko sortzaileekin ibiltzen ohitua izan arren, terminologia teknikoaren esparruan jarduna naiz sarrien, hiztegigintzari dagokionez. Bistan da harreman sendorik baduela alde> elementuak hitz elkarketarekin, elkarte molde zahar (artalde, > galalde, > aurrealde, > ipurtalde, > arratsalde...) eta berriekin (hots, industrialde, > edo merinalde> modukoekin).
2009
‎Ez da ariketa txarra idatzi berri dudana ozen irakurri eta arretaz entzutea: begiratu ondo esaldiak non egiten duen estropezu; erreparatu bi hitz elkarren ondoan jarrita sortzen den kirrinkari; aztertu esaldi batek non duen gehiegi puztutako globo baten tenka, non den beraska eta indarrik gabea; zaindu puntuazioak esaldiari ematen dion abiadura; eraiki tonua (eta eutsi horri obrak dirauen artean); morfema ozenenen eta lirainenen arteko konbinaketaren egokitasuna erabaki...
2010
‎–Potroak eman nituen nik Alemaniagatik, baina Alemaniak ez dizkit itzuliko, eta utz nazazu bakean!?. Handik aurrera, ozta ozta egiten genion hitz elkarri. Baina Heinrichek berezko bokazioa zuen, eta ez nire argudioek ezta Gerhardenek ere. Gerhard ere saiatu baitzen noizbait Heinrich bere artaldekoa egiten, alferrik?
‎‘Alemania... ’ Banekien anaiaren erretolikaren berri —bere bezperako jarrera zuribidean jartzeko era egokia izan zitekeen hura, bide batez—, hitz handi bati hitz handiago bat zerraiola, eta istantean moztu nuen: ‘Potroak eman nituen nik Alemaniagatik, baina Alemaniak ez dizkit itzuliko, eta utz nazazu bakean! ’ Handik aurrera, ozta ozta egiten genion hitz elkarri. Baina Heinrichek berezko bokazioa zuen, eta ez nire argudioek ezta Gerhardenek ere —Gerhard ere saiatu baitzen noizbait Heinrich bere artaldekoa egiten, alferrik— ez zuten bere helburuetatik aldendu, antza, anaiak bere betiko jarrerari eutsi baitzion —Alemania gora eta Alemania behera noiznahi aritzeaz gain, militar itxurakoa zen haren ibilera, keinu batek are militarrago egiten zuena, hatz erakusleaz eta erpuruaz balizko pistola bat osatzeko ohitura baitzuen, begitan hartzen zuèn guztiari (txori bati, zuhaitz bati, pertsona bati, zernahiri...) tiro egiteko—, Akademia Militarra amets...
2011
‎Beharrezkoa da irakurketa idazketaren munduan izan daitezkeen arazoak ezagutzea, baina, horrez gain, lanbide gaitasun egokia izan behar du metodologia didaktiko egokiak hautatzeko eta profesionaltasun horretatik espero den sinesmen eta segurtasunarekin aplikatzeko. Irakasleekin berariazko jarduera bat egin behar da, giro eta testuinguru kulturizatuak sortu behar dituena, irakurtzeko, prestatzeko, irudimenez eta hitzez hitz elkarrekin bizitzeko garrantzia eta beharra hauteman eta baloratu behar dituena. Irakasleak jabetzen al dira ikasleen irakurketa arazoaz?
2014
‎Euskaraz bi hitz elkarren segidan irakurtzeko gauza izan nintzene ko jakin nuen bazela Gabriel Aresti izeneko idazle bat, eta bere hala eskuetaratu zidaten Harri> eta> Herri> poema liburua. Adiskide baten oparia izan zen.
2017
‎Hizkuntzaren barruan esanahi jakina duten bi hitz elkarrekin lotzea kontzeptu berri bat adierazteko.
2022
‎Egozka adberbioak ere balioko liguke. Beti ere, bigarren osagaitzat duten hitz elkar tuak guz tiz adierazkorrak dira fenomeno bortitz honentzat. Sumendia harri gori urt ika, su, garedo errauts urtika ari dela hain zuzen, edo nahi bada, egozka.
2023
‎Eta aurrez aurre jartzen gintuztenean, gehienera ere, elkarri eskuak heltzen genizkion, zaintzailea begira ez genuenean. Eta hitz, eta hitz, eta hitz elkarri. Besterik ezin eta hori egiten genuen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia